Gå til innhold

Uansvarlighet og sosialisme

Anbefalte innlegg

Merkelig hvordan sosialistene kan komme med generaliseringen "alle amerikanere er dumme", men når man generaliserer sosialister, da hyler man.

Latterlig inkonsekvens.

Paradoksalt nok generaliserer du sosialister akkurat nå.

*Hyyyyl*

Dagens kommentar :!:

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne artikelen seier vel meir om politiet i Oslo sin holdning enn Aslak Sira Myhre. Det at dei heller går og banker opp demonstranter i stede for å gjøre noko med kriminaliteten seier vel ein god del om kva for eit demokrati vi lever i...

HAHA :!:

Er det bare tilfeldigheter som gjør at sosialister alltid henfaller til vold og skriking av ukvemsord i demonstrasjoner? Er det politiet som provoserer dem til å gjøre dette? :!: Jeg kan opplyse om at sosialister har for vane å lage kvalm også når politiet ikke er til stede under demonstrasjoner. Et eksempel på dette er demonstrasjonen for Irak-krigen i Bergen for noen år tilbake, da en sosialist møtte opp kun for å lage kvalm, og blant annet ødela en av demonstrantenes plakater. Her kan vi se ham omringet av pro-krig-irakere:

irak-demo1.jpg

Og her kan vi se noen fredelige demonstranter fra høyresiden:

irak-demo2.jpg

Det er selvsagt ikke tilfeldig at sosialistdemonstrasjoner alltid ender med vold og ødeleggelser, mens høyresidens demonstrasjoner går fredelige for seg. Dette har med venstresidens hat mot velstand, opposisjon mot moralske normer og kortsiktige egoisme.

Lenke til kommentar
På de fleste av den unge venstresidens arrangementer er det ingen som nyter alkohol, alkohol er rett og slett ikke lov.

Hva er venstresiden i denne forbindelse? Jeg har vært svært generøs i dette henseende, og betegnet Høyre og deler av Frp som høyresiden; er du like generøs, slik at du inkluderer for eksempel Ap på venstresiden, eller er det kun NKP og RU som er inkludert? Er det for eksempel alkoholforbud på AUFs julebord?

På den unge høyresidens fester flyter alkoholen i strie strømmer.

Jeg er enig i at det er kritikkverdig, spesielt når det er mindreårige til stede på disse arrangementene, men jeg kan ikke tenke meg at det er annerledes på for eksempel AUFs arrangementer. Uansett er det snakk om ungdom her, og da er det nok også, som mange har påpekt ovenfor, mange som ikke er medlem i et parti fordi de har noe klart politisk standpunkt, men heller fordi de får delta på diverse festligheter.

Lenke til kommentar
Man kan mene hva man vil om sivil ulydighet eller bråkmakeri. Men det vel ikke tegn på det moralske forfallet pels mente å kunne peke på blant vennene sine?

Jeg nevnte det ikke spesifikt i mitt åpningsinnlegg, men jeg kunne nok gjort det. Voldelige demonstrasjoner, tagging, hærverk, etc. er noe som er forbeholdt venstresiden, ettersom de ikke respekterer privat eiendomsrett.

Lenke til kommentar
Er det bare tilfeldigheter som gjør at sosialister alltid henfaller til vold og skriking av ukvemsord i demonstrasjoner?

Det er selvsagt ikke tilfeldig at sosialistdemonstrasjoner alltid ender med vold og ødeleggelser, mens høyresidens demonstrasjoner går fredelige for seg.

Kanskje du skal være litt forsiktig med å bruke ordet alltid.

Lenke til kommentar
Er det bare tilfeldigheter som gjør at sosialister alltid henfaller til vold og skriking av ukvemsord i demonstrasjoner? Er det politiet som provoserer dem til å gjøre dette?  Jeg kan opplyse om at sosialister har for vane å lage kvalm også når politiet ikke er til stede under demonstrasjoner. Et eksempel på dette er demonstrasjonen for Irak-krigen i Bergen for noen år tilbake, da en sosialist møtte opp kun for å lage kvalm, og blant annet ødela en av demonstrantenes plakater. Her kan vi se ham omringet av pro-krig-irakere:

Politiet er ofte ein av hovudårsakene til at det blir voldelige demonstrasjoner ja. Som for eksempel i Gøteborg der fleire demonstranter blei skutt av politiet.

Eg ser ikkje heilt kva kvalme sosialisten finner på?

Sosialistene her ser da ganske fredelige ut.

og dette ser da ut som hyggelige folk..

Lenke til kommentar
På de fleste av den unge venstresidens arrangementer er det ingen som nyter alkohol, alkohol er rett og slett ikke lov.

Hva er venstresiden i denne forbindelse? Jeg har vært svært generøs i dette henseende, og betegnet Høyre og deler av Frp som høyresiden; er du like generøs, slik at du inkluderer for eksempel Ap på venstresiden, eller er det kun NKP og RU som er inkludert? Er det for eksempel alkoholforbud på AUFs julebord?

På den unge høyresidens fester flyter alkoholen i strie strømmer.

Jeg er enig i at det er kritikkverdig, spesielt når det er mindreårige til stede på disse arrangementene, men jeg kan ikke tenke meg at det er annerledes på for eksempel AUFs arrangementer. Uansett er det snakk om ungdom her, og da er det nok også, som mange har påpekt ovenfor, mange som ikke er medlem i et parti fordi de har noe klart politisk standpunkt, men heller fordi de får delta på diverse festligheter.

Hva som skjer på AUFs julebord aner jeg ikke. Med venstresiden tenker jeg ganske generelt. De arrangementene jeg har vært med på har alle vært alkoholfrie. Dette er i hovedsak RU og UMEU (som i stor grad er et venstresideprosjekt). Forsåvidt så drikkes det i strie strømmer på NKUs arrangementer, men NKU består ikke av mer enn en håndfull mennesker. Om da ikke alle er ekskludert da :p

Jeg kjenner mange på venstresiden, fra flere organisasjoner og ungdomspartier. Jeg har tilgod å møte noen som er med pga festlighetene. Det må være et høyreside-fenomen. Venstresiden arrangerer heller ikke festligheter i form av drikkekonkuranser, fri-bar og diskotek slik som bl.a. Unge Høyre gjør. venstresiden arrangerer konserter under og etter arrangementer, synger masse, møtes for å se film og lignende. Fester blir aldri arrangert i regi av organisasjonen, i hvertfall ikke de organisasjonene jeg kjenner til. Det er selvsagt ikke umulig at AUF gjør det. . .

Lenke til kommentar
Man kan mene hva man vil om sivil ulydighet eller bråkmakeri. Men det vel ikke tegn på det moralske forfallet pels mente å kunne peke på blant vennene sine?

Jeg nevnte det ikke spesifikt i mitt åpningsinnlegg, men jeg kunne nok gjort det. Voldelige demonstrasjoner, tagging, hærverk, etc. er noe som er forbeholdt venstresiden, ettersom de ikke respekterer privat eiendomsrett.

Greit nok. Jeg har jo gitt deg dette poenget gratis tidligere i tråden. Men men dette er jo ikke strengt tatt det samme som koneplageri og resten av den lista du presenterte innledningsvis?

Lenke til kommentar
Politiet er ofte ein av hovudårsakene til at det blir voldelige demonstrasjoner ja. Som for eksempel i Gøteborg der fleire demonstranter blei skutt av politiet.

Joda, jeg er absolutt enig med deg at det var politiets feil at enkelte personer mistet et stort antall brostein horisontalt i politiets retning, samt gjennom vinduer på en rekke forretninger i området.

Lenke til kommentar
Kanskje du skal være litt forsiktig med å bruke ordet alltid.

Ja, du har vel rett i det.

Fordi demonstranten kastet stein på politiet, ja.

Det gav jeg eksempler på i mitt forrige innlegg. Vold, hærverk, skriking og vræling, etc. Hvor ofte ser man for eksempel mennesker på høyresiden møte opp på venstresidearrangementer for å lage kvalm, slik som sosialister har for vane å gjøre på høyresidearrangementer? Eksempler på dette er sosialisten som ødela demonstrantenes plakater under Irak-demonstrasjonen (omtalt ovenfor), sosialistene som tagget ned Høyres hus i Bergen, sosialistene som møtte opp på en tale av Carl Ivar Hagen for å bue, RU-erne som møtte opp på KrF-møte og okkuperte talerstolen, etc.

Jeg kjenner mange på venstresiden, fra flere organisasjoner og ungdomspartier. Jeg har tilgod å møte noen som er med pga festlighetene. Det må være et høyreside-fenomen.

Det er vel egentlig ikke så rart. Dersom man skal melde seg inn i en politisk organisasjon for å delta på festligheter, er det da mest naturlig å melde seg inn i en organisasjon som anses for å være i opposisjon, eller en organisasjon som er mer «mainstream»? Å melde seg inn i RU eller SU innebærer at man tar et standpunkt, noe et medlemskap i UH ikke trenger å gjøre. Man trenger ikke å rettferdiggjøre et medlemskap i UH på samme måte som et medlemskap i SU eller RU (eller for den saks skyld DLFU).

Venstresiden arrangerer heller ikke festligheter i form av drikkekonkuranser, fri-bar og diskotek slik som bl.a. Unge Høyre gjør. venstresiden arrangerer konserter under og etter arrangementer,  synger masse, møtes for å se film og lignende.

Det er godt mulig at du har rett i at dette er den generelle tendensen, men på de UH-arrangementene jeg har vært på, var det i alle fall ikke hverken drikkekonkurranser, fri bar eller diskotek. Synging var det imidlertid mye av. Jeg erindrer blant annet en selvironisk låt om hvordan proletariatet skulle utbyttes. :green:

Men men dette er jo ikke strengt tatt det samme som koneplageri og resten av den lista du presenterte innledningsvis?

Nei, det stemmer, men moral/uansvarlighet er jo et tema som favner vidt.

Edit: Glemte å svare på et innlegg.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Hvor ofte har partier på venstresidens kontorer blitt utsatt for hærverk, valgboder tilhørende venstresider brent ned, valgmøter på venstresiden bli ødelagt av tomatkastende og buende drittunger osv?

Det er liten tvil om hvilken side pøbelen tilhører.

Lenke til kommentar
Hvor ofte har partier på venstresidens kontorer blitt utsatt for hærverk, valgboder tilhørende venstresider brent ned, valgmøter på venstresiden bli ødelagt av tomatkastende og buende drittunger osv?

Og hvor ofte har dette skjedd med høyresidens tilsvarende?

Trodde dette bare skjedde med Frp jeg?

Edit: Og denne tråden handler ikke om politiske motivert hærverk, men om moralsk forfall blant pels' venner på venstresiden.

Endret av iacob
Lenke til kommentar

Og hvor ofte har dette skjedd med høyresidens tilsvarende?

Trodde dette bare skjedde med Frp jeg?

Det har i alle fall også skjedd med Demokratene. Og for så sitere meg selv:

Eksempler på dette er sosialisten som ødela demonstrantenes plakater under Irak-demonstrasjonen (omtalt ovenfor), sosialistene som tagget ned Høyres hus i Bergen, sosialistene som møtte opp på en tale av Carl Ivar Hagen for å bue, RU-erne som møtte opp på KrF-møte og okkuperte talerstolen, etc.

Noen representanter fra en eller annen venstreradikal organisasjon tilknyttet UiB (det er så mange kommunistforeninger at jeg ikke husker navnet på alle) forsøplet dessuten Bergen Objektivist Forening sin stand på standsdagen i fjor. En av personene som sto på standen ble sågar truet med vold. Det er med andre ord ikke riktig at det kun er Frp som blir utsatt for slikt.

Edit: Og denne tråden handler ikke om politiske motivert hærverk, men om moralsk forfall blant pels' venner på venstresiden.

Er ikke politisk motivert hærverk et eksempel på moralsk forfall?

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Er ikke politisk motivert hærverk et eksempel på moralsk forfall?

Jeg mener ikke det. Jeg mener at det er noe annet å dumme seg ut som følge av politisk engasjement enn å banke kona.

Husker ikke alt det andre du ramsa opp innledningsvis, men det var vel noe å neglisjere sine unger osv. Jeg mener at dette er noe kvalitativt annet. Og ikke minst har andre årsaker.

Lenke til kommentar
Eksempler på dette er sosialisten som ødela demonstrantenes plakater under Irak-demonstrasjonen (omtalt ovenfor), sosialistene som tagget ned Høyres hus i Bergen, sosialistene som møtte opp på en tale av Carl Ivar Hagen for å bue, RU-erne som møtte opp på KrF-møte og okkuperte talerstolen, etc.

Noen som har rota litt med refereringen her. Jeg har ikke sagt dette.

Lenke til kommentar
Jeg mener ikke det. Jeg mener at det er noe annet å dumme seg ut som følge av politisk engasjement enn å banke kona.

Husker ikke alt det andre du ramsa opp innledningsvis, men det var vel noe å neglisjere sine unger osv. Jeg mener at dette er noe kvalitativt annet. Og ikke minst har andre årsaker.

Men at det er to forskjellige ting betyr vel ikke at de ikke har fellestrekk? En stol og en krakk er to forskjellige ting, men de er like fullt begge møbler. På samme måte er det å drive hærverk på eiendom og gjøre det samme på mennesker ikke kvalitativt forskjellige fra hverandre. Begge deler vitner om mangel på respekt for andre mennesker.

Lenke til kommentar

Men at det er to forskjellige ting betyr vel ikke at de ikke har fellestrekk? En stol og en krakk er to forskjellige ting, men de er like fullt begge møbler. På samme måte er det å drive hærverk på eiendom og gjøre det samme på mennesker ikke kvalitativt forskjellige fra hverandre. Begge deler vitner om mangel på respekt for andre mennesker.

Men det siste har så langt vi har kunne bringe på det rene i denne tråden ingen ting med sosialismen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...