SnowDOG_ Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Tja.... ser her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=262470 Lenke til kommentar
consilium Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 En av dem som ikke føler seg helt trygge på Holmlia, er 17 år gamle Karoline Sætre. - Jeg har aldri følt meg helt trygg her. Dersom jeg kommer sent med toget, løper jeg stort sett hele veien fra stasjonen og hjem, sier Sætre. Hehe, dette er jo tross alt en av Oslos største ghettoer. Er vokst opp her, vet hva jeg snakker om. I dagstid er Holmlia et idyll, men når natten senker seg over dette området er det siste du vil gjøre å gå rundt omkring. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) IMO er det ikke sunt å samle alle utlendinger tett på ett sted. Det skaper isolasjon og frykt begge veier. Utlendingene blir mer isolert, frykter nordmenn og blir rasister. Nordmenn ser på utlendingene som mer outsiders, frykter dem og blir rasister. Liten vits å sette opp et stort blinkende skilt "Her bor det utlendinger", det er nesten det Holmlia har blitt, et stort blinkende skilt, fordi så mange er dyttet i den retning. Tror utlendinger burde integreres bedre med norske naboer, spres litt, slik at de blir bedre kjent med oss som er født her, og slik at de får et mer daglig forhold til også nordmenn, ikke bare sine egne, og vil føle seg mer velkommne derretter slik at folk glemmer alt som har med hudfarge eller hvor man kommer fra å gjøre. I tillegg til rasisme-problemer fra utlendinger mot nordmenn og vice versa, får en så tett samlet gruppe med utlendinger også et mye større press og stressnivå over seg, som igjen skaper mer problemer, mer vold innad i miljøet også. Det ender med at ingen er trygge, uansett om du er nordmann eller utlending, så er man like godt et offer for gjenger som er ute etter bråk på sånne steder. Det er ikke rart folk klager over at utlendinger ikke vil integrere seg i norske lover og miljø, de blir jo ikke gitt muligheten til det heller i det store. De blir jo sendt til Holmlia på sosial-leiligheter så fort de kommer inn til landet. Oi, for en integrasjon... Ja der får de sikkert ett godt overblikk over norske lover og miljøer, der får de nok gode muligheter til å ta pulsen på Norge slik at de kan fungere godt sammen med resten av samfunnet. Man må nesten være geni og utbryterkonge for å i det hele tatt overkomme den usynlige veggen man blir satt på steder som Holmlia og forventes å utvikle seg godt mot samfunnet der, spesiellt når mange der kommer fra land som har vært i krig, folk som nettopp har sett 2-3 familiemedlemmer fått hodet sitt avskutt og blir da overlatt til seg selv på et sted som Holmlia uten et ordentlig psykologisk støtteapparat som hjelper dem å komme mentalt på bena sakte men sikkert. Dårlig odds, og nedverdigende ovenfor flyktninger IMO. I tillegg til det, har gjenger på Holmlia rivaliserings-problemer med f.eks gjenger fra Kolbotn, Oppegård og de rundt, som ofte består av nordmenn, og sånn har det vært i 20 år nå. Det har vært relle skogskriger mellom f.eks Hauketo og Kolbotn, hvor folk praktisk talt jakter på hverandre med luftgevær og kraftige spikerpistoler, jernspretterter, kniv, pil og bue med jernspisser, balltre osv. ( jeg har vært med på flere av de "krigene" når jeg var "ung" på Kolbotn. ) Mest patetiske var at det er så mange innblandet, at det er kanskje 2 personer som vet hva vi sloss for / kriger om, resten bare følger blindt med på lasset som hjernedøde soldater. ( og jeg var en av dem. ) Nå de siste 6-7 årene har skytevåpen blitt mer populært, så det er lite bråk lokale steder imellom lenger, ingen som vil ta den risikoen. Men minnet fra den fortiden sitter igjen hos de gjengene som er der pr. i dag, at nordmenn rundt dem hater dem, og de hater nordmenn. Jeg er ikke rasist, med det er realiteten, og det er like mye regjeringens feil, som utlendingene og våres egen feil. isolasjon + frykt = tikkende bombe. Karma Endret 16. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
scoot Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Helt sykt det som skjedde men eg må si at eg reagerer mest på at INGEN av de over 30 (!!!) som sto der ikke gjorde en dritt! Eg hadde seriøst hoppet på idiotene og......ja. ... Nå skal det sies at du ser sykt skummel ut (!), uansett om jeg ( dette fremheves som EKSEMPEL ) hadde hatt 10-20 kompiser/gjengmedlemmer bak meg hadde jeg satt på sprang visst du hadde kommet mot meg med et surt blikk.. Ang. Saken, det er helt sykt, håper de får sin straff.. Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Argh.. Slike mennesker skulle vært kastrert! Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Det her er frykelig leit og jeg håper at han friskner til. Jeg blir så forbannet når jeg leser om vold, særlig på personer som er handikappet. Jeg vet ikke helt hva det er, det er vel kanskje at handikappede ikke har noen sjanse til å forsvare seg. Jeg håper de finner dem, for så å kaste dem i fengsel på vann og brød i 30 dager. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Fysisk avstraffing + fengselstraff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå