mr. doubtfire Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg flyttet over komponenter fra et gammelt kabinett som var blitt for litem over til et større kabinett. Men når jeg skulle starte opp etter å ha koplet til alle kabler og lendinger fikk jeg ikke opp noen av harddiskene eller CD/DVD romene. Jeg får også beskjed om at den ikke finner systemdisk. Av og til finner den WD 1200'n som primary master og det er rett, men den finner den ikke som systemdiskett. Går jeg inn i BIOS/Setup finner jeg ingen disker, enda alle er kpolet til med IDE og strøm. Alle kabler og ledinger ble tilkoplet etter anvising fra hovedkortets manual. Dette ble flyttet over: - Hovedkortet Aopen AK77-8XN - Harddisker; 1stk Western Digital 120GB og 1 WD 200GB - CD/DVD: NEC DVD Brenner og en DVD rom jeg ikke husker/finner navnet på - Vanlig diskett stasjon - MSI Geeforce 4 garfikk kort, - Hauppauge WIN-TV PVR 350 TV kort - Promise PR ULTRA 100 TX2 PCI-IDE Kontroller - 300W strøm forsyning. Måtte bytte den fordi strømkontakten på den medfølgende ikke passet til kontakten på hovedkortet. Dette har jeg forsøkt å gjøre: - Kjørt Boot disk som er hentet ned fra Microsoft - Byttet mellom alle IDE "porter", både 1 og 2 og på kontroller - Kjørt med kun systemdisken tilkoplet master IDE, også forsøkt å kjørt tilkoplet IDE kontroller. - Har prøvd å lytte med et skrujern mot disken for å høre om den kjørte. Virket som om den kjørte. Den ble varm og surret, men lastet ikke. - kjørt oppstart med en annen disk tilkoplet, men den fant den heller ikke. - Forsøkt å resette "CMOS data"(etter anvisning fra manualen til hovedkortet) og gått inn i BIOS for å laste "default settings", lagret og resetartet maskina, men uten resultat. Finnes det noe som helst håp for å kunne komme meg inn og få berget det som kan berges? Finnes det noen mulighet jeg ennå ikke har prøvd? Hva kan være feil??Brukte antistatiske hansker under hele monteringen! Kotakt meg hvis du har et svar. Please help me!! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Er det Slave du ikke finner, kanskje den står som master den åsså, taå se hva den står som.. Lenke til kommentar
mr. doubtfire Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Disken (m System) er satt som master. Det her jeg sjekket. Har ikke noe med det å gjøre. Som sagt så har jeg flyttet over alle komponenter fra det gamle kabinettet over til det nye. Alt er det samme, ingenting som er endret på! Allikevel finner ikke BIOS noen disker, verken HDD eller CD. Har også forsøkt å kjøre auto detect IDE drives i BIOS. Uten at den finner noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå