Folo Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg får ikke starta min bærbare :sad: når jeg skur den på skjer det nesten ingen ting, av og til setter vifta igang, mens andre ganger skjer bare går strømmen på , skjermen går ikke på av i noen av tilfellene, det virker som om harddisken er død. Men en sjelden gang så sviver den og da går den på, men etter en stund så kommer det opp en feilmelding og jeg er nødt å skru den av og så er jeg tilbake fra starten. Kan det være et virus? eller er det hardisken som er på vei til himmelen? tror det er en IBM hardisk så det skulle jo ikke være så rart ? noen som har peiling? Lenke til kommentar
ols Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 har du forsoekt aa starte maskinen med hjelp av en oppstartdiskett? jeg fikk engang stablet en maskin paa beina paa den maaten (fikk opp w98, fikk kjoert scandisk etc). desverre er det lenge siden saa jeg husker ikke detaljene, annet enn at jeg hadde hatt harddisken ute og trodde den derfor var blitt skadet pga statisk elektrisitet eller noe, da den ved gjeninsettelse ikke virket i det hele tatt. (siden har den virket feilfritt). vel, bare en tanke.. (for sikkerhets skyld kan du jo eventuelt foerst gaa inn i bios og see om maskinen er satt opp til aa boote fra FD). paa de fleste toshibaer kommer du inn i bios ved aa holde esc-tasten nede ved oppstart og saa foelge instruksjonene paa skjermen (trykke F1, stort sett). Lenke til kommentar
Folo Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 skal prøve har den ikke her, men har prøvd å komme inn i bios, men det virker som den aldri kommer så langt..og jeg er uansett sikker på at den booter fra disk, men den kommer aldri så langt at den begynner å lese diskett eller cd-rom eller boot fra lan Lenke til kommentar
ols Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 hm du boer vel kunne komme inn i bios selv om hd er defect (eller fjernet helt). dette kunne jo i saa fall tyde paa at feilen ikke ligger i hd... Lenke til kommentar
ols Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 ...en annen mulig feilkilde er da kaputt klokkebatteri Lenke til kommentar
Folo Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 ja, jeg tenkte og på klokkebatteriet, men d skal vel holde i mer en 1/2 år? kjøpte den i januar? har bladd igjennom bruksanvisningen for første gang, men det står ikke noe om hvordan man evt. kan bytte det? ser man på batteri er det jo bare det venlige batteriet. håpløs bruksanvisning uansett..men d va jo ikke akkurat en bombe! er det noen som har en toshiba Sattelite som har byttet klokkebatteri? stress å levere den inn, tar jo tid og så klarer de alltid å lure til seg noen penger...er jo sånne ting som er kjekt å fikse selv.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 dersom noen lurte så måtte de vist bytte hele hovedkortet :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå