Gå til innhold

får ikke bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

heisann.

en venn av meg hadde problemmed pc og så spørte han meg om jeg kunne kikke på den.

Jeg gjorde det og fant ut at harddisken ikek fungerte.Ingen kontakt

Men siden den lå i harddisk skuff tok jeg den ut for å finne ut om skuffen eller disken er ødelagt.viste seg at det var skuffen som var ødelagt og dermed skulle jeg montere harddisken hans i kabinettet slik at han får brukt den.

Jeg gjorde det på samme måte som da jeg testet om disken fungerte(dvs fikke bilde på skjermen og kom inn i bios)

men etter at jeg monterte harddisken prøvde jeg å slå den på men fikk ingen bilde på skjermen, dvs skjermen reagerte ikke.

Tenkte at kanskje skjermen var gått, men prøvde den på en annen pc og den fungerte.

Da trodde jeg kanskje at skjermkortet tok kvelden?

tok den ut, testet den i pc-en min og den fungerte.

Har dere noen forslag til hva det kan være?

Vifta på hovedkortet går, harddisken blir nogenlunde varm, cpu vifta går og jeg får pip fra pc-en på oppstart. Dermed skulle den fungere som den skal.

Har dere forslag til hva annet jeg kan gjøre?Bortsett fra å plukke alt fra hverandre og teste del for del?

Problemet oppsumert: har ingen bilde på skjermen, skjermkortet og skjermen er i orden. 2min før det oppsto virket alt som det skulle og jeg har ikkeforandretnoe oppsett eller nappet noen ekstra kabler. Har gått over koblinger og ledniger par ganger men ser ikke noe feil.

Noen forslag til hva kan gjøre at jeg ikke har bilde på skjermen når skjermkortet fungerer og de andre delene ser ut til å funke?

Bedre sagt, hva annet kan gjøre at bilde blir borte når resten av systemet fungerer..

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står stempla skrevet på bios chippen.

Kan også se på spesifikasjonene til hovedkortet.

Tipper du har kommet borti noen kabler og lagd litt dårlig kontakt. Eller ram.

Ta ut ram, sett i på nytt, ta ut kabler, sett i på nytt - burde løse problemet.

(Håper du ikke har lagd noen skader med statisk elektrisitet....)

Lenke til kommentar

håper jeg også.

har vært forsiktig og passet på det men veit jo aldrig..bruker ikek hansker eller noe sånn armbånd.

skal ta den frem imorgen formiddag og ta ut alle kabler og sette de på plass på nye..regnermed at det er dårlig kontakt et sted jeg oså.

håper det ihvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...