iBook Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei, Har klippet ut et element fra at bilde, og vil nå legge til en skygge rundt hele. (en mangekantet figur) Er det en enkel funksjon i photoshop elements som gjør dette for meg? Alternativt må jeg vel være stø på hånda og tegne rundt? Dette tror jeg ikke blir så pent.. Takker for svar! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Usikker på hva PS elemenst støtter, så jeg får bare slenge ut et par metoder her: I Photoshop har du noe som heter Layer styles..og der er drop shadow en funksjon, så den gjør det automatisk for deg. Eller hvis du ha layers, så kan du lage en duplicat av objektet du har laget en maske på, og legge bak, skru på alpha protect og fylle den med svart, skru av alpha protect og slenge på en gaussioan blur, og sette alphaen til en 20%. ELLER du kan aktivisere masken, lage et nytt lag BAK det du skal ha skygge på, sette feathering på masken til feks 8..og fylle den med sort. Begge de to siste metodene så må du offsette skyggen så den ligger i en rettning. AKIRA Lenke til kommentar
iBook Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Takk for svar! Joda, PS elements har denne funksjonen. Så enkelt og så mye penere enn hvis jeg skulle brukt min litt ustødige hånd! Edit: ja det var layer styles jeg brukte.. Endret 12. januar 2005 av iBook Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå