Maniac Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 hjeeelp! jeg har en 120gb maxtor hdd som pluteslig streika i dag. PC'en bare restarta mens jeg surfet og vil ikke komme inn i windows. hver gang loading skjermen til windoxs XP kommer, så restarter den. Jeg tok ut hdd'en og la den inn i min eksterne kabinnet, og testa hdd'en på laptopen. Den gjennkjente den, men jeg kunne ikke åpne den. samme på min andre stasjonære. Jeg putta den tilbake på plass, og kjørte via DOS: C:\dir der så jeg filene! Skjønner ikke hva som skjer... jeg tørr ikke å formaterer siden jeg har viktige dokumenter på disken. Hvordan kan jeg kopiere hele mapper til en annen disk, feks D: i MS-DOS? eller har dere noen andre ideer om hvordan jeg kan redde filene mine !!??? Lenke til kommentar
larsli Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 xcopy http://www.computerhope.com/xcopyhlp.htm Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 takk! jeg har klart å redde det jeg trenger fra C:\ men jeg kommer meg ikke inn til F:\ , det var sånn før også - da den funka. klarte aldri å lese filene til F:\ i DOS. Jeg brukte et program som heter Active@ Partition Recovery, som har klart faktisk å liste ut ALLE FILENE i F:\ , men den har ingen backup eller copy funksjon. Så det kan hende at jeg kan redde filene mine.... Hva skal jeg gjøre?! Jeg trenger seriøst hjelp nå folkens! Kan jeg formatere C:\ og installere Windows der eller noe for å redde filene i F:\ ? Vet dere om no bra program som funker i DOS, slik at jeg kan redde filene? Har en følelse om at NTLDR er herpa, enten den eller bootsektoren.... holder på å bli gal her.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå