b-real Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Etter saken med "www"-duden så lurte jeg på en ting. Er det mulig å stenge ute hosten på brukeren i steden for at personen registrerer uendelige kontoer etter at han blir satt i karantene? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det er mulig å sperre ip'en til noen. Men de som har dialup er det lite vits i å gjøre dette:/ Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 *.dailup.online.no Mener du? Det hadde vel ikke vært noe særlig for alle de andre som brukere online :smile: Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Tviler sterkt på at det er mulig. Hvis dette drives på samme måte som de fleste andre boards, er det bare IP addresse (og eventuell cookie) som registreres og leses. Du kan selvfølgelig banne IP addressen, men hvis det er en dialup fra Telenor.... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Ok...var bare et forslag...men siden mange har "fastlinje" i dag så... Jj...skulle bare høre. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Selv om man sitter på fastlinje så har ISP'n stort sett dhcp i internt nett slik at det ikke blir _helt_ statisk, men nesten da.. Når ipv6 kommer får man forhåpentlighvis muligheten for det du antyder. Lenke til kommentar
www Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Har fått tilbake nicket mitt etter en del missforståelser mellom meg og moderator "Yumm Yumm" :smile: (Yummy) Ja jeg så jo ikke att han hadde innsett att det faktisk var litt aktuelt med en post om AMD "v/s Intel på bakrunn av den nye T-bred xp 2200 cpuen. Ja han (Yummy) åpnet jo en ny tråd om dette selv da han skjønte att han kanskje var litt rask og stenge tråden. Da jeg endelig oppdaget dette så modererte jeg meg selv (tok meg selv i nakkeskinnet). Ja ettet litt høytrykkspyling med turbodyse i sommervarmen (intert spøk) ble alt såre vel og gutta her på hardware så dette og ga meg mitt nick tilbake ,,, Takker :smile: PS: Kommer til og bruke mitt nye "Tracker" nick heretter da jeg har fått sansen for det etter en "togtur til karasjok" (intern spøk det også) Railway-track to Karasjok (Yumm Yumm) _________________ MSI Turbo II AMD XP 1500+ Taisol CGK 760 256 MB Apacer SDram Samsung CD-RW/DVD Samsung 40 Giga 5400 RPM Samsung SyncMaster 950P 19" Aashima Miditower (350W PSU) Hercules 3D Prophet II GTS Pro [ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-12 13:30 ] Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Når enden er god så er alt ting godt Lenke til kommentar
christt Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Skulle ha kunna banna MAC adressen... Men den er vel det ikke bare bare å få tak i... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 WTf...den var min den posten ovenfor... Fikk beskjed at passordet mitt var "ikke gyldig"...jj Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 13:15, christt skrev:Skulle ha kunna banna MAC adressen... Men den er vel det ikke bare bare å få tak i... Men det blir feil det også. Eller egentlig ikke feil, men den utestengte kan skifte NIC, maskin eller poste fra skole/bibliotek o.l. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 12:33, PIIIpower skrev:*.dailup.online.noMener du? Nei. Ip adressen. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 13:25, LarsC skrev: Quote: Den 2002-06-12 13:15, christt skrev: Skulle ha kunna banna MAC adressen... Men den er vel det ikke bare bare å få tak i... Men det blir feil det også. Eller egentlig ikke feil, men den utestengte kan skifte NIC, maskin eller poste fra skole/bibliotek o.l. Ikke bare feil, men også umulig ettersom MAC-adressen ikke sendes utenfor lokalnettverket. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det er litt dumt å sperre ip oxo da.. Det hender det bor mer enn ett nerd under samme tak vettu Sperr nick enkelt og greit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå