Gå til innhold

Uansvarlighet og sosialisme

Anbefalte innlegg

Etter lang tids observasjon og studier av menneskeheten, har jeg kommet frem til at mennesker på venstresiden skiller seg betraktelig fra mennesker på høyresiden som mennesker.*

Dette er det jeg mener å kunne slutte empirisk:

På venstresiden finner man de uansvarlige, konemishandlerne, de uføretrygdede (:roll:), de som heller bruker pengene sine på rusgifter enn på barna. Det er her man finner utroskap og oppløste ekteskap, det er her man finner rusmisbruk, det er her man finner uansvarlighet. Det er også her barna i familien henfaller til rusmisbruk, dekadent festing og dårlige skoleresultater.

På høyresiden finner man den motsatte typen mennesker: ansvarlige familiemennesker som, selv om de ikke nødvendigvis tjener så mye, har et rasjonelt forhold til økonomi, og dermed klarer å allokere de (i noen tilfeller få) ressursene de har til de viktigste områdene. Her prioriteres barna foran andre ting, og resultatet ser man på skoleresultater, forhold til rusgifter, etc.

Da blir spørsmålet: Er uansvarlige mennesker sosialister, eller er sosialister uansvarlige mennesker? Kjør debatt. :thumbup:

*) Jeg snakker her om venstre- og høyresiden innen norsk politikk, og motsier følgelig ikke min påstand om at 99 % av nordmenn befinner seg i sentrum. Selv om det ikke er forskjeller på praktisk politikk, kan det like fullt være forskjell på de mennesketypene som tiltrekkes av de forskjellige partier. At man tror man er på høyresiden har ingenting å si i praktisk politikk, men det har noe å si for ens personlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du er inne på noe Pelsjakob. Jeg har ihvertfall sett gode indikasjoner på at ting er som du sier ikke er så urimelig. Nå har jeg riktignok ikke god innblikk i enhver av de mange tusen familiene som eksisterer, og enda mindre angående hvor de står politisk, men i de tilfeller jeg vet hvordan familien er og hva de mener om politikk så passer det veldig bra. Da det gjelder rusmisbruk så stemmer det i alle tilfeller jeg har vært borti.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Etter lang tids observasjon og studier av menneskeheten, har jeg kommet frem til at mennesker på venstresiden skiller seg betraktelig fra mennesker på høyresiden som mennesker.*

Dette er det jeg mener å kunne slutte empirisk:

På venstresiden finner man de uansvarlige, konemishandlerne, de uføretrygdede (:roll:), de som heller bruker pengene sine på rusgifter enn på barna. Det er her man finner utroskap og oppløste ekteskap, det er her man finner rusmisbruk, det er her man finner uansvarlighet. Det er også her barna i familien henfaller til rusmisbruk, dekadent festing og dårlige skoleresultater.

På høyresiden finner man den motsatte typen mennesker: ansvarlige familiemennesker som, selv om de ikke nødvendigvis tjener så mye, har et rasjonelt forhold til økonomi, og dermed klarer å allokere de (i noen tilfeller få) ressursene de har til de viktigste områdene. Her prioriteres barna foran andre ting, og resultatet ser man på skoleresultater, forhold til rusgifter, etc.

Jeg tror nok du må begrunne dette empirisk først.

Hva slags studier av menneskeheten er det du har gjort?

I det hele tatt, hva slags dekning har du for å si dette?

Lenke til kommentar
Hva slags studier av menneskeheten er det du har gjort?

Jeg har studert diverse eksemplarer av arten menneske, og funnet at man kan generalisere fra dette til menneskeheten som helhet.

Ok, så langt du ikke kan oppdrive bedre dokumentasjon til å støtte påstanden anser jeg dette som intet annet enn fordommer.

Og dermed uinteressant som premiss for saklig diskusjon.

Edit: mitt generell inntrykk av deg var at du hadde mer å fare med enn såpass.... :dontgetit:

Endret av iacob
Lenke til kommentar
Ok, så langt du ikke kan oppdrive bedre dokumentasjon til å støtte påstanden anser jeg dette som intet annet enn fordommer.

Hva slags dokumentasjon ønsker du? Vil du at jeg skal oppgi navn og adresse til menneskene i utvalget? Det sier seg selv at jeg ikke kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Hva slags dokumentasjon ønsker du? Vil du at jeg skal oppgi navn og adresse til menneskene i utvalget? Det sier seg selv at jeg ikke kommer til å gjøre det.

Så du baserer dine bombastiske påstander om "menneskeheten" på noen personlige referanser. Folk du har møtt og sånn...

LOL

Lenke til kommentar
Så du baserer dine bombastiske påstander om "menneskeheten" på noen personlige referanser. Folk du har møtt og sånn...

Jeg er ikke bombastisk; jeg innrømmer tvert imot at jeg slutter dette på et ikke-representativt utvalg, men jeg mener likevel at korrelasjonen er så pass klar at den ikke kan bortforklares.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke bombastisk; jeg innrømmer tvert imot at jeg slutter dette på et ikke-representativt utvalg, men jeg mener likevel at korrelasjonen er så pass klar at den ikke kan bortforklares.

Gi meg et antall så skal jeg sig-teste det.....

Lenke til kommentar

Frp-ere trenger ikke å tilhøre høyresiden. Når det gjelder Høyre-politikeren som er medlem i Hells Angels, er det vel ikke nødvendigvis noe galt i å kjøre motorsykkel. Høyre-politikeren som tagget en vegg er vel et eksempel på at ingen regel er uten unntak. Man skal heller ikke se bort fra at disse to tilhører venstresiden i partiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...