Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med skriveaksess til nettverksdisk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem med mitt trådløse nettverk. Har en NetGear 634U router som gir mulighet for å koble en ekstern USB harddisk direkte på routeren, slik at man kan få tilgang til den gjennom det trådløse nettverket. Har koblet min Maxtor OneTouch II harddisk mot routeren og dette fungerer perfekt, iallefall nesten.... jeg får nemlig ikke skriverettigheter til disken når jeg forsøker å aksessere den. Lese filer går bra.

Noen som kan nok om nettverk til å kunne hjelpe meg?

Jeg kjører Windows XP på min bærbare maskin.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du lest manualen??

Det står greit forklart der...

wgt634u_manual.zip

Takk for svaret, ja, jeg har lest manualen, men jeg finner ikke ut hvordan man får skriverettigheter til den fra Windows Explorer. Jeg klarer fint å få til dette via ftp, men ikke når jeg aksesserer harddisken via Explorer. Jeg har mappet opp disken som en nettverksdisk...

Noen som vet hvordan jeg kan løse problemet?

Lenke til kommentar

Antar disken er ntfs? fat32?

Snodig at du får ftp til å virke og ikke "samba"-funksjonen da...

Du har gjort som på bildet?

Velger bruker

Setter passord

Setter adresse (eks. \Shares)

Husk å legge til nettverksadressen med riktig bruker og passord...

post-61-1105534124_thumb.png

Lenke til kommentar

Takk for at du forsøker å hjelpe meg. Jeg trodde at den menyen var for å sette opp aksess via ftp, ikke lokal nettverksdeling. Behøver ikke å konfigurere noe som helst for å få tilgang til disken, men som sagt så går det ikke å skrive til den.

Tror jeg nå vet hvorfor, fikk nemlig følgende feilmelding når jeg forsøkte å dele ut via ftp med skrive og lese rettigheter:

"Please note that the router does not support write-access to NTFS partition, so your FTP account will be read-only."

Får vente på en ny firmware.... om det noengang kommer en løsning på dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...