BåGan Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg visste ikke helt under hvilken kategori jeg skulle lage denne.. Men siden jeg kjøpte ny cpu for 2 dager sia så kan det være den.. Hver gang jeg slår av pc'n helt, og skal starte den på nytt, så går den i 3 sek, og slår seg av.. Meget irriterende.. Så, da må jeg inn i pcn, resette bios (2 eller 3 forsøk hver gang) ved å ta ut batteriet og sette i igjen.. Og da går den igjen.. Hva kan være feilen? cpu? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 For det første ikke resett CMOS ved å ta ut batterie, bruk heller jumperen på hovekortet (slå opp i manualen). Hvilken CPU og hvilket hovekort har du? Kanskje feilen ligger i feile BIOS-innstillinger? Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Mmhm.. ok.. Jeg har Intel Pentium 4 3ghz prescott.. Og hovedkortet er Abit IC7-max3.. Dette begynte å skje når jeg bytta cpu.. Hadde en Northwood sist.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Å resette CMOS 1 gang skal jo holde.Skal ikke ha noen betydning å gjøre dette flere ganger.Hvis maskinen din fungerte før du monterte ny cpu,kan du da ha montert noe feil? Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 eneste jeg har gjort annerledes er å montere i ny cpu. Og den sitter ikke på feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå