Gå til innhold

Hvor stor prossessor klarer viften?

Acey

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny vifte til min athlon xp 1800+ cpu, som går på 1,53MhZ.

I den anledning lurer jeg på om noen kan hjelpe.. jeg har sett flere vifter som det står "klarer opptil XP3200+" f.eks., men så står det i spesifikasjonene "klarer 1,4ghZ".

Hallo? Hvordan kan dette ha seg? XP3200+ har da mye mer enn 1,4 ghZ!?

Skjønner ingenting jeg.. håper noen andre gjør! :yes:

Har sett dette flere steder, om enn ikke med helt samme verdier.. så tror ikke det bare var trykkfeil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bommer litt på hva du egentlig snakker om.

Det er viss forskell mellom en vifte og en kjøleribbe, men antar du spør etter kjøleribbe.

Det at det står "Klarer opp til xp3200 betyr ikke at hvis du hadde hatt en xp3300(hvis den hadde fantes) ,så kunne du ikke bruke denne kjøleribben, men hvis det blir stor forskjelle mellom det du har, og det som er anbefalt, så kan det bli litt hett til tider.

Denne f.eks. er en knall kjøler, den også ha opptil 90x90mm vifter på kjøleren, som er ganske bra.

Lenke til kommentar

De tallene er nok fra worst-case scenario med kabinettet i en stekeovnen i bagdad, ingen kabinettvifter og 14 hardisker.. Det er nok greiere for kjølerfabrikantene å "safe" prosessorstørrelsen de oppgir, en å få mye klager over at cpuene smelter og lignende.

Lenke til kommentar

Hehe.. det stemmer, jeg mente kjøler. Å kalle den vifte er en uvane som henger igjen fra den gang kabinettvifter var ganske unødvendig! :blush:

Men jeg skjønner hva dere mener! Likevel syns jeg det er rart at de oppgir både XP3200+ og 1,4gHz. For en XP3200+ har vel 2,2gHz eller deromkring?

Jaja.. jeg har bare XP1800+, så det går nok greit. Men begynte bare å lure litt!

Takker for svar, uansett! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...