Flader Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 I en buttonlistener har jeg en lokal variabel jeg ønsker å endre på via en metode.(Klassen er public) Jeg har: public void setRetning(int endre) { retning=endre; } I klassen der jeg opprettet listenern har jeg: JButton btnFlytt = new JButton("Flytt!"); ButtonListenerFlytt btnListenerFlytt = new ButtonListenerFlytt(); btnFlytt.addActionListener(btnListenerFlytt); Hvordan kaller jeg på metoden setRetning fra en annen klasse? Lenke til kommentar
bærbar Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du kaller ved å bruke objektnav.setRetning(evt innparametere) Lenke til kommentar
Flader Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Altså btnListenerFlytt.setRetning(1); - det funker nemlig ikke Hele klassen finner du/dere her: ------- Endret 11. januar 2005 av Flader Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 objektklassen som har metoden setRetning, tror jeg han mente Lenke til kommentar
Flader Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Altså ButtonListenerFlytt.setRetning(1); - det fungerer heller ikke. Gir feilen: Cannot make a static reference to the non-static method setRetning(int) from the type RubberLinesPanel.ButtonListenerFlytt Det første forslaget gir feilmeldingen: Cannot be resolved Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Flytt denne ut av konstruktoren: ButtonListenerFlytt btnListenerFlytt = new ButtonListenerFlytt(); Så kan du prøve: btnListenerFlytt.setRetning(0); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå