Gå til innhold

hjelp med anlegg, surround?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja. da trenger du iallefall et 5.1 lydkort til pc'n først.. (5 surroundkanaler og en sub) deretter en surround forsterker og 5 høyttalere + sub om ønskelig.. eller du kan kjøpe pc høyttalere med innebygget forsterker..disse er normalt mye dårligere enn det første forslaget. når et gjelder musikk i surround er ikke det noe å satse på så lenge du ikke kjører dvd audio eller sacd, så derfor er det lurt å ha den surroundforsterkeren da den kan spille 5 kanals stereo for musikk. den kan nok også jukse seg til godlyd i alle kanaler selv om du velger å hoppe over lydkortet i første omgang.

Lenke til kommentar

5.1 er mer for film og musikk spilt over dvd audio og sacd.. men det finnes sikkert data programmer som fikser det lett å kjøre to kanals lyd ut i 5 høyttalere..eller fler. avhengig av hvor mye lyd du vil ha rundt deg. for min del er jeg blank på datasiden.. hvis du bare skal ha ut lyd i alle kanaler uten å bry deg om hvor korrekt det blir,.. kjør på med hva som helst av pc høyttalere eller vanlige. da kan du bare droppe surroundforsterkeren og bruke hva som helst som klarer drive alle høyttalerene du vil ha. da kan du sikkert bare droppe dyre lydkort også.. det finnes sikkert en mer datakyndig her som kan svare mer detaljert.. som sagt..jeg konsentrerer meg mer om Hifi.

Lenke til kommentar

Hvis du kun skal høre på musikk som er rippet i MP3 bør du heller bruke pengene på et stereoanlegg. Da får man mest/best lyd for pengene. Stereo fungerer også svært bra til film.

Hvis du kjøper en enkel forsterker og et par høyttalere får du best lyd.

Du kan også gå for et par små hoyttalere, med liten sub, men dette gir svært dårlig mellomtone.

Det er vanskelig å anbefale noe, siden du ikke har nevnt hva budsjettet ditt er.

Lenke til kommentar

Musikk er helt klart best i stereo. 5.1 er for film evt spill som støtter det. Hadde vært greit å vite hvor mye du skal bruke på dette i kr. Da kan man komme med forslag til løsning. Man har jo alt fra billig shit til skikkelige greier, til veldig skikkelige greier. Har du tenkt deg hjemmekino ala HiFi-Klubben eller et kit fra Sony. Kanskje du har tenkt deg 5.1 system for pc?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...