BigWhig Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg og en kompis synes det er gøy å spille coop i nettverk. Rainbow 6 spillene er jo ypperlige til slikt. Problemet er som følger: Spilleren som er host kan spille helt uhemmet, mens alle som joiner opplever at fienden hopper rundt på skjermen, og dersom du skyter en fi, viser det seg at han faktisk ikke stod der allikevel, ergo du bommer og fi dukker opp av løse luften i ren Star Trek stil og setter en kule i hodet på deg. Før spilte jeg spillet på en god gammel 200 MHz maskin og der gikk spillet ganske slappt, så jeg trodde problemet lå dær, men problemet var der fremdeles etter at jeg oppgraderte til 1 GHz. Mistanken ligger nå på nettverket (vanlig 10 Mbit, med hub), Synes det er merkelig at et spill skal kreve mer av nettverket, da alle andre spill går greit. Har testet nettverket i Sisoft Sandra, og det holder det det lover. Dette problemet ødelegger hele spillet og er mildt sagt vanvittig irriterende. Tror noen andre har tatt opp dette på forumet, men fant ingenting når jeg søkte. Kan nevnes at jeg har prøvd med de siste patcher uten hell. Noen som har hatt samme problem, og klart å fikse dette?? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 hm.. ja. dette er nok netverket ditt. maskinene sender forskjellig info om hvor fienden er, og dette blir ikke synkront. Jeg lurer på om R6 spilla sender mye data, i forhold til andre spill?? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 nei.. dette kan jo ikke være nettverket. det går jo helt fint over internett, å det er jo treigere linje enn nettverk.. mulig dette er fordi noen av de du spiller sammen med har treig maskin. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Tror ikke dette er fordi noen av maskinene er trege. Samme skjer om jeg spiller bare coop med bare en kompis. Han har følgende maskin: AMD XP 1600 512 DDR TNT 2 ULTRA osv. Så jeg tror ikke det kan være feilen. Synes også det ville vært rart med nettverket ettersom problemet ikke melder seg ved spilling over nettet. Noen som har noen andre tips? [ Denne Melding var redigert av: Kjellinge på 2002-06-12 19:35 ] Lenke til kommentar
Mister-JG Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 19:32, Kjellinge skrev:Tror ikke dette er fordi noen av maskinene er trege. Samme skjer om jeg spiller bare coop med bare en kompis. Han har følgende maskin:AMD XP 1600512 DDRTNT 2 ULTRAosv.Så jeg tror ikke det kan være feilen. Synes også det ville vært rart med nettverket ettersom problemet ikke melder seg ved spilling over nettet.Noen som har noen andre tips? Hmm: TNT 2 ULTRA er ikke så sikker på den altså............. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 TNT 2 Ultra virker helt fint på alle R6 spillene hittil (tilogmed Ghost Recon), så feilen ligger ikke der. Voodoo 3 2000 16Mb PCI var nok til å kjøre Urban Ops glatt. Har også liten tro på at det er nettverktet, men siden du bruker en HUB i stede for en Switch kan det ha en innvirkning. Har du en svær 10 Mb HUB (16 porter +), og bruker en del av portene vil du få problemer. HUB'en vil dele 10Mb på samtlige brukere så på en 16 porter vil hastigheten være 650 kb max. Har du en switch, vil du få 10Mb/100Mb til hver eneste påkobling. Prøv å bytt litt om på nettverket. Her finner du rimelige 8-p switcher (6-700 kroner) og nettverkskort 10/100Mb (8-90 kroner) http://www.psdata.no http://www.komplett.no http://www.pcutstyr.no Finner flere webshops på http://www.hardware.no _________________ Je har en überrockymegasatancomputer,så hva er poenget med spec. til PC'en? [ Denne Melding var redigert av: Shicca på 2002-06-13 09:21 ] Lenke til kommentar
kdog Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 09:21, Shicca skrev:TNT 2 Ultra virker helt fint på alle R6 spillene hittil (tilogmed Ghost Recon), så feilen ligger ikke der.Voodoo 3 2000 16Mb PCI var nok til å kjøre Urban Ops glatt.Har også liten tro på at det er nettverktet, men siden du bruker en HUB i stede for en Switch kan det ha en innvirkning.Prøv å bytt litt om på nettverket. men sammenlign nettverket med internett, da.. et spill på modem kan gå glatt, tilogmed, å det sier litt om hvor lite hastighet det krever mellom maskinene.. bytt IP-adresser, da? Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Bruker en 5 ports hub nå. Skal kjøpe switch snart. Kan garantere at problemet ikke ligger i TNT 2 ULTRA kortet. Trodde ikke ip-adresser skulle ha så mye å si, men det er vel verdt et forsøk. Noen spesielle ip adresser som er å anbefale. Har nå: 192.168.0.1 192.168.0.2 osv maske 255.255.255.0 Andre tips? Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Med fast IP, og 8-bits nettverk, bør det da gå bra. Endre på server'n da, Prøv å skifte på om hvem som er server. (Kan hjelpe) Det er ikke bare så banalt som en råtten TP eller no? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 19:30, Kjellinge skrev:Trodde ikke ip-adresser skulle ha så mye å si, men det er vel verdt et forsøk. Noen spesielle ip adresser som er å anbefale.Har nå:192.168.0.1192.168.0.2 osvmaske255.255.255.0Andre tips? nei det der ser jo greit ut. har man feil IP/maske skal man jo ikke finne verandre i det hele tatt. IP x . x . x .# Maske 255.255.255.0 beste løsning i små nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå