Kjetil1 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Heisann. Kan noen anbefale meg en ekstern harddisk jeg kan bruke til å lagre bilder på. Mitt digitale kamera har USB og Firewire, men min Laptop har ingen av delene. Finnes det en harddisk som kan koples til serieporten på pc-en, og som kan snakke med kameraet mitt? Eventuellt; Jeg har plass til to PCMCIA-kort. Finnes det slike som kan gi meg en USB-port eller en Firewire-port? Takk for alle svar, særlig de som ikke har for mange "uforståelige data-ord:-)" Kjetil Lenke til kommentar
Folo Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 firewire kort finner du her http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...pID=2&t=835&l=2 og firewire hardisk finner du her http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...pID=7&t=808&l=2 det finnes nok andre løsninger også, tror ikke det er noe problem å finne no pcmcia kort med usb, og mener det finnes noen usb harddisker og Lenke til kommentar
christt Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Du kan kjøpe et firewire kort til laptopen din, se her. Så kjøper du deg en helt vanlig disk, eks en 80 Gb WD. Se her. Så bygger du denne inn i dette kabinettet. Og vips du har harddisk på 80Gb som du kan bruke med din bærbare. Lenke til kommentar
Kjetil1 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Takk for gode svar. jeg må si dette er en utrolig effektiv måte å få hjelp på, og jeg har et par spørsmål til. 1. Kabinettet som foreslås, hva gjør det bortsett fra å kapsle inn harddisken? Jeg ble overrasket over at netopp det skulle være det dyreste komponentet. 2. Kan jeg koble kameraet mitt direkte til harddisken, eller må jeg gå om PC-en? 3. Hvis jeg kjøper en slik løsning med FW-kort, harddisk og kabinett. Får jeg da USB-port med på kjøpet(gjennom harddisken) slik at jeg f.eks. kan synce palmen min gjennom den? Igjen takk, Kjetil Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 1. Kabinettet er der for å kapsle inn harddisken, og for at du skal kunne koble den til firewire. Du kan ikke uten videre koble en harddisk til firewire. 2. Kameraet går gjennom pc'en 3.Nei. Du får ikke USB-port med på kjøpet. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det finnes ikke harddisker som koples til serieporten. Clas Ohlson selger en boks du kan sette en HD i og som kan koples til paralellporten. For å få en USB inngang må du ha en overgang PCMCIA til USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå