Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny 8 - 16 porters switch - trenger tips

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny switch, mellom 8 og 16 porters.

Jeg skal ha ip-telefon og er litt intressert i en managed-switch slik at den kanskje kan "reservere" litt båndbredde til telefoni.

Fant en 16 porters managed switch, CNet Switch 10/100 16P m/Smart Access Web Management, QoS, VLAN, og lurte på om denne kan gjøre noe av det jeg vil.

Qos, er det noe som kan brukes for å bedre trafikken fra telefoni?

Er dette en switch som kan brukes, eller skal man holde seg unna den? Finnes det andre alternativer?

Pris: maks 2000, jo billigere jo bedre

Trenger ikke GBlan for øyelikket, men det skader ikke om det følger med.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er ute etter kvalitet så styr unna c-net og alla møkk dem selger av switcher på komplett.

Den switcher som gir mest valutta for pengene pr dags dato er https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19907 Linksys srw224.

Dette er i bunn og grunn en simplisert cisco switch, linksys er "hjemme" utgaven av cisco utstyr.(Linksys er datter selskapet til cisco)

I tillegg får du også flere porter enn på c-neten og du får også 3 gigabit porter (kun 2 av dem er brukbar samtidlig).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ville helt klart ha anbefalt cisco, men siden de er litt dyr så må du nok finne noe annet.

Men jeg må få spørre hvor mange pcer du har og hvor mange ip-telefoner du skal ha?

Det finnes muligens en løsning ved bruk av cisco pix og der etter en dum switch.

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg går for en 8 porter ren GB-switch, siden dette blir en slags "backbone".

Jeg trenger ikke en trådløs router, ettersom jeg har en vanlig trådløs basestasjon fra før (linksys).

Hvilke av disse 3 switchene ville dere anbefale?

SMC EZ Switch 8508T 8P gigabit

Asus GigaX 1108 8P gigabit

3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8

Hva har minne/buffer å si på en switch?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...