Torjus Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Kommer aldri noe nytt og bra nå for tiden Bare schnappi og ozone og slikt piss Så jeg trenger tips til noe bra musikk! Det jeg hører på nå er bla: Rammstein Ugress Røyksopp Scorpions (bare litt) EDIT: Glemte White stripes - Jolene (live) Ellers noen få sanger fra top20 osv... Noen tips? Endret 11. januar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) *Venter på at en horde folk som ikke tok seg tid til å tenke gjennom hva som faktisk står i posten anbefaler Iron Maiden og ymse dødsmetall* Norske Xploding Plastix treffer sånn noenlunde Ugress/Røyksopp-kategorien, bare mye bedre. Ellers er jo gode gamle Air en slager. Endret 11. januar 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 *Venter på at en horde folk som ikke tok seg tid til å tenke gjennom hva som faktisk står i posten anbefaler Iron Maiden og ymse dødsmetall* Norsk Xploding Plastix treffer sånn noenlunde Ugress/Røyksopp-kategorien, bare mye bedre. Ellers er jo gode gamle Air en slager. Noe/Noen som heter Xploding Plastix? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Skrev jeg ikke det da? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Skrev jeg ikke det da? Jo, men litt spesielt navn, hehe. Er de kjente da? Aldri hørt om dem Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) 2 gutter som er særdeles intime med samplerne sine, med ganske vellykket resultat Glemte å si at det er ikke akkurat mainstream, men jeg mener de har vært på VG lista minst én gang. De liker å mixe gammelt og nytt, ganske spesielt. Med det sagt.. Massive Attack har gitt ut et album med soundtrack fra filmen "Danny the dog". Jeg har ikke sett filmen, men musikken er stemningsfull. Et review kan leses bl.a. her. Jeg håper MA's neste eget album blir noe som dette, bare med større helhet (altså mer albumpreg og mindre soundtrack). Jeg liker generelt MA's musikk fordi den kan gi et mykt lydteppe jeg kan hvile på i melankolske stunder, men den kan også bite med skarpe tenner iblant. De liker å prøve nye ting på stort sett hvert album. For meg ville en blanding av Massive Attack og Faithless vært noe av det mest perfekte av musikk akkurat nuh. Endret 11. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hva har det å si om de er kjente? Endret 11. januar 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Hva har det å si om de er kjente? Nei bare lurte du! Noen andre som har no musikk tips? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 huh? Hva heter musikk som Røyksopp og Ugress? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Electronica. Liker du Röyksopp kan The Kings of Convenience være av interesse. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Glemte å si at det er ikke akkurat mainstream, men jeg mener de har vært på VG lista minst én gang. De liker å mixe gammelt og nytt, ganske spesielt. Som HalTan spesifiserer lengre oppe: Hva i alle dager har det å si om de er kjente? At en band har vert på VG lista har vel ingenting å så da musikksmak er subjektivt.. fUzZy^: Hvilken type musikk liker du? Rask, rolig, "bråkete", dyster ect ect. Spesifiser litt da så får du sikkert mange flere gode svar Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Det jeg hører på nå er bla: Rammstein Ugress Røyksopp Scorpions (bare litt) EDIT: Glemte White stripes - Jolene (live) Ellers noen få sanger fra top20 osv... Rammstein: litt bråkete Ugress: mer rolig og fin musikk kul musikk... Er veldig digg med Electronica musikk! Endret 11. januar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Nice copy/paste. EDIT: Noe annet enn Ugress Røyksopp The Kings of Convenience Xploding Plastix Cracknell av Electronica musikk som er verd å høre på? Endret 11. januar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Du liker electronica ser eg... Bra electronica: Kraftwerk The Chemical Brothers The Crystal Method Apollo 440 Ser også at du liker Rammstein, de er vel metal med litt electronica med på slepet, så da vil eg anbefale: Nine Inch Nails Marilyn Manson Theatre of Tragedy (de siste albumenene) Static-X White Stripes er jo sånn ny-garasje-rock-punk ting, så anbefaler: Ennda mer White Stripes The Hives Span The Vines Ellers så tror eg at du hadde likt Pink Floyd hvis du gav de en sjangs. Sjekk ut albumet "Dark Side of the Moon". Endret 12. januar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Xploding Plastix Cracknell Xploding Plastix, sa jeg. De har kun gjort en låt eller to med Sarah Cracknell. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Liker du slik garasje punk-rock så kanskje du vil like My Chemical Romance - Three Cheers For Sweet Revenge Albumet, AFI (startet tross alt i en garasje ) Kommer ikke på mer nå, hører heller ikke personlig så mye på slik musikk da men jeg synst TLZ kom med mange gode forslag Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Xploding Plastix Cracknell Xploding Plastix, sa jeg. De har kun gjort en låt eller to med Sarah Cracknell. Ok. Takker for masse gode tips! keep em coming Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Massive Attack "Mezzanine", smakebiter her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå