perspektiv Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvordan går jeg frem? Mens jeg hadde windows 98se var det greit, men etter at jeg fikk XP home er det blitt verre... Jeg redigerer en hel del video, og redigerngsprogrammet Pinnacle funker dårlig med de øvrige prosessene når man legger inn video og rendererer. Hvordan kan man enkelt slå av alle prosesser/programmer som ikke er nødvendig for å holde systemet oppe? Finnes det løsninger på dette? Hvilke programmer kan man trygt slå av? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Gå på Start - Kjør - Skriv; msconfig, her kan du velge hvilke prosesser som skal kjøres når windows starter opp. Ellers går det ann å avslutte prosesser manuelt ved å trykke CTRL + ALT + DEL, og avslutte prosessene under "Prosesser". Lenke til kommentar
perspektiv Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Takk for svar! Har bare et tilleggsspørsmål: I windows 98 kunne alle prosesser stoppes, bortsett fra explorer og systray. Er det prosesser i XP som må gå for at systemet skal fungere? Hva kan jeg ikke slå av? Lenke til kommentar
ferik Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Trur ikke du kan fjerne noen av de prosessene som startes av systemet, altså der det står system under brukernavn, men det er bare å prøve seg fram, hvis du avslutter en prosess som du ikke skulle ha avslutta, så er det bare å restarte maskina Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det er en funksjon i Tune Up Utilites 2004 der du kan velge hvilke program som startes når Windows starter. Før jeg prøvde det hadde jeg 24 program som starta, etter jeg kjørte TUU 2004 har jeg 11. Har minimert oppstartstida ganske kraftig :!: . Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Takk for svar! Har bare et tilleggsspørsmål: I windows 98 kunne alle prosesser stoppes, bortsett fra explorer og systray. Er det prosesser i XP som må gå for at systemet skal fungere? Hva kan jeg ikke slå av? Windows XP inneholder en god del tjenester, mange av disse er unødvendig for vanlig bruk av systemet. Enkelte kan innebære en økt sikkerhetsrisiko. Her har du en side med informasjon over hvilke prosesser du kan de-aktivere. Endret 12. januar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Her kan du laste ned Tune Up Utilities 2004 Lenke til kommentar
perspektiv Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Takk for innspillene! Jeg har Norton antivirus som tar mye ressurser - den kan man vel slå av uten risiko så lenge man kun redigerer og ikke er på nett? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Takk for innspillene! Jeg har Norton antivirus som tar mye ressurser - den kan man vel slå av uten risiko så lenge man kun redigerer og ikke er på nett? I prinsippet, ja. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Black Viper har laget en liste med hvilke prosesser som kan skrus av i Windows XP for å frigi minne og prosessorkraft. Og det er mange! Anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå