meitemark Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg trenger å vite om programvare som kan hente ut informasjon om maskinen hardware. Det skal kunne putte ut resultatet i en tekstfil som igjen skal inn i en xls database (eller noe annet fra microsoft). Jeg har prøvd både Everest som gir det jeg skal ha, men fortsatt for mye, og det er håpløst å få det inn i en database lett. Jeg har også prøvd cpuz, og der kan jeg lagre direkete til xls, men der spytter den ut godt over 600 linjer med vås, og det er vanskelig å finne det man er ute etter. Jeg skal bruke dette på et sted med uhorvelig mange maskiner, så det kan ikke være et program som må ha registerinnstillinger, dvs det må ikke være installert for at det skal funker slik jeg vil. Det skal fraktes rundt på diskett eller cd. Dette er følgende data jeg gjerne vil ha ut: Hovedkort type, gjerne chipset også. Bios utgave/versjon Cpu, hastighet, type ram. om noen finner et program som også henter ut hvor mye ram det er i hver slott blir jeg enda gladere. (ie ram per brikke) harddisker, type størrelse skjermkort. noen av maskinene har 2 skjermkort i seg, en fordel om begge ble registrert nettverkskort, type og det ville være kjempeflott om mac adresse også kunne hentes ut. mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå