Complexity Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 jeg har Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W kabinett! har ikke fått det enda, men alle sier det er for lite lufting i kabinettet! jeg får ikke bestilt en ekstra vifte enda (pengemangel) og jeg lurer på om det går bra vist jeg har den ene sidedøren av når jeg bruker pc'en? har bare strømforsyningsviften og prosessorviften på nå! er det nåkk! eller skal jeg ikke bruke pc'en før jeg har fått ny vifte? amd athlon 64! 512mb ram, asus k8n deluxe hovedkort! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Går sikkert greit, men det lønner seg og ha en vifte i front som blåser kald luft inn og en bak som blåser den varme lufta ut... Men med sidedøren oppe synker temp'en sikkert med 4-5 grader på cpu... og ikke minst kabinett-temp'en! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 ok! ett spørsmål til! er plexiglass bra som sidedør-vindu? skal skjere ett hull i sidedøren også ha gnoe gjennomsiktig der! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det er stort sett det som brukes så; ja! Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) nei for all del du må ikkje finne på og starte pcen en gong! kødda! broren min har ett heilt likt kabbinet me cpu og psu vifte.. altso der e bare to vifte, amd 2,0ghz eller noke sånn... står på heile tida natt og dag. men selføgeli du trenge ikkje å sitte og spele Doom 3 og Nfsu i fleire tima før du får vifta Endret 12. januar 2005 av alexsnader Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 hva med å legge en termometer/gradestokk inn i kabinettet og sjekke hva temperaturen ligger på? (ha på sidedør så tar du den raskt av og sjekker hva slags temperatur det er inni der. Siden du ikke har overklokket heller så er det VELDIG liten risk for at noe skal bli ødelagt. Det er mange som kjører med samme type oppsett (vifter), uten problemer. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 hva med å legge en termometer/gradestokk inn i kabinettet eller installere speedfan! Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 hva med å legge en termometer/gradestokk inn i kabinettet eller installere speedfan! Eller ta seg en tur i bios Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 jeg har speedfan! bruker det mye... skal ha pc'en åpen til jeg får vifte... (for sikkerhets skyld) har noen gamle vifter, men det er så rare kontakter på de! går det ann å gjøre den kontakten om til en vanlig strømkontakt? for det er en stor å kraftig vifte! Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Har du ikke ei vanelig bord vifte eller lignende du kan bruke til du får nye da? Går helt sikkert ann og gjøre om di gamle men kommer ann på hva det er vi snakker om slag her! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) her er viften, det er ganske kort ledning, så jeg må forlenge den isåfall! Edit: sorry for dårlig bilde..tatt med webcam! Endret 12. januar 2005 av complexity Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 tok ett litt bedre bilde.. viften er en compaq silentcool.. det går 4 kabler fra vifte til plugg! Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Ser skummelt ut hehe spør på PSU og Elektronikk forumet du! tryggeste det Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Hvis du har en 12v ekstern strømkilde så bruk den den, helst en psu liggende... På vifta er det hvit, sort og rød ledning. Vil da gjette på at den hvite er turtalls ledning, svart er jord og rød er pluss. Hadde akkurat samme tilfelle og bruke bare en psu jeg hadde liggende til å finne det ut, selv om jeg kunne gjette meg til hva som var hva... Endret 12. januar 2005 av CorVette Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 har fått ordnet viften..broren min fiksa den! vi tok en kabel fra en annen vifte og fiksa! så viften snurrer som bare det! gir mye luft og den bråker nesten ingenting jeg holdt den i handen og jeg hørte bare en liten summelyd av viften når den snurra! så nå har jeg 1 ekstra vifte skal kjøpe plexiglass og neonlys etterhver også! åsså flere vifter så klart! Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Grunnen til at det kan være lurt å legge gradestokk inni pc'en for å finne ut temp er at HK ofte viser feil Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Grunnen til at det kan være lurt å legge gradestokk inni pc'en for å finne ut temp er at HK ofte viser feil skal holde godt øye me temperaturen! har også bestilt packard bell audiokey! noen som vet om den er bra. det er 256mb versionen jeg har bestilt. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Vil ikke si at speedfan er helt pålitelig, jeg installerte det og den viste noen minusgrader på cpu... Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 nei for all del du må ikkje finne på og starte pcen en gong! kødda! HEHEHEHEHEHE RÅ VITS! Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Vil ikke si at speedfan er helt pålitelig, jeg installerte det og den viste noen minusgrader på cpu... Eg og har en sensor som vise at der e minus grade på cpu og en som vise at der e 36* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå