FJERNET111 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Tenkte jeg skulle prøve å se hvor nære jeg kunne komme en 50-øring med mitt kamera (P150) og tok først ett bilde med 3X optisk zoom så tok jeg et bilde med 3x optisk og 2x digital zoom (6x tilsammen altså). Det jeg fant ut var at bildet hvor jeg brukte digital zoom innehold mange flere detaljer enn der jeg bare brukte optisk zoom. Hva er grunnen til dette? Dette er bildet hvor jeg brukte digitalzoom: Endret 12. januar 2005 av SBS Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Her er med optisk zoom + 2x forstørring for å få lik størrelse på de to bildene Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvilken metode brukte du for å forstørre det siste bildet? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Hvilken metode brukte du for å forstørre det siste bildet? tja... image resize. Ikke noe fancy, men det er lett å se detaljforskjellen uten dette også. Var bare for å illustrere forskjellen på en enklere måte. edit: Her er samme bilde uten resize Endret 12. januar 2005 av SBS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå