thomassit0 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Man er også bundet til iTunes. Tarvelig. man kan nok etterhvert som den blir tilgjengelig også bruke EphPod som fungerer til de andre poddene.. jeg bruker det og synes det fungerer kjempebra den bør jo ha støtte for memorystick funksjon da så man bare kan sette den inn og ta over sanger.... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det kan man jo godt si, men du kan jo også argumentere for at det er en vesentlig del. Om jeg lager en egen bærbar spiller uten batteri, så kan jeg ikke bare si at folk som klager over at spiller mangler noe så essensielt som ett batteri "ikke er i målgruppen". Noen vil vel si at batteri er litt mer vesentlig enn display på en spiller... Uansett kan man kanskje tenke litt lengre enn sin egen nese her.. Iflg Apple så brukte veldig mange shuffle-funksjonen på ipoden, da er det kanskje ikke så dumt å lansere en superenkel spiller som er basert nettopp på dette. At det ikke passer alle, greit nok, men enkelte ser ut til å ha innstillingen at det ikke passer noen... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det kan man jo godt si, men du kan jo også argumentere for at det er en vesentlig del. Om jeg lager en egen bærbar spiller uten batteri, så kan jeg ikke bare si at folk som klager over at spiller mangler noe så essensielt som ett batteri "ikke er i målgruppen". AtW Ville den virket dersom den manglet batteri? Bare å koble den i støpslet. Ja jeg vet det er litt mer ekstremt. Men som sagt før her, det er litt billig å se bort ifra en mangel fordi "man ikke er i målgruppen" tviler på at målgruppen "jeg vil IKKE han en skjerm uansett" er så stor. AtW Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Må si at jeg synes det er latterlig at en del folk her prøver å gjøre det til noe positivt at spilleren ikke har skjerm. Så hvis vi tenker etter, hva får vi egentlig? Jo, vi får en MP3 spiller, som ikke har skjerm, ikke har radio, elendig batteritid, som shuffler sangene dine, som du må bruke itunes til. Hva er fordelen med denne spilleren? Eneste jeg ser, er prisen. Og hva er det som er så nytt med denne? At den har en funksjon som de fleste andre mp3-spillere har, på som standard? :!: (og som jeg har skjønt, ikke går å slå av? Mye mulig jeg tar feil der, men det hjelper uansett ikke på produktet). Så det som er så nytt, det har alle andre hatt i flere år på sine mp3-spillere. Jeg kan garantere, at hvis det hadde vært noen andre enn apple som hadde lansert dette produktet, hadde det ikke vært så mange som hadde vært positivt til dette. Bare pga Appple. Og nei, ikke missforstå. Jeg synes at Apple har gjort en meget bra jobb, med å innarbeide varemerket sitt, og de kommer til å selge masse, bare pga at det er Apple som har gjort den. Men uansett, ingenting varer for evig. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 At man ikke er i målgruppen om man vil ha skjerm blir helt bakvendt. Rimelige flashspillere uten skjerm og med dårlig batteri er ikke noe nytt, og de konkurrerer absolutt med lignende spillere med skjerm. Forøvrig, hvem sier til seg selv når man skal kjøpe mp3spiller: "jeg skal absolutt IKKE ha skjerm"? Det må gå an å innrømme at det er en svakhet selv om man er mac-fanboy. Eksempelvis MuVo TX FM er i mine øyne et vesentlig bedre alternativ enn iPod Shuffle. Spesielt om prisen kunne reduseres med 100-200kr. Nettopp det både Steve Jobs og Apple var og er fullstendig klar over: noen ønsker/trenger en spiller med skjerm, og de har flust av spillere som tilbyr dette. Beklager dersom noen forsto meg dithen at jeg mente at iPod shuffle er en bedre spiller enn flashspillere med skjerm. Det har jeg egentlig ingen formening om siden jeg ikke har prøvd noen av delene. Men jeg skjønner hva Apple har gjort, og hvorfor de valgte å gjøre det slik: ingen skjerm har gitt lavere pris og enklere brukergrensesnitt. Ulempen er at den blir vanskeligere å navigere dersom du er på jakt etter den *ene* sangen, eller du ønsker full kontroll over hva som spilles til enhver tid. Dersom dette er en viktig funksjon for deg, så kjøper du selvsagt ikke spilleren. Men for de av oss som bruker shuffle, så blir den prisen ubetydelig. Ergo blir det et bedre valg for oss. Men dette sier egentlig ikke noe om hvorvidt spilleren er dårlig eller ikke, bare om den er et dårlig valg. Du sier det jo selv: Eksempelvis MuVo TX FM er i mine øyne et vesentlig bedre alternativ enn iPod Shuffle. Verken mine eller dine øyne er den absolutte, objektive sannhet. Hver enkelt får gjøre opp sin egen mening. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Må si at jeg synes det er latterlig at en del folk her prøver å gjøre det til noe positivt at spilleren ikke har skjerm. Så hvis vi tenker etter, hva får vi egentlig? Jo, vi får en MP3 spiller, som ikke har skjerm, ikke har radio, elendig batteritid, som shuffler sangene dine, som du må bruke itunes til. Hva er fordelen med denne spilleren? Eneste jeg ser, er prisen. Og hva er det som er så nytt med denne? At den har en funksjon som de fleste andre mp3-spillere har, på som standard? :!: (og som jeg har skjønt, ikke går å slå av? Mye mulig jeg tar feil der, men det hjelper uansett ikke på produktet). Så det som er så nytt, det har alle andre hatt i flere år på sine mp3-spillere. Jeg kan garantere, at hvis det hadde vært noen andre enn apple som hadde lansert dette produktet, hadde det ikke vært så mange som hadde vært positivt til dette. Bare pga Appple. Og nei, ikke missforstå. Jeg synes at Apple har gjort en meget bra jobb, med å innarbeide varemerket sitt, og de kommer til å selge masse, bare pga at det er Apple som har gjort den. Men uansett, ingenting varer for evig. Ser ut som begynnelsen på slutten for apple sin mp3varemerkedesignhype dette her. Hva er nytt her? Ikkeno! Den er dyr, lite brukbar, ikke spesielt pen... Man skal være en ganske trangsynt fanboy for å kjøpe noe sånt som det her. Den kommer nok 2-3 år for sent denne her... Jeg har en mistanke om at Creative også ser muligheten nå, og pusher hardt på pris/design/funksjon. ipod'er har alltid vært populære, fordi de ser ut som et leketøy, så for tyggisgenerasjonen og velvoksne trendnisser er den fin, men skal man ha noe som har et halvgreit interface, normal pris, solid og med godt batteri, skal man se seg om etter noe annet. Merk mine ord... dette er begynnelsen på slutten... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Må si at jeg synes det er latterlig at en del folk her prøver å gjøre det til noe positivt at spilleren ikke har skjerm. For min del prøver jeg ikke å gjøre det til noe positivt at den ikke har skjerm, kun at det ikke nødvendigvis er noe negativt. Slik er det ofte med samfunnet - man blir vant til at ting skal være på en bestemt måte, og når noen går utenfor disse rammene blir det møtt med skepsis og kritikk fra folk som ikke en gang har hatt produktet i hånden. Slik jeg ser det ville Apple neppe ha satset såpass tungt på et produkt uten at de hadde tro på det, og selv om min første reaksjon var "Hm, hvor er skjermen..?" så skjønner jeg veldig godt hva planen for bruken av iPod shuffle er og hvorfor Apple har valgt å kutte ut skjermen. Jeg ber bare om at de som alltid er kjappe ute med å forhåndsdømme ting tar to skritt tilbake og faktisk ser ting med litt friske øyne. For eksempel; om jeg lager meg en tre forskjellige playlists (techno, rock og jazz, for arguments sake) og det tar noen millisekunder å bytte låt med ei iPod shuffle så ser jeg ikke poenget i en skjerm. Høre på starten, "nope, ikke den, ikke den, flip flip flip, der ja - *lytte*". Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å tro at dette produktet vil fungere helt utmerket selv om det ikke har noen skjerm. Jeg har faktisk eid en flash-basért MP3-spiller tidligere (en MSI-"stick"-sak) og de få gangene jeg ville hoppe til en bestemt låt giddet jeg sjelden å se ned på displayet. Ikke bare oppdaterte displayet seg sent, men faktum er at når man bytter låter "on the road" (altså ikke med en enorm WinAMP-playlist foran seg) så LYTTER MAN til låtene, og stopper når man kommer til den man vil høre). Slik er det i alle fall for meg, men andre kan selvsagt bruke sine MP3-spillere på en annen måte. Man må også kanskje ha produktnavnet i tankene - den heter tross alt iPod shuffle og hele filosofien er bygget bak shuffle-funksjonen. Om man da er en av dem som sier "Urk, random låter? Ingen skjerm heller?!" da er man jo helt klart ikke i målgruppen, uansett hvilke elendige og ukonstruktive "øh, en MP3-spiller uten batteri"-argumenter man prøver å komme med. Hva er nytt her? Ikkeno! Den er dyr, lite brukbar, ikke spesielt pen... Man skal være en ganske trangsynt fanboy for å kjøpe noe sånt som det her. Den kommer nok 2-3 år for sent denne her... Jeg har en mistanke om at Creative også ser muligheten nå, og pusher hardt på pris/design/funksjon. ipod'er har alltid vært populære, fordi de ser ut som et leketøy, så for tyggisgenerasjonen og velvoksne trendnisser er den fin, men skal man ha noe som har et halvgreit interface, normal pris, solid og med godt batteri, skal man se seg om etter noe annet. Merk mine ord... dette er begynnelsen på slutten... Om du ikke klarer å se at produktet faktisk er det første av sitt slag så blir det veldig vanskelig å diskutere med deg. Om du heller ikke klarer å se at verden faktisk -vil ha iPods-, og ikke Creative sine kloner, så bør du kanskje ta en titt på salgstallene, og ikke minst; en god titt i speilet - det du ser er en person som ikke akkurat har fingeren på pulsen til samfunnet. Det er selvsagt ingenting galt med å like forskjellige ting, gud forby, og ingen vet hva framtiden vil bringe for Apple og deres konkurrenter, men det er på tide du får med deg at det er ikke nødvendigvis de tingene DU synes er viktige som faktisk teller for Hvermansen. I tillegg er jo påstanden din om at iPod shuffle er dyr helt ubegrunnet. Bare ta en titt på de alternative produktene og se hvilke priser de har. Faktisk vil 512 MB-versjonen bli den billigste flash-basérte MP3-spilleren om man sammenligner med Komplett sine modeller (100,- billigere enn Creative sin MuVo TX). Du har selvsagt lov til å si nøyaktig hva din personlige mening om et produkt er, men prøv å være konsekvent og korrekt i dine antagelser. Endret 13. januar 2005 av transistorbass Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Må si at jeg synes det er latterlig at en del folk her prøver å gjøre det til noe positivt at spilleren ikke har skjerm. Je je.. Regner med du sikter til meg. Kunne godt tenkt meg skjerm til denne jeg. Men på så små spillere bruker jeg egentlig skjermen ganske lite (har lånt en 512MB flash-spiller fra creative)... På en så liten spiller med relativt liten kapasitet pleier jeg å klikke kjapt gjennom musikken heller enn å bla i et lite display. Så hvis vi tenker etter, hva får vi egentlig? Jo, vi får en MP3 spiller, som ikke har skjerm, ikke har radio, elendig batteritid, som shuffler sangene dine, som du må bruke itunes til. Hva er fordelen med denne spilleren? Eneste jeg ser, er prisen. Og hva er det som er så nytt med denne? At den har en funksjon som de fleste andre mp3-spillere har, på som standard? :!: (og som jeg har skjønt, ikke går å slå av? Mye mulig jeg tar feil der, men det hjelper uansett ikke på produktet). Batteritiden er med innebygd batteri, om du har aaa-batteri-pakken har du opp til 20 timers spilletid i tillegg. Hva tror du de fleste flash-spillere bruker? At du må bruke itunes er ikke helt rett, men de fleste jeg kjenner syns itunes er et bra program til å organisere musikken sin med. Greit, det slår ikke så godt an i 1337-miljøer men itunes er en stor grunn til ipoden sin suksess blant vanlige brukere... Og ja: Shuffle-funksjonen kan slås av. Så det som er så nytt, det har alle andre hatt i flere år på sine mp3-spillere. Jeg kan garantere, at hvis det hadde vært noen andre enn apple som hadde lansert dette produktet, hadde det ikke vært så mange som hadde vært positivt til dette. Bare pga Appple. Og nei, ikke missforstå. Jeg synes at Apple har gjort en meget bra jobb, med å innarbeide varemerket sitt, og de kommer til å selge masse, bare pga at det er Apple som har gjort den. Men uansett, ingenting varer for evig. Greit, alle ipod-brukere er apple-fanboys og blinde forbrukerkuer. Om det får deg til å bedre forklare ipod sin suksess så skal du få lov til å tro det. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Liker dere ikke denne spilleren så ikke kjøp den da vel. Kan garantere at den duger for ganske mange folk og den kommer til å selge i bøttevis. Mitt "terningkast" = 4 Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Eksempelvis MuVo TX FM er i mine øyne et vesentlig bedre alternativ enn iPod Shuffle. Verken mine eller dine øyne er den absolutte, objektive sannhet. Hver enkelt får gjøre opp sin egen mening. Joda, smak og behag gjelder selvfølgelig.. Men helt objektivt: Om man har valget mellom to mp3spillere, omtrent samme pris, samme kapasitet, men den ene har FM-radio og skjerm noe den andre mangler, samt bedre batteri og muligheten til å kjøpe standardbatterier. Hva høres ut som det beste kjøpet? Shuffle er helt sikkert et meget bra produkt, akkurat som de andre iPodene. Mest for pengene får du imidlertid ikke (gjelder kanskje for Mac generelt). Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Mest for pengene får du imidlertid ikke Det spørs jo helt på hva man selv ønsker å få fra et produkt. Hvis design/særegenhet er viktigst og man ikke bryr seg om skjerm, da får man jo mest for pengene i en iPod shuffle. Det gjelder selvsagt også andre veien - man får mest for pengene om man liker å se sangnavn og lytte til FM-radio. People are different. Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Enig der transistorbass, men nå tenkte jeg på rene spesifikasjoner. Må legge til at jeg absolutt ikke er negativ til iPod Shuffle, men jeg kan ikke si at jeg ser på det som en revolusjon at de kutter ut displayet og gir mulighet for randomisert spilling. Begge ting har blitt gjort før. Til slutt: Hadde denne dingsen hatt navnet Zen Shuffle hadde vi nok ikke diskutert dette i det hele tatt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Liker dere ikke denne spilleren så ikke kjøp den da vel. Kan garantere at den duger for ganske mange folk og den kommer til å selge i bøttevis. Mitt "terningkast" = 4 Det må vel være lov å diskutere ett produkt på ett DISKUSJONSforum selv om man ikke nødvendigvis liker produktet? Ingen her som har gitt inntrykk av at de tvinges til å kjøpe noe de ikke vil, det er bare argumenter for og imot ett produkt, noe som er fruktbart, da man kan få ideer og innfallsvinkler man ikke hadde slev, for å bedre ta stilling til om produktet er noe for deg/venner og familie som spør om råd. AtW Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Liker dere ikke denne spilleren så ikke kjøp den da vel. Kan garantere at den duger for ganske mange folk og den kommer til å selge i bøttevis. Mitt "terningkast" = 4 Det må vel være lov å diskutere ett produkt på ett DISKUSJONSforum selv om man ikke nødvendigvis liker produktet? Ingen her som har gitt inntrykk av at de tvinges til å kjøpe noe de ikke vil, det er bare argumenter for og imot ett produkt, noe som er fruktbart, da man kan få ideer og innfallsvinkler man ikke hadde slev, for å bedre ta stilling til om produktet er noe for deg/venner og familie som spør om råd. AtW Det er vel derfor man har forum..For å diskutere! Lenke til kommentar
gekko513 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det kan man jo godt si, men du kan jo også argumentere for at det er en vesentlig del. Om jeg lager en egen bærbar spiller uten batteri, så kan jeg ikke bare si at folk som klager over at spiller mangler noe så essensielt som ett batteri "ikke er i målgruppen". AtW ------------------- Det må vel være lov å diskutere ett produkt på ett DISKUSJONSforum selv om man ikke nødvendigvis liker produktet? Ingen her som har gitt inntrykk av at de tvinges til å kjøpe noe de ikke vil, det er bare argumenter for og imot ett produkt, noe som er fruktbart, da man kan få ideer og innfallsvinkler man ikke hadde slev, for å bedre ta stilling til om produktet er noe for deg/venner og familie som spør om råd. AtW Klart det er lov å diskutere fordeler og ulemper ved et produkt på et diskusjonsforum, og jeg takker for innfallsvinkelen som å sidestille en bærbar lydavspiller uten bilde med en bærbar lydavspiller uten lyd(batteri) ... :!: LOL Lenke til kommentar
xstian Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Den ser ut som en fancy pez-dispenser, og har samme funksjonalitet... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Og noen av oss setter seg rolig tilbake og lar markedet bestemme om dette blir en suksess eller ikke, og det helt uten å ha lest denne tråden. "Til lags åt alle kan ingen gjera, det er no gamalt og vil so vera." Geir Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Til slutt: Hadde denne dingsen hatt navnet Zen Shuffle hadde vi nok ikke diskutert dette i det hele tatt. Det tror jeg du har utrolig rett i. Lenke til kommentar
RoarN Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Ok, Nå har jeg da lest gjennom denne tråden, lest andre plasser på nettet, søkt rundt om kring and so on. Men en ting har jeg merket, alle brukere som enten ser ut til og hate eller like ipod shuffle, ser ikke ut til og nevne noe om lydkvaliteten. En EQ på spilleren betyr ikke at den har god lydkvalitet. Selv ser jeg etter en spiller som fungerer fint til mye trening, jogging, styrke. and so on. Men jeg er også opptatt av lydkvalitet (hører foreksempel på musikk hjemme i et sennheiser HD590, for det andre jeg testet var for dårligt i forhold). Ikke at jeg har tenkt og springe rundt med et slikt stort headsett. men et som er bedre en de ørepluggene som følger med en hver mp3 spiller blir det nok. Selve displayet på en mp3 spiller er noe jeg ikke kommer til og bruke i det hele tatt. samme så min winamp hjemme. trykker bare next. ca eneste knappen som brukes (selvfølgelig stopp og start and so on), jeg bruker også altid shuffle når jeg hører, og pleier ikke og ha mer en 50-200 sanger i playlisten. Ellers så vil jeg si at selve designet synes jeg er stiligt, mye stiligere en foreksempel creative sine. alt snakk om vekt synes jeg er temmelig tull. når begge har så lav vekt tror jeg neppe det er noe og reagere på. det er ingen som får dårligere trening av og ha så lite vektøkning på kroppen. men det som gir utslag er fasongen, hadde jeg hatt en mp3 spiller som var formet som en kule kunne den veid så lite som den ville, men den hadde uansett vert fæl og ha i lommer og lignende. Men det jeg vil frem til er: Er det noen som har testet lydkvaliteten på shuffle, og på andre produkter?. Lyden har litt og si, selv når du jogger. for en 45 min me uttøying etterpå med dårlig lyd suger!. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Jeg har lånt en I-pod shuffel i noen dager nå og må bare si at jeg ble veldig overrasket over hvor godt jeg likte spilleren Jeg har også tenkt at mp3 spillere uten display måtte være helt ubrukelige, men nå har jeg forandret mening. Enheten jeg låner har 512MB minne, det tilsvarer ca 120 sanger og kan ikke si at jeg på noen måte savnet displayet når jeg navigerte. Faktisk så syns jeg det var litt kult med shuffelfunksjonen.. for mange ganger man går å hører på musikk kan det bli litt ensporet hva angår musikkvalg. Spilleren er også liten og nett, designet er stilrent og klassisk. Syns f.eks småspillerne til creative ser ut som stygge og klumpete etter å ha brukt shuffelen. Det var noen som trodde lyden skulle være pinglete siden den mangler tonekontroll.. det trodde jeg også den skulle være.. men også her tok jeg feil. Lyden er varm og god Apple kunne ikke ha truffet riktigere når de justerte lydbildet.. Batteritiden er også god, har brukt spilleren 10timer i strekk på kun en ladning. Tror jammen jeg blir å kjøpe meg en selv Endret 17. februar 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå