Gå til innhold

Alt gjort riktig, men finner ikke sata..

Anbefalte innlegg

Nok en tråd om dette, men har lest alt jeg kommer over, men finner ikke ut av det..

Har kjøpt ny sata disk (seagate 200gb) skal være på Asus a7n8x Deluxe kort.

Første problem er at S-ata biosen ikke finner harddisken. Dette jeg må finne ut..

resten (med f6 i winxp, osv kan jeg)...

Har satt sata enable jumperen på..

har oppdatert bios. (både vanlig og uber)

Er ingen valg i bios som sier at jeg kan sette sata enable. (Det skal det ikke være eller, men sier det)

Får ikke trykt ctrl-s eller f4 (får og komme inn i sata bios..) skjer ikke noe..

Står ingenting når sata bios laster... står f.eks ikke at no harddisk found..

Har prøvd kabelen både på sata primary og secondary. står nå på primary. Strømmen er kobla til (sata strøm rett fra poweret)

Sikkert noe jeg har glemt, men forslag hva jeg kan prøve?

skal prøve ny sata kabel imorra.. så blir det å prøve disken i annen maskin..

Skal nå prøve å boote med ide disken og se om jeg finner disken i win selv om den ikke kommer opp i sata bios (Win xp finner den ikke i fresh install selv med floppy med drivere)

anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står no device detected når biosen starter..

prøvde å boote med gamle ide disken jeg alltid har kjørt på, men den vil ikke starte eller, men tror ikke det problemet er relatert... så får ikke sjekka om jeg finner dne i win, men i og med at den ikke finner den i sata bios hjelper det nok ikke.

Lenke til kommentar

Etter all hjelpen jeg fikk her =) så fiksa det seg...delvis.. oppdaterte ny bios,... samme bios, men ny sata bios.... da fant den disken.

men etterå snudd og vrikka på kabinettet (clear cmos 100 ganger) så ripa jeg opp xp cden,.....ARG.. så nå funker ikke den! endelig fått det til....

får se om jeg får lånt en i morra

Lenke til kommentar

Viste seg at den kommer opp av og til. Fikk installert, men boot var på gamle ide disken... så prøvde å fjerne ide disken og da fant den ikke sata disken...

satte inn igjen ide disken og da fant den eller ingen sata. Nå viser det seg at finner disken av og til (sjeldent) riktig og av og til står det i sata biosen:

:) :) :) :) :) :) :) :) 0gb

(Det er faktisk smiletegn)

har noen vært borti dette?

Eneste jeg ikke har prøvd er å bytte sata kabel, men har ingen tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...