A.J Green Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg har 2 disker. disk 1; 3 partisjoner 1av dem til OS disk 2; alt annet dritt. Her er noe av det som skjer *Når jeg formaterer får jeg noe som ligner veldig på blaster. Men når jeg sjekker det står det at jeg ikke har det. *Jeg får ingen tilgang til nortons hjemmesider for blasterfix. *Windowsupdate fungerer til en hvis grad, men jeg laster ned og innstalerer de samme oppå hverandre når jeg søker etter flere kritiske oppdateringer. *Jeg forsøker å laste ned kritiske oppdateringer/patcher fra www.microsoft.com, men de streiker alle som en under innstaleringen (de bare slutter å innstalere helt brått) Til tross alt dette klarer jeg alltd å fikse problemet etter et par dager, men dette har skjedd de siste 3 gangene jeg har formatert og forhindrer meg veldig i å formatere igjen. Så til spørsmålet: er det noe jeg kan gjøre før jeg formaterer neste gang som kan gjøre at dette problemet ikke oppstår igjen? All informasjon tas imot med glede Mvh lord Endret 11. januar 2005 av ericthelord Lenke til kommentar
bertie Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 vet ikke hva det skyldes, men jeg ville tatt når du har alt i orden, å lastet ned siste servicepack til windows, og den siste virusdefinisjonen til norton(hvis det er norton du bruker da). Når du så skal reinstallere, så legger du inn windows uten at nettverkskabelen er koblet til, og du installerer servicepack(hvis du ikke har integrert servicepacken allerede) og norton + siste virusdefinisjoner. Så kobler du i nettverkskabelen og oppdaterer windows og norton slik at alt er oppdatert. da burde du være sikret... bertie Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Regel 1 er at man kobler fra nettverkskabel før man begynner, og ikke kobler den til igjen før firewall er slått på. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Kan man laste ned sp2 som en exe fil eller no lignende? ikke gjennom windows update? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Bruker å ha samme problem! Min løsning: - Innstaler FireWall & Antivirus før du går på nett - Når blastern kommer opp. Skriv inn dette i kjør eller CMD: shutdown -s Jeg laget ei bat-fil slik at jeg slapp og skrive inn hvær gang. Så satt jeg å fulgte med å trykket jeg på bat-fila hvær gang melding kom opp... Du får tilsendt sp2 plata fra microsoft gratis (ink. alle oppdates) Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 helt unødvendig hvertfall, men her er hva du gjør: http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=94 last ned servicepack, kopier over innholdet fra din XP-cd eller 2000-cd til harddisken. Så integrer du servicepacken som beskrevet, og brenner over innholdet slik det er beskrevet med riktig "boot-fil". Er det andre sikkerhetsoppdateringer man trenger, f.eks. mot blaster, så er det bare å laste ned denne på forhånd, legge et sted på harddisken eller brenne til en cd, og installer denne oppdateringen før du kobler til nettet. håper det kan hjelpe :-) bertie Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Okey skal jeg legge til den "store" sp2 filen? den som liksom er anbefalt til it sjefer og alt mulig faen? funker den akkurat likt som den som er på 80 mb? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Okey skal jeg legge til den "store" sp2 filen? den som liksom er anbefalt til it sjefer og alt mulig faen? funker den akkurat likt som den som er på 80 mb? Jepp, den store filen er en slags "universalfil" som funker på alle PCer, mens den små du får på windows update inneholder kun de komponentene du trenger. Du kan også få tilsendt en CD med SP2, helt gratis. De (Microsoft) hadde veffal dette tilbudet for en måned eller to siden. Bestilte selv en engelsk og en norsk. Kan være greit å ha liggende. Endret 12. januar 2005 av Loomy Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg bestilte den igår, men får den ikke før om 28 dager Derfor tester jeg heller ut det med å lage en backup av sp2 sammen med xp cd'en. men jeg skjønner ikke helt hvordan alt det skal klare seg på en cd. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Så integrer du servicepacken som beskrevet, og brenner over innholdet slik det er beskrevet med riktig "boot-fil". Denne riktige boot-filen hvor finner jeg den? jeg finner ikke xpboot.bin noe sted iallefall... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) 1. Last ned Sp2 her 2. Bruk nLite til å integrere den . Endret 12. januar 2005 av Lautsprecher Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Nei værsåsnill, ikke en ny måte å gjøre det på! noen som har brukt neowin guiden og funnet xpboot.bin filen? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nei værsåsnill, ikke en ny måte å gjøre det på! noen som har brukt neowin guiden og funnet xpboot.bin filen? Nei vel, hvis du vil gjøre det unødvendig vanskelig så: XPBoot.bin henter du t fra din XP-CD. Husker ikke programmet i farta. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg har liksom gjort alt i den guiden og gidder ikke stoppe når det bare er en liten brenneprosess igjen, om du skjønner da. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 det skal jo ligge en link på neowin.net da... http://www.neowin.net/downloads/xpboot.bin bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå