Makky Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Jeg trenger en ny switch, mellom 8 og 16 porters. Jeg skal ha ip-telefon og er litt intressert i en managed-switch slik at den kanskje kan "reservere" litt båndbredde til telefoni. Fant en 16 porters managed switch, CNet Switch 10/100 16P m/Smart Access Web Management, QoS, VLAN, og lurte på om denne kan gjøre noe av det jeg vil. Qos, er det noe som kan brukes for å bedre trafikken fra telefoni? Er dette en switch som kan brukes, eller skal man holde seg unna den? Finnes det andre alternativer? Pris: maks 2000, jo billigere jo bedre Trenger ikke GBlan for øyelikket, men det skader ikke om det følger med. Endret 12. januar 2005 av Makky Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Noen som har litt kunnskap om dette? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvis du er ute etter kvalitet så styr unna c-net og alla møkk dem selger av switcher på komplett. Den switcher som gir mest valutta for pengene pr dags dato er https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19907 Linksys srw224. Dette er i bunn og grunn en simplisert cisco switch, linksys er "hjemme" utgaven av cisco utstyr.(Linksys er datter selskapet til cisco) I tillegg får du også flere porter enn på c-neten og du får også 3 gigabit porter (kun 2 av dem er brukbar samtidlig). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 fins det noe billigere alternativ? takk for linken. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 du kan jo prøve den trådløse ruteren til linksys den kan med nytt firmware gjøre heilt ville ting og koster bare 600kr though det blir bare 4 porter på den men så er den trådløs i tillegg Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg ville helt klart ha anbefalt cisco, men siden de er litt dyr så må du nok finne noe annet. Men jeg må få spørre hvor mange pcer du har og hvor mange ip-telefoner du skal ha? Det finnes muligens en løsning ved bruk av cisco pix og der etter en dum switch. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Fant ut at jeg går for en 8 porter ren GB-switch, siden dette blir en slags "backbone". Jeg trenger ikke en trådløs router, ettersom jeg har en vanlig trådløs basestasjon fra før (linksys). Hvilke av disse 3 switchene ville dere anbefale? SMC EZ Switch 8508T 8P gigabit Asus GigaX 1108 8P gigabit 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 Hva har minne/buffer å si på en switch? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 eller er det et annet merke som dere anbefaler til den prisklassen ? Lenke til kommentar
Doffer Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg tror nok jeg helt sikkert ville gått for SMC'en. Har aldri hatt noen problemer med dem og mange har positive ting å si om SMC. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Er det noen som har erfaring fra fbn.no? De har smc-switchen billigst, 1010,- Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er det noen som har erfaring fra fbn.no? Jeg har handla på fbn.no Virker som en enmannsbedrift, men var helt grei. Varen jeg bestilte var bestillingsvare, men tok ikke veldig lang tid. Aldri trengt no support++ så det kan jeg ikke svare på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå