Krankemot Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 skal ha høytalere som jeg skal koble til pcen, (styre musiken derfra), og spille litt. funker surround bra til musikk?, er helt n00b på høyttaler og lyd fronten :/ nesten alt er ny informasjon for meg, så please, bare fyr løs... Lenke til kommentar
thamule Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du skal vel ha et annlegg da, med andre ord som du kan koble til pc'n? rekner med at du ikkje skal kjøre høgtalerne rett på lydutgangen på lydkortet.... men personlig synst eg musikk er "best" avspilt i stereo Lenke til kommentar
Hifimannen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 tja. da trenger du iallefall et 5.1 lydkort til pc'n først.. (5 surroundkanaler og en sub) deretter en surround forsterker og 5 høyttalere + sub om ønskelig.. eller du kan kjøpe pc høyttalere med innebygget forsterker..disse er normalt mye dårligere enn det første forslaget. når et gjelder musikk i surround er ikke det noe å satse på så lenge du ikke kjører dvd audio eller sacd, så derfor er det lurt å ha den surroundforsterkeren da den kan spille 5 kanals stereo for musikk. den kan nok også jukse seg til godlyd i alle kanaler selv om du velger å hoppe over lydkortet i første omgang. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 siden jeg har rippet all musikken min og liker å lage playlists o.l, er det fint med pc synes jeg som sagt kan jeg ikke noe om hifi. er det nødvendig med 5.1 for å få god lyd? må være billig da... Lenke til kommentar
Hifimannen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 5.1 er mer for film og musikk spilt over dvd audio og sacd.. men det finnes sikkert data programmer som fikser det lett å kjøre to kanals lyd ut i 5 høyttalere..eller fler. avhengig av hvor mye lyd du vil ha rundt deg. for min del er jeg blank på datasiden.. hvis du bare skal ha ut lyd i alle kanaler uten å bry deg om hvor korrekt det blir,.. kjør på med hva som helst av pc høyttalere eller vanlige. da kan du bare droppe surroundforsterkeren og bruke hva som helst som klarer drive alle høyttalerene du vil ha. da kan du sikkert bare droppe dyre lydkort også.. det finnes sikkert en mer datakyndig her som kan svare mer detaljert.. som sagt..jeg konsentrerer meg mer om Hifi. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvis du kun skal høre på musikk som er rippet i MP3 bør du heller bruke pengene på et stereoanlegg. Da får man mest/best lyd for pengene. Stereo fungerer også svært bra til film. Hvis du kjøper en enkel forsterker og et par høyttalere får du best lyd. Du kan også gå for et par små hoyttalere, med liten sub, men dette gir svært dårlig mellomtone. Det er vanskelig å anbefale noe, siden du ikke har nevnt hva budsjettet ditt er. Lenke til kommentar
mylife Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Musikk er helt klart best i stereo. 5.1 er for film evt spill som støtter det. Hadde vært greit å vite hvor mye du skal bruke på dette i kr. Da kan man komme med forslag til løsning. Man har jo alt fra billig shit til skikkelige greier, til veldig skikkelige greier. Har du tenkt deg hjemmekino ala HiFi-Klubben eller et kit fra Sony. Kanskje du har tenkt deg 5.1 system for pc? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 aner ikke hvor mye stereo koster :S må se på noen priser. la oss si ett hakk over det billigste? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Her er et fint eksempel på et rimelig stereoanlegg. stereo reciever til 1990 høyttalere til 1990 Det blir da ca 4000 for et komplett anlegg med god lyd. Hvis du bor i trondheim har jeg sett et par Proson C90 på siba til 990 per par! Så hvis du setter av 5000 til forsterker og høyttalere, har du et bra lydanlegg til PCen. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Her er et fint eksempel på et rimelig stereoanlegg. stereo reciever til 1990 høyttalere til 1990 Det blir da ca 4000 for et komplett anlegg med god lyd. Hvis du bor i trondheim har jeg sett et par Proson C90 på siba til 990 per par! Så hvis du setter av 5000 til forsterker og høyttalere, har du et bra lydanlegg til PCen. sorry, bor nok i utkanten av oslo jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå