Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil til 10.000-15.000 noen tips?

Kordian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lurt å ha endel krav som skal oppfylles før du kjøper bil, slik at du ikke kjøper det første og beste du ser.

I den prisklassen (med rwd) er det mest scorpio, sierra, 240 (delvis 740), 190E, rekord, 929, bmw e30 osv det går i.

Man får det man betaler for.

Evt kan man være litt annerledes å kjøpe noe slikt eller stv dersom du har bruk for det

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar

Ikke erfaring med 9000.. men pappa hadde 900 tidliger, har forstått at deg var en god bil. Han har sagt at når jeg får nok penger, at jeg burde kjøpe sånn.. turbo, det er knall. Men vet at du kan få 9000 med 200-220hk.. Litt over ditt budsjett da, men... ;)

Lykke til... :D

Lenke til kommentar
Takker for tipsene.

Det er ikke et must for meg å ha bakhjulstrekk selv om det hadde vært artig.

Men vil helst ikke ha automat.

Lurte litt på saab 9000 turbo.

Er det noen som har erfaring med en slik bil?

Du får dessverre ikke noen 9000 Turbo til under 20.000. Angående forsikring så kan en like gjerne ta med delkasko. Det koster "bare" 1400,- ekstra og det inngår en del godsaker i den,

Lenke til kommentar
Joa, men det er vel noen gamle biler i bra stand. :roll:

Og viss du har en billig bil så trenger du bare å ha ansvarsforsikring på den.

Gamle biler i bra stand koster også mer. Gamle biler i middels god stand kan ofte være et sjansespill - det kan gå veldig bra, og det kan gå hinsides på trynet. Det er ikke gratis å ha bil, det skal jeg love deg.

Lenke til kommentar

Hva synes dere forresten om volvo 240\ 740.

Hatt noen problemer med en slik bil?

Jeg har hørt at de bruker mye bensin, men trur at du for mye for pengene.

+ mye deler på biltema :)

Og volvo er nest best på levealder etter mercedes og etterfulgt av saab.

Lenke til kommentar

vær obs på rust på bærebjelke og i dørkarmer(blir et styr med dørene etter hvert da! og styr vekk fra de de gamleste utgavene av sierra.

240 kan være en god bil, spørs litt hvordan den blir behandlet. Finnes også en god del deler til denne bilen.

Lenke til kommentar

Volov 240 ligger i den prisklassen, stikkord der er solidt.

Noe som er meget positivt om man til tid og annen bulker litt her og der.

Nå skal vi jo huske på at forgasser motorene til volvo som satt i 240, eksempelvis 2.3 literen sluker utrolig med bensin, altså bensinutgiftene vil mulig drepe din økonomi. ;)

Mercedes 190E er jo ett annet godt alternativ.

Mercedes er solide, samtidig leverer de tysk kvalitet.

Mercedes 190 har mange muligheter:

Bl.a 190 med 2.0L forgasser.

2.0 E (injection)

2.3E 16V 185hk,

2.0D (Den motoren som går rimeligst samtidig er den mest solid/driftsikker)

2.5D (Går og går, stopper aldri, må skifte slitedeler, men ellers passerer den 1 mill uten problem, grunnen er at effekten ut av motoren ikke er tatt ut, den har også en meget enkel oppbygging noe som vil si at det er lite feil på disse.) :)

Lenke til kommentar
vær obs på rust på bærebjelke og i dørkarmer(blir et styr med dørene etter hvert da! og styr vekk fra de de gamleste utgavene av sierra.

240 kan være en god bil, spørs litt hvordan den blir behandlet. Finnes også en god del deler til denne bilen.

Hva er bærebjelke for noe?

Hvilken misjon har kanaler?

det er mange som skriver rust på kanal i annonsene sine.

:hmm:

Lenke til kommentar

Nah, slett ikke de verste å skru på selv, men orginaldeler er styggdyrt. Nå er det imidlertid en del 190er i Norge i varierende kvalitet, så det er ofte mulig å finne ting brukt.

Imidlertid er dette biler som lå dyrere i pris i sin tid, og man vil derfor gjerne få mindre bil for pengene i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Hva med en 2'er golf? Enkle å greie biler, blir tøffe med 90fangere og litt senking + noen greie felger. 90 dørere er også et must ;)

Er du ute etter bare en morrobil eller en med greit utseende? Personlig liker jeg ikke gamle mercer, saab, volvoer og sierra, men en e30 liker jeg godt. Rett før jeg kjøpte dette selv, men så ble det en corra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...