Gå til innhold

Uansvarlighet og sosialisme

Anbefalte innlegg

Dermed står idéen bak igjen, og den er lov diskutere selv om den bare er basert på personlig oppfatning.

^^ What he said.

Men da foreslår jeg at dere to setter dere ned og diskuterer dette med hverandre. Jeg for min del har fått fram mitt poeng.

Når forutsetningene for en hypotese er så på jordet gidder jeg ikke diskutere hypotesen.

Kos dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom til å tenke på hva en jeg kjenner sa. Han er medlem i Unge Høyre, og grunnen til at han og mange andre meldte seg inn der, var de svære, kule, festene de hadde der. Og så mente han at det måtte være mye kulere å drikke seg full med masse folk, enn å snakke om politikk-dritt. Slik jeg skjønte dette gjald dette også for størsteparten av Unge Høyre.

Lenke til kommentar
Det kan vi tyde derhen at høyresiden har ungdommer med fart i... og at dette ikke bare er et parti for dem som kun kan ting i teorien. Teorinerder har vi nok av ... også på dette forumet.

Hæ?

Edit: Åja, leste det litt fort. Ja det er klart. Høyresidens pøbel er det fart i, mens venstresidens likedane i pels' vennekrets er sosialismens nødvendige konsekvens...

LOL

Endret av iacob
Lenke til kommentar
Korleis passer denne inn i teorien din PelsJakob

Glimrende.

Men det er pussig at verken pels eller noen av hans våpendragere har klart å komme med eksempler på det moralske forfallet de mener foregår på venstresiden....

De burde iallfall klare å finne fram noen gamle artikler om noen blitzere eller noe. Så pertentlige er jo ikke vi på venstresiden.

Selv drikker jeg øl i blant.

Lenke til kommentar

For det første er det forskjell på Unge Høyre og Høyre. Mange som er medlem i et parti i ung alder har nok ikke noen klare politiske standpunkter, men velger parti ut fra noen få enkeltsaker, hva venner mener, eller som sluffy nevner, fordi de får muligheten til å gå på arrangementer i regi av ungdomspartiet. Dessuten:

Langt fra alle festdeltakerne var medlemmer av Unge Høyre.

Når det er sagt, er det vel her snakk om et engangstilfelle, og ikke noe som er vanlig på UHs arrangementer. Jeg har selv vært på et arrangement i regi av lokallaget som omtales i artikkelen, og det foregikk helt uten problemer av noe slag. At mindreårige bruker alkohol er vel så pass vanlig på slike arrangementer at man ikke kan kritisere UH på det grunnlaget.

Lenke til kommentar

For det første er det forskjell på Unge Høyre og Høyre. Mange som er medlem i et parti i ung alder har nok ikke noen klare politiske standpunkter, men velger parti ut fra noen få enkeltsaker, hva venner mener, eller som sluffy nevner, fordi de får muligheten til å gå på arrangementer i regi av ungdomspartiet. Dessuten:

Langt fra alle festdeltakerne var medlemmer av Unge Høyre.

Når det er sagt, er det vel her snakk om et engangstilfelle, og ikke noe som er vanlig på UHs arrangementer. Jeg har selv vært på et arrangement i regi av lokallaget som omtales i artikkelen, og det foregikk helt uten problemer av noe slag. At mindreårige bruker alkohol er vel så pass vanlig på slike arrangementer at man ikke kan kritisere UH på det grunnlaget.

Men dette styrker ikke hypotesen din gjør det vel? Selv om det kan bortforklares som et engangstilfelle :D

Dersom vi fant empirisk belegg for det motsatte, ville du da revurdert din opprinnelige hypotese?

Lenke til kommentar
Men det er pussig at verken pels eller noen av hans våpendragere har klart å komme med eksempler på det moralske forfallet de mener foregår på venstresiden....

Jeg har eksempler fra min egen hverdag, noe som er mer verdt enn noen avisartikler, da min nøkterne vurdering er betydelig mer troverdig enn avisenes, som ofte blåser opp saker helt ut av proporsjoner. :wee:

Selv drikker jeg øl i blant.

Hedonist. :p

Lenke til kommentar
Men dette styrker ikke hypotesen din gjør det vel? Selv om det kan bortforklares som et engangstilfelle :D

Nei, det er sant.

Dersom vi fant empirisk belegg for det motsatte, ville du da revurdert din opprinnelige hypotese?

Ja, men da vil jeg begynne å lure på hva det er som er som gjør at de sosialistene jeg kjenner avviker i så stor grad fra den gjennomsnittlige sosialist ... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har eksempler fra min egen hverdag, noe som er mer verdt enn noen avisartikler, da min nøkterne vurdering er betydelig mer troverdig enn avisenes, som ofte blåser opp saker helt ut av proporsjoner. :wee:

En av mine professorer (Daniel Dayan) sa en gang av personlig erfaring ikke bør han noen plass i det offentlige rom. Det er en krass og kynisk regel, men jeg tenderer stadig til å være enig.

At avisene som du sier kan blåse saker ut av proposjoner gjør dessverre ikke din erfaring mer troverdig som grunnlag for samfunnsanalyse.

Sorry.

Lenke til kommentar

Nei, det er sant.

Ja, men da vil jeg begynne å lure på hva det er som er som gjør at de sosialistene jeg kjenner avviker i så stor grad fra den gjennomsnittlige sosialist ... :hmm:

Godt å høre. Men jeg mistenker at du ville klart å finne en utvei.

Når det gjelder venna dine kan jeg ikke hjelpe deg.

Jeg har venner fra alle politiske leire, men stort sett fra møblerte hjem som det heter, og jeg kan ikke se noen som helst sammenheng når det gjelder moral og etikk.

Lenke til kommentar

Skal oss sjå. På de fleste av den unge venstresidens arrangementer er det ingen som nyter alkohol, alkohol er rett og slett ikke lov. På den unge høyresidens fester flyter alkoholen i strie strømmer. Mange jeg kjenner ble med i UH fordi de fikk gratis øl på ett utested, UH her i byen har gjort seg uønsket på minst et serveringssted. Venstresidens kjerneungdom får ikke annet enn lovord i avisa :D

Lenke til kommentar
Rv-Aslak er jo litt av en kjernekar som aldri markerer seg negativt.

Denne artikelen seier vel meir om politiet i Oslo sin holdning enn Aslak Sira Myhre. Det at dei heller går og banker opp demonstranter i stede for å gjøre noko med kriminaliteten seier vel ein god del om kva for eit demokrati vi lever i...

Lenke til kommentar
Venstresidens kjerneungdom får ikke annet enn lovord i avisa :D

Rv-Aslak er jo litt av en kjernekar som aldri markerer seg negativt.

Og Blitz-jügend gidder jeg ikke begynne på engang.

Helt ærlig så tror jeg ikke det var denne typen kriminalitet pels pekte på i sitt innledende innlegg.

Man kan mene hva man vil om sivil ulydighet eller bråkmakeri. Men det vel ikke tegn på det moralske forfallet pels mente å kunne peke på blant vennene sine?

Lenke til kommentar

Nei, det er sant.

Godt å høre. Men jeg mistenker at du ville klart å finne en utvei.

Når det gjelder venna dine kan jeg ikke hjelpe deg.

Jeg har venner fra alle politiske leire, men stort sett fra møblerte hjem som det heter, og jeg kan ikke se noen som helst sammenheng når det gjelder moral og etikk.

Som en annen sier så er vel din generalisering over dem som har vært kritisk til pels' opprinnelige melding ganske grov. Jeg for min del har aldri sagt at amerikanerne er dumme.

Dårlig informert til tider - ja, men ikke dumme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...