Gå til innhold

Hvordan stopper jeg prosessene?

Anbefalte innlegg

Hvordan går jeg frem?

Mens jeg hadde windows 98se var det greit, men etter at jeg fikk XP home er det blitt verre...

Jeg redigerer en hel del video, og redigerngsprogrammet Pinnacle funker dårlig med de øvrige prosessene når man legger inn video og rendererer.

Hvordan kan man enkelt slå av alle prosesser/programmer som ikke er nødvendig for å holde systemet oppe? Finnes det løsninger på dette? Hvilke programmer kan man trygt slå av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på Start - Kjør - Skriv; msconfig, her kan du velge hvilke prosesser som skal kjøres når windows starter opp.

Ellers går det ann å avslutte prosesser manuelt ved å trykke CTRL + ALT + DEL, og avslutte prosessene under "Prosesser".

Lenke til kommentar

Trur ikke du kan fjerne noen av de prosessene som startes av systemet, altså der det står system under brukernavn, men det er bare å prøve seg fram, hvis du avslutter en prosess som du ikke skulle ha avslutta, så er det bare å restarte maskina :thumbup:

Lenke til kommentar
Takk for svar!  :)

Har bare et tilleggsspørsmål:

I windows 98 kunne alle prosesser stoppes, bortsett fra explorer og systray. Er det prosesser i XP som må gå for at systemet skal fungere? Hva kan jeg ikke slå av?

Windows XP inneholder en god del tjenester, mange av disse er unødvendig for vanlig bruk av systemet. Enkelte kan innebære en økt sikkerhetsrisiko.

Her har du en side med informasjon over hvilke prosesser du kan de-aktivere.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...