Denethor Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Dette er jo GENIALT! For endelig har eg ein maskin som kan spele av DVD, musikk og kopierte filmer som nokon kamerater tar med seg (kopierte frå sine eigne dvd'er sjølvsagt). 5000 er jo latterlig lite for ein mac som styrer mediaen vår i media rommet(prosjektor, annlegg) Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nå synes jeg plutselig det er utrolig kjipt at det er lenge til jeg skal på sommerferie. Tenker å ta meg råd til en slik en da (siden de er mye billigere i asia), som jeg kan bruke til server og mediecenter koblet til tv/anlegg... Slenge inn en 300GB disk burde vel gå helt fint? Også slenge på en overgang til svhs, som jeg fant til ca. 135 kroner... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Sikkert en sånn bærbar-størrelse-harddisk inni den der, bufodill. Finnes 2,5" som 300GB enda..? Følger ikke så mye med på slikt. Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 For vel ikke mer enn 100GB på 2.5" disker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 tenk deg en super cluster av mac mini med samme budsjett som bigmac på vergina tech... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Hmm... jeg tror jeg kommer til å vente med å kjøpe denne til Tiger kommer. Jeg regner med at de ikke vil heve prisen når Tiger blir standard på alle macs, så... På denne måten slipper jeg å betale 1200 kroner når det kommer. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Nei, prisene på macene vil være de samme når Tiger kommer. Slik har det alltid vært i fortiden. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er det bare meg eller er det ikke noe tv-utgang på denne boksen? Leveres bare med DVI-utgang og må evt ha overgang til den? Litt dumt å ikke kunne ha den koblet opp på tv og skjerm samtidig... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du får kjøpte RCA-adapter i tillegg Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Adapter, ja... Adapteren vil helt sikkert utelukke mulighet til å bruke den både på vga og tv-ut, men dette er et problem som VNC pretty much er perfekt til, så... De som har denne som eneste PC vil vel uansett ikke oppleve dette som et mangel ved produktet Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Forresten, en ting til... Alle ser ut til å se på denne som perfekt til HTPC, men såvidt jeg vet er det utrolig lite HTPC programvare til osX, så det beste da er faktisk å installere en Linux distribusjon. (Jeg regner med at det vil komme en del HTPC programvare i fremtiden, siden denne boksen er perfekt til det Lenke til kommentar
kmb Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 etter som jeg har forstått er det ikke digital lydutgang på denne smekre lille saken. Det utelukkker HTPC bruk for min del iallfall... Hvis ikke man kan koble til et eksternt lydkort da.... Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvis ikke man kan koble til et eksternt lydkort da.... Og det kan man jo. Lenke til kommentar
eekilli Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Det kommer vel til å bli laaaang ventetid på Mac Mini antar jeg.. Btw, når kommer OSX Tiger? Tror jeg skal vente til da med å kjøpe Endret 16. januar 2005 av eekilli Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Det kommer vel til å bli laaaang ventetid på Mac Mini antar jeg.. Btw, når kommer OSX Tiger? Tror jeg skal vente til da med å kjøpe Tiger kommer en eller annen gang mellom i morgen og 30. juni. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Det er nok neppe så lang vente tid på de, vill tro at de vil komme som lager vare i norske butikker innen 30 dager. Lenge før tiger kommer, som mest sansynelig kommer ca 2 uker før WWDC så Stev the man kan si at dette er det mest kjøpte OS et på 2 uker for mac osv. Han er en liten kontrol freak. Gleder meg til å teste ut shuffel. Har tenkt litt og funnet ut at siden jeg allerede har en iPod 60GB så hadde det vært greit med en mye lettere, og mindre ting for å ha top 50-100 sanger på. Lurer om den kan brukes som en USB stick da er det done deal delux, eller om det bare kan brukes som en mp3 spiller. Tiger er jo nesten helt ferdig, har selv lekt med developer tingen. Den er nå svært stabil. Men ikke god nok for mac standeren. Dere må bare glede dere. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Lurer om den kan brukes som en USB stick Jepp Lenke til kommentar
hamlet Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du kan selvsagt kjøpe en billigere PC. Blant annet selger Dell en maskin med skjerm til 3000 for tiden. Ålreit sammenligning mellom billig-Mac og billig-Dell: her Lenke til kommentar
hamlet Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Er det bare meg eller er det ikke noe tv-utgang på denne boksen?Leveres bare med DVI-utgang og må evt ha overgang til den? Litt dumt å ikke kunne ha den koblet opp på tv og skjerm samtidig... Fra Apple.com: You can use any TV with Mac mini as a display. Some newer HDTV models already sport a DVI connection, but you’ll need the optional S-Video/ Composite Video adapter to use Mac mini with regular TVs. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Da var min første Mac bestilt. Mac mini 1,42GHz, 512MB RAM, 80GB HD, Bluetooth. Da var det bare å tvinne tommeltotter og følge med på kalenderen... Kunne sikkert fått mer for samme pris hvis man kjøpte IBM-kompatibel PC, men noe av poenget her var at det skulle være Mac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå