ilpostino Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 hvilken psu skal jeg ha til dette hovedkortet? Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 hvilken psu skal jeg ha til dette hovedkortet? kommer an på hva du skal ha av komponenter sammen med hovedkortet??? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) hvilken psu skal jeg ha til dette hovedkortet? kommer an på hva du skal ha av komponenter sammen med hovedkortet??? greit nok at wattstyrken avhenger av hva jeg skal ha, men er det ikke forskjellige kontakter avhengig av hva slags hovedkort det er da? (kanskje jeg husker feil, men mener å huske det var slik før...). dette skal jeg koble til: - intel celeron 2.4 GHZ - 512 mb DDR sdram, pc3200 - 200 GB Maxtor, 8mb cache - "vanlig" skjermkort. - dvdspiller/cd-brenner edit: la til noen specs Endret 11. januar 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 hvilken psu skal jeg ha til dette hovedkortet? kommer an på hva du skal ha av komponenter sammen med hovedkortet??? greit nok at wattstyrken avhenger av hva jeg skal ha, men er det ikke forskjellige kontakter avhengig av hva slags hovedkort det er da? (kanskje jeg husker feil, men mener å huske det var slik før...). dette skal jeg koble til: - intel celeron 2.4 GHZ - 512 mb DDR ram - 200 GB Maxtor, 8mb cache - "vanlig" skjermkort til det oppsettet der så vil jeg anta at det holder med en vanlig 350watts PSU.! prisen er heller ikke så høy for de!! sats på f.eks northQ psu fra komplett.no f.eks! lykke til videre Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 lykke til videre takker. egentlig er dette deler til en kompis.. men det er jo greit å forsikre seg om at en kjøper deler som passer sammen... skal iallefall ha en psu med én vifte... den jeg har i min egen maskin har to vifter, men bråker som et uvær.. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 er vell en vanlig PSU med 20pins, det er standar, hvis det er 24 står det spesifisert Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 er det forskjell på psu til sata-hardisker? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Da er disse varene bestilt: Hovedkort Ram Prosessor harddisk PSU Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 er det forskjell på psu til sata-hardisker? S-ata har egne strømkabler ja. Noen PSU'er har S-ata koblinger, andre ikke, men du får kjøpt overganger fra vanlig IDE/ATA strøm til S-ATA. (4pins til 15pins) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 er det forskjell på psu til sata-hardisker? S-ata har egne strømkabler ja. Noen PSU'er har S-ata koblinger, andre ikke, men du får kjøpt overganger fra vanlig IDE/ATA strøm til S-ATA. (4pins til 15pins) den hardisken jeg bestilte hadde sata, så jeg bestilte en strømkabel med dette også... fant ut at det var like greit egentlig. Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Alltids greit å ha en strømforsyning av de litt nyere typen... PSU er ikke det du skifter oftest ut og den du har kjøpt til den du kjenner kan jo brukes til det meste. (bra du ikke kjøpte q-tec ) Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ja, bra du ikke kjøpte Qtek. Sjekk denne tråden Q-tec warning. Det som er viktigst med en PSU er at den kan levere 18-20 A på 12 V utangen, og selfølgelig bra på 3.3 og 5 V utgangene også, men 12 V er viktigst siden den forsyner HD'er, skjermkort og prossesor. Derfor er den en av de viktigste komponenten i et pc system. Dette har jeg selv erfart. Strømforsyningen du har valgt har egen 12 V utgang til CPU, og egen til HD, skjermkort ol, på 15 A og 14 A på max last. Dette tror jeg holder til dette oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå