PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Dette er latterlig! 1. Noen av mine siste poster har blitt steng fordi jeg skulle ha en patch for å fyllbyrde norsk lov om mulighet for sikkerhetskopi. 2. Hardware.no slår stort opp om en ny fildelings klient. Herregud hvor bortinatte inkonskvent går det ann å bli? Folk henter hele spill på denne måten, men lille jeg som eier spillet skal ikke få en skarve patch, nei nå gir jeg snart opp. Er ikke bare 14isser som lager kaos her. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Den 2002-06-12 13:22, PIIIpower skrev: Dette er latterlig! >>>1. Noen av mine siste poster har blitt steng fordi jeg skulle ha en patch for å fyllbyrde norsk lov om mulighet for sikkerhetskopi.<<< Les retningslinjne. Vi tillater ikke det. >>>2. Hardware.no slår stort opp om en ny fildelings klient.<<< Det er en stor forskjell på redaksjonelle saker som vi selv vurdere og det andre skriver i forumet. Når det er sagt så har vi aldri stengt en tråd fordi en diskuterer et fildelingsprpgram. De som har blitt stengt er blitt stengt fordi de går fra å diskutere fildeling (som er lovlig) til å diskutere hvor en lettest kan få tak i ett eller annet program/spill. Vesentlig forskjell og vi er konsekvente. (med forbehold om at vi også kan gjøre feil) Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Dere veit like godt som meg at det ikke er word dokumentene folk deler på nettet. Rettningslinjene : les sjæl Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Å gi opplysninger opp fildelingtjenesten er værre enn jeg som EIER spillet og skal ha en patch. Dette gir inntrykk av at dere forhindrer norsk lov... Lenke til kommentar
joac Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Har bare lest denne tråden av de du refererer til PIIIPower så jeg vil egentlig bare kommentere denne: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=35705&forum=52 Må si meg enig med PIII at dette stengingen av denne tråden med referanse til (o store) §5 virker noe pussig. §5 er ganske løst definert og kan vel egentlig brukes som hjemmel for stenging av det meste, men ettersom den er så løst definert bør man vel kunne prøve å trekke inn praksis fra liknende tilfeller når man vurderer om §5 bør tre i kraft eller ikke. (Dette letter jo jobben med vurderingen for eventuelle skribenter og ikke minst moderatorer) Løsningen på spørsmålet er nedlasting av en patch som gjerne finnes på sider som http://www.gamecopyworld.com og liknende steder. Disse stedene er lovlige, både etter norsk lovgivning og vanlig internasjonal lovgivning. Det er imidlertid ikke tvil om at disse opplysningene _kan_ lede til piratvirksomhet. Det _kan_ opplysninger vedrørende like lovlige fildelingstjenster også, men poster vedrørende Kazaa blir ikke stengt, selv om nok en stor andel av bruken av disse programmene med stor sannsynlighet er ulovlig. Macintosh skriver i sin begrunnelse for stengingen: "NoCD patch er en crack. De er ikke ønsket av utviklerne." Kazaa og likndende programmer er ikke vel ikke spesiellt populært hos musikkindustrien heller :wink:, men programmet er (enn så lenge) lovlig, og allment akseptert. Selv om ikke tjenestene som tilbys på gamecopyworld er like kjente og aksepterte, så er vel likhetene mellom de to tjeneste så like, at det ihvertfall er rimelig at brukere kan komme til å tro at det som gjelder for den ene(mtp §5) også gjelder for den andre? [ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-06-12 17:18 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Denne tråden stenges da vi er lut lei diskusjoner om "udugelige" brukere, administratorer, moderatorer osv. Kan ikke se at det fører noe matnyttig med seg. Saklig begrunnet kritikk kan legges under "tilbakemeldinger". Fremtidige tråder av denne sjangeren vil bli slettet uten videre. Mvh. Vidar Fagerjord, aka. yummy, moderator. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg er helt enig med deg yummy, på "siste meldinger" er halvparten av meldingene inni Tilbakemeldinger med ordet "moderatorer" osv. Lut lei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg