PeGG.oslo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 fikk catch sdsl lille julaften og har hatt samme problemet hele tiden. får såvidt over 50% av kapasiteten, snakket med support men han påstod det ikke er meningen med sdsl, noe jeg mener er bare tull. vil gjerne høre fra andre med sdsl og spesielt catch. support definerte sdsl som at man har en teoretisk inn/ut hastighet på 2mbit, men at man ikke vil få 2mbit inn/ut samtidig, men da heller ca 2mbit totalt hvis man lastet ned/opp. (noe jeg igjen mener er bare tull) Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg mener du skal ha 2mbit opp og 2mbit ned samtidig. Ville følt meg snytt hvis jeg ikke fikk det Edit: Heh.. leste nettopp sticky om half- og full-duplex Endret 12. januar 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) SVADA av Catch Snakk med Tonje på support til Catch, så ordner det seg! Har selv gode erfaringer med Catch. Endret 11. januar 2005 av Nizzen Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Klarer 2.3 ut og inn jeg med catch sdsl. Sitter på torrent nå, 249 opp 264 ned Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 hadde catch sdsl i over 1 år, aldri noe problemer hastigheten der nei. Men det du må sjekke ut om er om det full duplex eller half duplex.. Lenke til kommentar
mylife Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Sitter med adsl fra Catch. 1700/512. Makser linjen 220k ned og 50k opp. At Sdsl skal ikke skal yte samme begge veier er svada! PS: Har hatt litt problemer med Catch med tanker på support. Jeg bestilte derfor linje via Dataguard Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 bittorrent er ikke akurat den best speed testern sjekke heller www.dinside.no den sjekker up-load og download. men husk at når du downloader100% så bruker du ca 10% up-load. og omvent jeg hadde sdsl for 2år siden og var super fornøyd med det. fikk max speed helle tiden. kjørte ftp-server og web og masse mer. best at alt er du kan sette revers gratis Lenke til kommentar
PeGG.oslo Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 har testa med alt fra lokale 1gbit til svenske 10mbit. hvis det er snakk om et dårlig par kobber, tror du de gidder å teste et av de andre eller noe, har 8 par, eventuelt redusert pris som noen har nevnt. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Hei, Til trådstarter: Der er noget galt. Hadde 2,3Mbit SDSL fra BlueCom(Catch) med Catch modem og sat med hastigheter på DC++ som 'Powerpc' beskriver. Bunngas begge veier. Jeg var kjempe fornøyet. Men husk at et fildelingsnetverk ikke er den rette plass å teste sin linje. Edit: Du kan gå på Kapaks sin side og se hva precis din linje klarer av hastighet. Du kan søke med fastnett tlf-nummer eller adresse (søk på SHDSL). Til ranvik: Hvor har du dette fra: men husk at når du downloader100% så bruker du ca 10% up-load. og omvent Mvh Kimmer Endret 12. januar 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
PeGG.oslo Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 har sjekket kapaks før, men catch burde vel vite det som står det? Resultat av validering: SHDSL tilgjengelig, normalt forbehold. Produktinformasjon Søkt produkt: : SHDSL Mulig produktklasse: SHDSL 640/640 Mulig produktklasse: SHDSL 1216/1216 2 par pÃ¥krevd Mulig produktklasse: SHDSL 2304/2304 4 par pÃ¥krevd <--- de koblet bare ett par til meg. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) har sjekket kapaks før, men catch burde vel vite det som står det? Resultat av validering: SHDSL tilgjengelig, normalt forbehold. Produktinformasjon Søkt produkt: : SHDSL Mulig produktklasse: SHDSL 640/640 Mulig produktklasse: SHDSL 1216/1216 2 par pÃ¥krevd Mulig produktklasse: SHDSL 2304/2304 4 par pÃ¥krevd <--- de koblet bare ett par til meg. Hei, OK - da kan du bruke de infos fra Kapaks til å argumentere for den dårlige hastighet. Catch bruker også Kapaks ja. Vil dog tilføje at jeg hadde 2,3Mbit SDSL her i huset på akkurat samme par (2 ledninger) som jeg nu har Tele2 ADSL Large 1024/256 på. Jeg hadde ingen montør hos mig - hverken da jeg fik SDSL eller da jeg negraderte/skiftede til ADSL. Jeg har kikket inn i utaket i veggen og ser kun 2 ledninger der er koplet opp. Der er 6 andre ledninger der bare hænger og dingler inne i 'boksen'. Kapaks gir mig denne info (SHDSL) om min linje akkurat nu: Resultat av validering: SHDSL tilgjengelig, normalt forbehold. Merknad Mulig produktklasse: SHDSL 4608/4608 4 par påkrevd Adresseinformasjon Fylke: ROGALAND Kommune: KARMØY Adresse: 'censurert' Produktinformasjon Søkt produkt: : SHDSL Mulig produktklasse: SHDSL 640/640 Mulig produktklasse: SHDSL 1216/1216 Mulig produktklasse: SHDSL 1216/1216 2 par påkrevd Mulig produktklasse: SHDSL 2304/2304 2 par påkrevd Mulig produktklasse: SHDSL 2304/2304 4 par påkrevd Mulig produktklasse: SHDSL 4608/4608 4 par påkrevd Ved en tidligere anledning lagte en snill forumbruker (med Kapaks passord) et søk for mig på Kapaks og på ADSL - fik dette utvidede resultat: Resultat av validering: ADSL tilgjengelig, normalt forbehold. Merknad Total linjelengde inkludert inntak: 1967 meter Lengde på inntak: 39 meter Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: ALCASH, ALCAUD Mulig produktklasse: ADSL 2048/256 Adresseinformasjon Fylke: ROGALAND Kommune: KARMØY Adresse: Abonnent: . Produktinformasjon Søkt produkt: : ADSL-BASIS Mulig produktklasse: ADSL 384/128 Mulig produktklasse: ADSL 704/128 Mulig produktklasse: ADSL 1024/256 Mulig produktklasse: ADSL 2048/256 Informasjon om termineringspunkt Kopl.pkt.sign fra Nitra: KV Utstyrssignatur: KV Porttype: D Fabrikat utstyr: ALCASH, ALCAUD Linjeinformasjon Telefonnummer: Linjenummer: Sign for teknologiområde: KV Signatur for telefonsentral: KV Signatur for modersentral: HD Som du kanske ser - da kan jeg ha 2,3Mbit SHDSL på enten 2 par eller 4 par. Vet ikke om du har redigert noget info vekk i 'quotingen' fra Kapaks? Edit: Vil tilføje: at da jeg fikk bredbånd fra BlueCom (1. jan 2001) var SHDSL teknologien ikke tilgjengelig her i Norge. Der var bare SDSL og 2,3Mbit produktet ble laget for å kompensere for 'overhead' så man i realiteten hadde noget nær en 'egte' 2Mbit linje (jeg hadde ca. 2150Kbit stabilt). 3 kilometer var max avstand til sentralen dengang for SDSL (for at få full hastighet). Som du ser av Kapaks-infoen har jeg 1967 meter til sentral. Jeg har ikke peiling på hva forskellen på SDSL og SHDSL er - men der er sikkert andre her på forummet, der kan bidrage med noget info omkring dette. Edit2: Ved en tidligere anledning (volsom krangel med Tele2 om ustabil linje) fant jeg frem til denne interessante Telenor side - hvor der fins nedlastbare beskrivelser av xDSL utstyr samt prislister på de produkter som ISP'er (uten å vite dette med sikkerhet) må betale TeleNor (for å leie kobber og utstyr). Hvis man klikker på den link der heter "Bilag 4 Prisliste |pdf" og titter i pdf-dokumentet - vil man på side '5 av 18' kunne se, at SHDSL også kan leveres på 1 par kobber - noget der mystisk nok ikke opplyses om på Kapaks sine sider! Hvis man titter i nogen av de andre tekniske dokumenter på siden - vil man kunne se at utstyret i sentralen også gir mulighet for 'overbooking'!! Hvilket jeg tolker som "mulighet for å la 2 (eller flere) kunder dele på samme utstyr/linje" Dette forklarer kanske mitt hastighetsproblem med Tele2 - da min linjehastighet oppfører sig akkurat som, hvis jeg delte på min linje med Ola & Kari Nordman (der surfer lidt om kvelderne og laster ned nogen enormt store "demo'er" i helgene). Mvh Kimmer Endret 12. januar 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 SDSL skal ha lik upload som download. Har ingenting å si om du upper og downer samtidig. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vel, jeg har aldri klart å holde maksfart opp og ned samtidig på min 2Mbit Shdsl linje. Når jeg ligger på 240 kb/s (maks på min linje) så ligger uploaden på 100 til 120 kb/s. Hvorfor klarer noen å makse linjen både opp og ned samtidig ? Lenke til kommentar
PeGG.oslo Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 noen som tror catch er villige til å koble opp to eller fire par da? sjekket med jara og det koster ikke noe ekstra for to par, men fire par koster litt mer. jeg må også få et dyrere modem. Lenke til kommentar
MaDasK Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg har akkurat samme problemet.. sitter med 1.5 MBITS SDSL fra Catch. Men her er det uansett om jeg laster ned eller ikke så får jeg aldri over 100 kb/s ut.. har ringt og prata med supporten til Catch flere ganger og de sier at det ikke er noe feil. Inkompetente folk som jobber der.. forundrer meg ikke om det er folka som jobber i kantina som sitter i supporten. Men jeg har enda ikke funnet ut en løsning på dette.. Catch er elendig på kundesupport.. Har hatt dem i flere år faktisk.. skjønner ikke at jeg gidder. Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Sjekk ut linja deres på: dslreports Der kan dere se om det er noen problemer med instillingene deres i forhold til linja. Har hjulpet meg flere ganger når jeg ikke har fått hastigheten jeg skal på ny linje.. Mvh MajorP Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Dette forklarer kanske mitt hastighetsproblem med Tele2 - da min linjehastighet oppfører sig akkurat som, hvis jeg delte på min linje med Ola & Kari Nordman (der surfer lidt om kvelderne og laster ned nogen enormt store "demo'er" i helgene). Alle ISP-er overbooker noe helt enormt på privatmarkedet, det betyr at den samlede kapasiteten ut av sentralen er langt lavere enn antallet kunder skulle tilsi. Dette er en av grunnene til at man får såpass rimelige tjenester som xDSL tross alt er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå