iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 - Partiet er lite. Stemmer jeg Venstre og de kommer unnder sperregrensen så har jeg jo kastet bort stemmen min . At partiet er lite stiller jo til viss grad også spørsmål til hvor kompetent ledelsen i partiet, ettersom de ikke har så mange å velge mellom. tenk om alle kunne følge den linja? la oss stemme ap hele gjengen. da er vi sikre på at stemmen vår teller. men det spørs vel om pels blir med på det. han må vel som alltid kaste den rett ut av vinduet etter demokratene... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Sånt ting funker her i landet i dag virker det som en god ide snart og få stiftet et skikkelig parti, føler at ting bare går rett nedeom her i landet, dvs ingen partier som er skikkelige... Er ikke imponert nok over noen selv til at jeg ønsker å være med dem... Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Sånt ting funker her i landet i dag virker det som en god ide snart og få stiftet et skikkelig parti, føler at ting bare går rett nedeom her i landet, dvs ingen partier som er skikkelige... Er ikke imponert nok over noen selv til at jeg ønsker å være med dem... Sett opp et lite manifest her da. Så vi kan plukke det fra hverandre Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 - Partiet er lite. Stemmer jeg Venstre og de kommer unnder sperregrensen så har jeg jo kastet bort stemmen min Tull. Din stemme blir ikke "bortkastet" fordi partiet er lite. Om du vil, så se på det som en "samvittighetsstemme". Er kanskje litt rusten angående valg, men kommer partiet under sperregrensen så vil ikke stemmene på det partiet telle... Hvis jeg først skal inngå kompromiss for å stemme for noen, så vil jeg at det skal telle. Ellers kan jeg likegreit ikke stemme. Resultatet blir jo det samme, men ved ikke å stemme så har jeg ihvertfall ikke "solgt" bort enkelte av verdiene mine uten at resultatet blir noe annet at jeg kastet bort en time for å avgi en stemme som ikke teller. Men men, jeg er nå fortsatt usikker. Alt kan skje Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvis jeg først skal inngå kompromiss for å stemme for noen, så vil jeg at det skal telle. Ellers kan jeg likegreit ikke stemme. Da må du hjelpe til så partiet ikke faller under da, problemet i dag er at det er såpass mange småpartier ønskene til de forskjellige partiene nærmest har problemer med å komme igjennom. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 men det spørs vel om pels blir med på det. han må vel som alltid kaste den rett ut av vinduet etter demokratene... Tror du at jeg stemmer Demokratene? Til din informasjon kan jeg fortelle at jeg stemte Høyre ved forrige valg. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) men det spørs vel om pels blir med på det. han må vel som alltid kaste den rett ut av vinduet etter demokratene... Tror du at jeg stemmer Demokratene? Til din informasjon kan jeg fortelle at jeg stemte Høyre ved forrige valg. De må da stå ganske langt fra deg politisk? Skulle gjerne sett den høyremannen som sto fram og hevdet at folk i havsnød ikke hadde rett til hjelp Endret 14. januar 2005 av iacob Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 men det spørs vel om pels blir med på det. han må vel som alltid kaste den rett ut av vinduet etter demokratene... Tror du at jeg stemmer Demokratene? Til din informasjon kan jeg fortelle at jeg stemte Høyre ved forrige valg. De må da stå ganske langt fra deg politisk? Skulle gjerne sett den øyremannen som sto fram og hevdet at folk i havsnød ikke hadde rett til hjelp alternativet ville vel vært å stemmet på en "norsk ralph nader". er riktig nok litt forskjell fra plass til plass internt i partiene. Frp er offesielt lengre til høyre på skalaen, men svinger relativt mye, så for en kapitalist ville nok Høyre være det beste alternativet. Selv om jeg vil si at PelsJakob tilhører en av den mest høyrerettede delen av partiet. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 men det spørs vel om pels blir med på det. han må vel som alltid kaste den rett ut av vinduet etter demokratene... Tror du at jeg stemmer Demokratene? Til din informasjon kan jeg fortelle at jeg stemte Høyre ved forrige valg. De må da stå ganske langt fra deg politisk? Skulle gjerne sett den øyremannen som sto fram og hevdet at folk i havsnød ikke hadde rett til hjelp alternativet ville vel vært å stemmet på en "norsk ralph nader". er riktig nok litt forskjell fra plass til plass internt i partiene. Frp er offesielt lengre til høyre på skalaen, men svinger relativt mye, så for en kapitalist ville nok Høyre være det beste alternativet. Selv om jeg vil si at PelsJakob tilhører en av den mest høyrerettede delen av partiet. I norge ville vel Ralp Nader sittet godt plassert midt i Arbeiderpartiet. Lenke til kommentar
farke Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Frp er offesielt lengre til høyre på skalaen, men svinger relativt mye, så for en kapitalist ville nok Høyre være det beste alternativet. Niks, Høyre er ikke lenger det det engang var. Høyre har forlatt sine prinsipper og blitt en gedigen politisk bløff; for en kapitalist er Det Liberale Folkepartiet det beste - hvis ikke eneste - valget. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 De må da stå ganske langt fra deg politisk? Ja, men hvilke andre alternativer har man? alternativet ville vel vært å stemmet på en "norsk ralph nader". Jeg vurderte det, men fant ut at det var bedre å stemme Høyre. Jeg kommer neppe til å gjøre det samme i år, etter hva Høyre har prestert i regjering de siste årene. Sjelden har det vært klarere at Høyre er et pragmatisk parti som forkaster prinsipper til fordel for maktposisjoner. De har visst ikke innsett at makt er et middel for å oppnå mål, og ikke et mål i seg selv. Det er greit nok at man må inngå kompromisser for å komme i regjering, men når det innebærer at man må forlate sine prinsipper, er det verdt å spørre seg om det verdt det. Det er tross alt ikke noen vits i å ha makt når man ikke lenger har noe å bruke makten til. I norge ville vel Ralp Nader sittet godt plassert midt i Arbeiderpartiet. hageby1 tenkte vel mer i retning av å gi en proteststemme til et småparti. Man kan selvsagt la være å stemme, men i så fall vil man i praksis fordele stemmen sin på samtlige partier, inkludert de sosialistiske, noe som heller ikke er helt heldig. Niks, Høyre er ikke lenger det det engang var. Høyre har forlatt sine prinsipper og blitt en gedigen politisk bløff; for en kapitalist er Det Liberale Folkepartiet det beste - hvis ikke eneste - valget. Korrekt. Problemet er imidlertid at DLF kun stilte til valg i Oslo ved forrige valg. Det er mye arbeid å samle inn 500 underskrifter i hvert fylke når man har så pass få medlemmer. Merkelig at venstresidens solidaritet med de svake ikke gjenspeiles i valgloven. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Korrekt. Problemet er imidlertid at DLF kun stilte til valg i Oslo ved forrige valg. Det er mye arbeid å samle inn 500 underskrifter i hvert fylke når man har så pass få medlemmer. Merkelig at venstresidens solidaritet med de svake ikke gjenspeiles i valgloven. Vil du ha enda flere småpartier da? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Vil du ha enda flere småpartier da? Nei, bare ett. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Vil du ha enda flere småpartier da? Nei, bare ett. Men da kan ikke venstresidens solidaritet hjelpe deg. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Men da kan ikke venstresidens solidaritet hjelpe deg. Men vi er jo den svake part som undertrykkes av de store stygge monopolist-sosialdemokratene? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Men da kan ikke venstresidens solidaritet hjelpe deg. Men vi er jo den svake part som undertrykkes av de store stygge monopolist-sosialdemokratene? Hadde dere vært litt triveligere så hadde dere klart å stable på beina et skikkelig parti. Men jeg tror ikke folk liker dere. Derfor er det ingen som støtter dere heller. Kjipern. Endret 14. januar 2005 av iacob Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hadde dere vært litt triveligere så hadde dere klart å stable på beina et skikkelig parti. Så det er bare trivelige svake som fortjener solidaritet fra venstresiden? Men jeg tror ikke folk liker dere. Derfor er det ingen som støtter dere heller. Kjipern. Sant. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hadde dere vært litt triveligere så hadde dere klart å stable på beina et skikkelig parti. Så det er bare trivelige svake som fortjener solidaritet fra venstresiden? Men jeg tror ikke folk liker dere. Derfor er det ingen som støtter dere heller. Kjipern. Sant. Man bør vel iallfall anerkjenne støtten som legitim for å fortjene den tror jeg... Eller kanskje ikke. I Norge er det jo ikke akkurat vanskelig å stable et politisk parti på beina da. Men man må jo ha noe å tilby folket. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 I Norge er det jo ikke akkurat vanskelig å stable et politisk parti på beina da. Tja, det har da blitt kraftig strammet inn nylig. Man må ha 5.000 underskrifter for å registrere partinavn og like mange for å stille til valg i samtlige fylker. Men man må jo ha noe å tilby folket. Frihet er jo gode greier. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 I Norge er det jo ikke akkurat vanskelig å stable et politisk parti på beina da. Tja, det har da blitt kraftig strammet inn nylig. Man må ha 5.000 underskrifter for å registrere partinavn og like mange for å stille til valg i samtlige fylker. Men man må jo ha noe å tilby folket. Frihet er jo gode greier. Finnes mange marxistiske teorier om det her. Hvordan befri et folk som ikke føler seg undertrykt. Tror Fredrik Engelstad har skrevet om det ganske nylig faktisk . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå