exmith2k Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Plutselig ville ikke pcen på, hadde koblet 4 harddisker til pcen. Jeg koblet ut alle og koblet Cdisken i IDE1 og den som jeg tror eg ødelagt i IDE2. Da starter den men i windows har plutselig disken navnet 'Lokaldisk' og det går ikke ann å gå inn på den, da henger bare maskinen seg opp. La merke til når jeg starta maskina så kom der der disk kontroll opp eller hva det heter, å da sto det bare at disken ikke kunne leses av noen filer eller noe... Er harddisken brent og ødelagt ? Harddisken har ikke vært utsatt for høy varme eller slag som jeg vet Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) det kan vera at partisjonen har gått i surr pågrunn av eit moglegens strømbrudd dei er rimeleg lette å få retta opp igjen utan at data har gått tapt korleis ein gjør det hugse eg ikkje Endret 12. januar 2005 av siDDIs Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 ingen som vet det? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Last ned et disk kontroll program som Drivefittness (IBM/Hitachi) eller liknende og kontroller disken(e). Disse kjører under DOS og trenger i Windows. Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 For og skrive ny boot-record kan man bruke kommandoen "fdisk /mbr" Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg brukte partition magic også slettet jeg partionen også opprettet den på ny og restartet maskina. Da gikk den gjennom en test før skrivebord viste. Når den var ferdig så gikk jeg inn på partition magic igjen å da var den disken forsvunnet, går ikke ann å finne den igjen. Men harddisken har strøm og sviver..... Lenke til kommentar
bengh Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Sjekk om disken kommer opp i Bios. Hvis den gjør det kan du bruke Disk Manager i windows og formater den på ny. Lenke til kommentar
siixx0 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hadde samme problemet, hadde 4-6 hardisker, så kom et strømbrud, og pcen ville ikke på, så tok jeg den hardisken der windows lå i, da startet maskinen, jeg slo av maskinen og satte i de andre, det funka isje, så da dro jeg dem ut og satte dem akuratt den plassen jeg hadde drat dem ut i fra rett etter strøm bruddet, så funka alt igjen Lenke til kommentar
1955 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har du Windows OS-CD som booter setter du first boot fra CD i Bios. Deretter velger du reparasjon av windows . Ligger OS på uskadde sektorer går det som regel bra . Uansett kan du jo installere OS på en annen Primær Partisjon og kjøre et standard analyseprogram derfra. Et godt råd nå som HD'ene er så store ; 1. partisjon - 10245MB(10GB)Primærpart.-NTFS-kun for OS. 2. partisjon - 5125MB( 5GB)Primærpart.-NTFS -kun for PROG. 3. partisjon - resten-NTFS - Absolutt alle egne filer. Sammen med bootbar OS-CD er dette som regel nok til å sikre egne filer og evetuell drift til ny HD er oppe og går. Egne filer flyttes enkelt over dersom de ligger på egen partisjon. HD'er gir som regel OS-problemer lenge før de totalhavarer , da er det på tide å sikre egne filer til ny HD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå