Gå til innhold

Ny Mac Mini (4490 kroner)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hvis vi lager en PC for samme pris vil den nok være sterkere på ren maskinkraft, men dette er en mac! Med osX! Og den er liten!

Den rocker! :)

Jeg hadde bestilt en allerede nå hadde jeg ikke hatt litt dårlig råd... :(

Edit: Ryktene sa 499 dollar, og det stemmer. Dette er Norge :ermm:

Endret av deezee
Lenke til kommentar

Att: datating

Man får jo fint en 'kontor-PC' uten skjerm for under 5000,- idag da.

Denne f.eks. til 4995,- hos Komplett - med 512MB RAM attpåtil:

In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv

MSI K8M NEO-V Hovedkort for S754

AMD Sempron 3100+ 1.8 GHz

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB

Samsung SpinPoint PL40 40GB S-ATA

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black

Microsoft Win XP Home SP2 Norsk,Ink.CD,

Keytronic Optisk Mus, Sort/Sølv,

Keytronic Multimedia Tastatur,

Men jeg synes den nye minimacen var lekker - de kommer nok til å selge mye både til 'nye' hjemmebrukere og til folk som allerede har en vanlig hjemmePC og som synes spranget opp til Mac har vært for stort i kroner bare for å teste det ut. Har man 2 innganger på skjermen trenger man jo nesten ikke noe mer enn selve minimac'en. Ikke tar den noe plass heller

:thumbup:

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Shimano: Du kan fjerne keyboard og mus, det følger ikke med til Mac Mini heller ;p

Du kan selvsagt kjøpe en billigere PC. Blant annet selger Dell en maskin med skjerm til 3000 for tiden. Dette er en Mac. En liten Mac. Et helt annet dyr enn en stor PC med Windows som bråker og tar opp plass.

Jeg har allerede en PC. Jeg har faktisk fire. Jeg skal ha en Mac. :)

(Og jeg har hatt mac to ganger før, så jeg vet hva jeg går til. Jeg savner det...)

Lenke til kommentar
Vet det, men jeg skrev også MINDRE!!... :)

Som min mini-ITX med 512MB RAM og 200 GB harddisk med fysiske mål 18x18x7,5cm mener du? ;)

Men neida, jeg skal ikke kverulere eller starte noe som ødelegger tråden - digger den nye minimacen jeg - og den er definitivt kraftigere enn de fleste PC'er i samme størrelse :)

Hadde jeg ikke brukt Mac på jobb daglig så hadde jeg definitivt kjøpt en slik til hjemmebruk for å utforske Mac-verdenen. Og det tror jeg mange kommer til å gjøre.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Vet det, men jeg skrev også MINDRE!!... :)

Som min mini-ITX med 512MB RAM og 200 GB harddisk med fysiske mål 18x18x7,5cm mener du? ;)

Men neida, jeg skal ikke kverulere eller starte noe som ødelegger tråden - digger den nye minimacen jeg :)

kverulere

Heheh... men i den pcen du fåreslo inneholdt jo In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv!! :D:D

/kverulere

hehe...

Lenke til kommentar

Måtte bare se hvordan den virket størrelsesmessig. Om jeg ikke hadde kjøpt ny printer i går, hadde jeg kjøpt denne nå, med én gang. Den er jo helt nydelig. Og bitteliten. Vet ikke helt hvorfor jeg skulle trenge den, men jeg vil ha den.

Laget en liten pappmodell for å se hvordan den var... Er jo ikke stort større enn den gamle discmanen min fra -98 jo. Kanskje litt høyere, men allikevel ikke stort. Jeg tror jeg anskaffer meg en sånn iløpet av uken. Ganske søt å se på. Penere enn de fleste shuttle bokser o.l. Bare oppgradere til WiFi og BlueTooth. Så er den perfekt.

Lenke til kommentar

Apple har gjort det igjen. For en nydelig boks!

Duger jo sikkert veldig bra til helt standard ting så lenge man ikke skal redigere flere tonn med video eller spille de nyeste spillene (som er gitt ut til Mac da selvfølgelig :p )

En slik en skal jeg ha så snart jeg kommer hjem igjen til Norge

Lenke til kommentar
Så klart man kan få tak i en god PC til samme prisen, men får man plass til den i bokhylla ved siden av ringenes herre? En liten boks fylt med OSX-goodness... Me wants... :dribble:

Bare pass på å ikke legge den BAK Ringenes Herre. Det er ikke sikkert at du finner den igjen ;)

Lenke til kommentar

Så fett det hadde vært å ha en slik Mac mini med Airport Extreme, liten LCD-skjerm, lekkert tastatur/mus koblet til stereoanlegget i stua. Da kunne man hatt en liten surfemaskin med masse musikk på, og evt. streame andre mediefiler over nettverket, for å overføre lyd til stereoanlegg, eller bilde til eventuell LCD-TV.

Eller rett og slett bare kjøpe en slik en for å bruke det sammen med iPod/iTunes i stua, hatt sin egen MP3-stasjon der alt av filkonvertering/behandling foregikk.

Er nesten så jeg vurderer å vinne 10 000 i Lotto for å kjøpe en slik en. Da hadde jeg ihvertfall slått til med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...