Gå til innhold

piratkopiering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-13 10:40, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-06-13 09:00, assagab skrev:

hvordan skal de som ikke har internett aktivere spillet?


låne internet av en kammerat,eller på lan party,naboen,tenk selv.

Kjetil

 

det var snakk om å stadig måtte oppdatere cd-key eller noe grunnet piratkopiering. det er derfor de uten internett sliter, om det der skulle være reelt.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har internett er du blandt 1% av de med PC her i landet... dvs. at "alle" har internett på PC`en til en eller fler i familien.

 

Btw: Jeg er helt enig, last ned full versjon av spille, prøv dem, hvis du liker dem, kjøp dem. for det er mye dritt ute som virker bra på demo, men som suger i full versj (f.eks. det motocross spillet som kom nesten samtidig som MCM2, demo var drit fet, full versjon sugde, da den eneste banen som var gøyal var på demo`en.)

 

500,- er mye penger å betale for noe som viser seg å være dritt!

 

og en annen ting, meg bekjent finnes det ingen demo til GTA3..... det er ett stort og seriøst spill, er det ikke?

 

Da er det kjekt at man kan stole på folk fra f.eks Deviance til å supplye oss med den demo`en man trenger for å vite om dette spillet er noe for akkurat meg..

 

Grand Theft Auto 3 © Rockstar Games

 

 

 

ú Ä Äú-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ-úÄ Ä ú

ÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿

 

³ Supplier....: Team Deviance ³ CD Count.......: 02 CD ³

 

³ Protection..: SafeDisc ³ Date...........: 05/2002 ³

 

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

 

_________________

-[iWZ]Dingy

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-14 10:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:



det var snakk om å stadig måtte oppdatere cd-key eller noe grunnet piratkopiering. det er derfor de uten internett sliter, om det der skulle være reelt.


 

skrev noe om dette nederst på side 1. de uten internett eller med isdn osv laster ned veldig lite om de laster ned noe idet hele tatt og slipper seff dette.

 

en demo er for at utgiveren skal selge mere, ikke for og gi ett så klart bilde som mulig av spillet siden det er umulig. starcraft og halflifen demoene var gode, de gav ett klart bilde av spillet, men det er jo umulig og vite før etter du har spilt fullversjonen.

jeg har kjøpt en del spill, har runnet få av de og knapt spilt noen siden spillene søg. etter en del gode demoer men fisne spill gikk jeg lei, det er sløs med penger og leke lotto i spillsjappen.

du skal lage en "demo" til en musikkcd, den demoen er 5 sekunder av den første sangen på platen, det vil jo aldri bli noe "klart bilde" av innholdet på cden, og du kan umulig vite om alle de andre sangene er kul eller ikke.

piratkopiering er ikke bra for de som lager spill, men de har seg selv og takke, ingen som har gjort noe med det unntatt og sette opp priser og klage over det.

Lenke til kommentar

Det er jo klart at software-produsenter vil bli kvitt piratkopiering, men det problemet vil nok aldri forsvinne. Jeg har kjøpt spill jeg _vil_ ha, men andre spill har nok ikke kommet direkte lovlig inn på PC'en.

Spill man er sikre på, og spill man vet man må ha er det jo bare å kjøpe. Men de kan og tjene på piratkopiering.

Jeg fikk Diablo 1 kopiert en gang, og fikk selfølgelig dilla, men jeg hadde ingen planer om å kjøpe det. Pga Diablo 1 kjøpte jeg Diablo II med det samme det kom ut. Og det hadde jeg sikkert ikke gjort hadde jeg ikke spilt 1'ern, istede ville jeg sikkert ha ventet til jeg kunne ha fått det gratis, så hadde jeg sett hvor fett det var.

Og prisene er jo håpløse. 5-600 kroner for et dataspill!

Vi så jo trenden på PSX. Når et spill nådde Platinum og fikk en pris på 199 kroner, det var da spillet virkelig begynte å selge.

Det har blitt nevt tidligere i post'n også, men klart at produsentene hadde solgt fler spill med en pris på 200 kroner.

 

Du tjener mer på å selge 3 million spill til 200 kr, enn 1 million spill til 500 kr.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 12:47, Shicca skrev:


Du tjener mer på å selge 3 million spill til 200 kr, enn 1 million spill til 500 kr.



 

det kan vel ikke tenkes at de faktisk har regnet litt på det der selv, også? hvorfor har de da ikke satt ned prisen?

 

om det koster.. tja. totalt 40kr pr. spill for dem å produsere og markedsføre (kanskje mer)

200kr -40kr *3mill = 480mill

500kr -40kr *1mill = 460mill

 

hm.. ganske nert.. hva om det ikke er 200% flere solgte om de satte ned prisen?

 

jeg ville tenkt at det var et dålig spill, for hvorfor var det så billig?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 02:48, Kjetil Lura skrev:

det som eg ønsker er at du kan kjøpe spill online og så laste dem ned,brenne dem ut på en cd med en slaks kopi besyttelse,spilla burde blitt mye billigere på den måten,men då ville ikke butikkene fått inntekt på spilla,er bare et ønske eg har,tror aldri det kommer.

Kjetil


 

Jo, det tror jeg vil komme. Broad band selskaper over hele verden (i den moderne sivilisasjon´s omegn) bygger ut i et bra tempo, så folk hjemme får stadig mer båndbredde å ta av.

 

Jo enklere det blir å kjøpe et produkt for kunden, jo enklere vil det være å skape et behov og selge produktet. Tenk å kunne sitte hjemme og med noen tastetrykk kjøpe en film eller CD som man så laster ned og brenner på et øyeblikk. Det er så enkelt og behagelig for kunden, som så garantert vil kjøper fler filmer og CDer, at det vil bortimot garantert komme.

 

Snart vil CD og DVD brennere ha et lagringsrom slik at du, som når printeren begynner å gå tom for papir, får beskjed om å legge inn fler plater.. så går resten automatisk. Ok, jeg drømmer..

 

Teknologien har dog et stykke å gå. Greit nok at man nå får f.eks. Philips DVD opptaker til stua for en overkommelig men dog noe stiv pris (rundt 10 lapper) og Panasonic satte i Mars ned prisen på stue DVD opptaker til rundt 6000,- (i Japan...). En ting er sikkert: Prisene går ned. Philips har lovet en "folke DVD opptaker" iløpet av sommeren 2002. Vi får nå se om den kommer. Da tenker jeg pris rundt 5-7000,-.

 

Hva med f.eks.:

 

* Kopisikring? Film, musikk og spill

* Hva om brenningen slår feil, hvordan skal kunden kunne få ny kopi uten å måtte betale dobbelt opp?

* Når du kjøper en slik film, får du som slutt resultat en DVD plate uten noen form for beskyttende lag på undersiden, uten at jeg vet hvordan dagens opptakere fungerer. Du får ikke noe cover, men kan kanskje printe det ut (og label til DVD skiven), som en del av pakken. Hva med manual?

* Null annenhåndsverdi. Jeg tror slike produkter ikke vil kunne selges med noenn særlig suksess når man f.eks. er lei av å se filmen eller høre på CDen. Men dette vil bli kompensert av lavere pris i utgangspunktet, slik at man ganske enkelt kan kaste det eller gi det bort.

 

O.s.v.

 

Det er uhorvelig mange problem som må løses før noe slikt kan bli mulig, men jeg tror den kommersielle verdien er høy og vil presse det frem etterhvert, når markedet for DVD opptak og CD-brenning modnes en del.

 

Det snakkes om en teknologi som gjør at f.eks. utleie DVD´er kan ødelegge seg selv etter et gitt antall avspillinger eller tidsrom. Da kunne man kanskje downloade og se en film f.eks. 3 ganger før den ble ødelagt og man kunne kaste den i søpla.

 

Mange muligheter "i vår fantastiske fremtid" :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 11:03, El_PoLLa skrev:


hadde spillutviklerne vært lure, så ville de hatt noe update greier som gjorde at du måtte oppdatere serialen på internett hver gang du åpnet spillet, dette er jo ikke noe problem for de som har bredbånd.


 

1: vennligst ikke gi noen spillutviklere noen kopisikre ideer, takk :smile:

 

2: tenker du ikke på oss som er glemt av bredbåndsfabrikken og sitter med ISDNmodem?

 

3; piratkopi er sunt for spillutviklerne, de tjener ræva full av penger anyway.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 13:16, fondus skrev:

Quote:


Den 2002-06-12 11:03, El_PoLLa skrev:


hadde spillutviklerne vært lure, så ville de hatt noe update greier som gjorde at du måtte oppdatere serialen på internett hver gang du åpnet spillet, dette er jo ikke noe problem for de som har bredbånd.


 

1: vennligst ikke gi noen spillutviklere noen kopisikre ideer, takk :smile:

 

2: tenker du ikke på oss som er glemt av bredbåndsfabrikken og sitter med ISDNmodem?

 

3; piratkopi er sunt for spillutviklerne, de tjener ræva full av penger anyway.

 

 

1, "ondt smil"

2, dere som sitter med fissen connection laster jo ikke ned så mye at spillindustrien går i tap (eller?). det burde være den enkleste sak og skille ifra low connection til de med bredbånd, slik at de med dårlig connection ikke trenger og update serial og slikt.

3, piratkopi har de lame spillutvilkerne veldig godt av, de lager boss på samlebånd og hiver skylden over på oss som piratkopierer for at de ikke tjener så mye. men saken er jo at de lager bossespill som ingen vil ha.

jeg har kjøpt en del spill jeg likte demoen til, fullversjonen var elendig, så nå laster jeg ned før jeg kjøper. så piratkopiering har hindrer spillutviklerne i og selge spill til folk som ikke liker spillet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 13:02, kjerts skrev:

Quote:


Den 2002-06-13 12:47, Shicca skrev:


Du tjener mer på å selge 3 million spill til 200 kr, enn 1 million spill til 500 kr.



 

det kan vel ikke tenkes at de faktisk har regnet litt på det der selv, også? hvorfor har de da ikke satt ned prisen?

 

om det koster.. tja. totalt 40kr pr. spill for dem å produsere og markedsføre (kanskje mer)

200kr -40kr *3mill = 480mill

500kr -40kr *1mill = 460mill

 

hm.. ganske nert.. hva om det ikke er 200% flere solgte om de satte ned prisen?

 

jeg ville tenkt at det var et dålig spill, for hvorfor var det så billig?

 

Tallene var ment som eksempel.

Men det jeg mener er at mange fler ville ha kjøpt dataspill, om de hadde kostet 200kr istede for 500 kr.

Og 1 million spill på verdensbasis er jo ingenting! Så det var et mindre bra eksempel.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 15:49, dominizer skrev:

1 million spill ingenting? Hvor mye tror du spill egentlig selger du? Synes å huske at Diablo (1 2ller 2? Husker ikke...) solgte mellom 1 og 2 millioner, og dette er et av de mest solgte spillene i verden.


 

WarCraft 3 har jo allerede slogt 4,5 million bare på forhåndsalg!

Diablo I: 2,5 millioner kopier.

Diablo II m/LoD: 5,5 millioner.

(http://www.blizzard.com)

 

Final Fantasy IX solgte 1 millioner kopier bare på 17 dager!

Tilsammen har Final Fantasy-serien solgt MER enn 30 millioner på verdensbasis.

 

Så 1 million er _ikke_ mye for et bra spill!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 09:21, Shicca skrev:


WarCraft 3 har jo allerede slogt 4,5 million bare på forhåndsalg!

Diablo I: 2,5 millioner kopier.

Diablo II m/LoD: 5,5 millioner.

(http://www.blizzard.com)


Final Fantasy IX solgte 1 millioner kopier bare på 17 dager!

Tilsammen har Final Fantasy-serien solgt MER enn 30 millioner på verdensbasis.


Så 1 million er _ikke_ mye for et bra spill!



 

er få spill som selger over 1 million, blizzard har riktignok ikke laget noe annet enn toppselgere enda, diablo1,2,lod, warcraft serien og starcraft.

1 million solgte spill er mye, mange dårlige spill selger bedre enn bedre spill pga dårlig markedsføring og slikt.

tviler på spillutviklerne regner med og selge over 1 million spill og justerer priser deretter.

Lenke til kommentar

jeg bare lurer hvis jeg kjøper/får spillet av en kamerat så er jo det nesten som å piratkopiere siden de som har laget spillet ikke får pengene. (kverulering jeg vet)

 

i en idiel verden hadde spill kostet 100kr å alle spill som ble laget var BRA spill som du hviste at pengene pengene ble brukt til noe bra. men sån er det ikke. det er heller ikke riktig å regne ut tap av salg ut i fra hvor mye som kopieres siden mange av de som kopierer ikke ville ha kjøpt spillet uansettt.

Lenke til kommentar

Til EL_Polla:

Quote:


1, "ondt smil"

2, dere som sitter med fissen connection laster jo ikke ned så mye at spillindustrien går i tap (eller?). det burde være den enkleste sak og skille ifra low connection til de med bredbånd, slik at de med dårlig connection ikke trenger og update serial og slikt.


Jaha? Enkleste sak? Jeg tror det er vanskelig å lage et system som ikke er kriminelt lett å lure. Har du noen gode forslag, siden du tror det burde være den enkleste sak?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt vanntett, men hva med å sjekke host'n til den maskinen det her er snakk om? Da er det lett å skille mellom ISDN og f. eks. en ADSL forbindelse. Dette er uansett feil måte og gjøre det på. Kan ikke ha ett sett med regler for bredband og et annet for andre forbindelser. Hvor er logikken?

 

Synes hele tråden er ganske tullete nå siden folk alltid kommer til å ha ulik mening angående dette.

Lenke til kommentar

EL_Polla, tror du virkelig det er lovlig at du laster ned pirat-versjoner av spill, bare fordi du (påstår at du..)kjøper de spillene du liker?

 

Litt av strategien til produsentene er jo at du skal kjøpe spillet, om du ikke liker det, også. så for heller spilltestere, som her på Gamer.no ta seg av vurderingen, eller vurder selv med en demo.

 

Jeg sier ikke at det er dumt, men jeg bare lurer på om du virkelig tror det er lov..

 

denne tråden er teit, ja. det er opp til moderator å stenge den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...