Gå til innhold

Trenger tips til ny musikk!

Torjus

Anbefalte innlegg

Kommer aldri noe nytt og bra nå for tiden :(

Bare schnappi og ozone og slikt piss :cry:

Så jeg trenger tips til noe bra musikk!

Det jeg hører på nå er bla:

Rammstein

Ugress

Røyksopp

Scorpions (bare litt)

EDIT: Glemte White stripes - Jolene (live)

Ellers noen få sanger fra top20 osv...

Noen tips? :)

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Venter på at en horde folk som ikke tok seg tid til å tenke gjennom hva som faktisk står i posten anbefaler Iron Maiden og ymse dødsmetall*

Norske Xploding Plastix treffer sånn noenlunde Ugress/Røyksopp-kategorien, bare mye bedre. Ellers er jo gode gamle Air en slager. :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
*Venter på at en horde folk som ikke tok seg tid til å tenke gjennom hva som faktisk står i posten anbefaler Iron Maiden og ymse dødsmetall*

Norsk Xploding Plastix treffer sånn noenlunde Ugress/Røyksopp-kategorien, bare mye bedre. Ellers er jo gode gamle Air en slager. :)

Noe/Noen som heter Xploding Plastix? :D

Lenke til kommentar

2 gutter som er særdeles intime med samplerne sine, med ganske vellykket resultat :)

Glemte å si at det er ikke akkurat mainstream, men jeg mener de har vært på VG lista minst én gang. De liker å mixe gammelt og nytt, ganske spesielt.

Med det sagt.. Massive Attack har gitt ut et album med soundtrack fra filmen "Danny the dog". Jeg har ikke sett filmen, men musikken er stemningsfull. Et review kan leses bl.a. her. Jeg håper MA's neste eget album blir noe som dette, bare med større helhet (altså mer albumpreg og mindre soundtrack).

Jeg liker generelt MA's musikk fordi den kan gi et mykt lydteppe jeg kan hvile på i melankolske stunder, men den kan også bite med skarpe tenner iblant. De liker å prøve nye ting på stort sett hvert album. For meg ville en blanding av Massive Attack og Faithless vært noe av det mest perfekte av musikk akkurat nuh.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Glemte å si at det er ikke akkurat mainstream, men jeg mener de har vært på VG lista minst én gang. De liker å mixe gammelt og nytt, ganske spesielt.

Som HalTan spesifiserer lengre oppe: Hva i alle dager har det å si om de er kjente? At en band har vert på VG lista har vel ingenting å så da musikksmak er subjektivt.. :dontgetit:

fUzZy^: Hvilken type musikk liker du? Rask, rolig, "bråkete", dyster ect ect. Spesifiser litt da så får du sikkert mange flere gode svar :)

Lenke til kommentar

Det jeg hører på nå er bla:

Rammstein

Ugress

Røyksopp

Scorpions (bare litt)

EDIT: Glemte White stripes - Jolene (live)

Ellers noen få sanger fra top20 osv...

Rammstein: litt bråkete

Ugress: mer rolig og fin musikk :p kul musikk... :)

Er veldig digg med Electronica musikk!

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar

Du liker electronica ser eg...

Bra electronica:

Kraftwerk

The Chemical Brothers

The Crystal Method

Apollo 440

Ser også at du liker Rammstein, de er vel metal med litt electronica med på slepet, så da vil eg anbefale:

Nine Inch Nails

Marilyn Manson

Theatre of Tragedy (de siste albumenene)

Static-X

White Stripes er jo sånn ny-garasje-rock-punk ting, så anbefaler:

Ennda mer White Stripes :p

The Hives

Span

The Vines

Ellers så tror eg at du hadde likt Pink Floyd hvis du gav de en sjangs. Sjekk ut albumet "Dark Side of the Moon". :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Liker du slik garasje punk-rock så kanskje du vil like My Chemical Romance - Three Cheers For Sweet Revenge Albumet, AFI (startet tross alt i en garasje :p) Kommer ikke på mer nå, hører heller ikke personlig så mye på slik musikk da men jeg synst TLZ kom med mange gode forslag :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...