eLang Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) hvordan skal jeg innstallere pakker som ikke er rpm? (fedora C3) F.eks Azureus som er tz2. Endret 11. januar 2005 av eLang Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Er vel .tgz? Det er forkortelse for .tar.gz Pakk ut fila med 'tar xzvf filnavn', så er det bare å starte programmet. Fila heter azureus, og du må kanskje skrive ./azureus for at det skal virke. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Er vel heller .tbz2 i dette tilfellet, som er en forkortelse for .tar.bz2. Gjør som Langbein sa, bare at du bruker tar xjvf i stedet for tar xzvf. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) sorry folkens, men for det f.. ikke til. Skal jeg skrive disse i terminalen eller åpne med annen ap.? Hva med YUM? leste litt om det på linuxguiden, men ble ikke så mye klokere med tanke på det med kommandoene. prøvde litt, men fikk bare feil meldinger Skal jeg pakke ut pakken først? Endret 11. januar 2005 av eLang Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 yum: du trenger en "nøkkel", hvis du får nokey (eller lignenede). Se på fedorafaq.org yum update oppdaterer systemet ditt (rpm-pakker) yum search søker etter pakker yum install laster ned og installerer pakker tar.gz: når det gjelder azureus, er denne veldig grei. Pakk ut fila (tar.gz og tar.bz2 er en slags zip-fil) med f.eks. file-roller (bruker du fc3 skulle det bare være å dobbeltklikke), og kjør azureus. (klikk-klikk) Personlig har jeg azureus liggende i en mappe i hjemmemappa mi. Ellers er tar.gz etc. ofte kildekode som må kompileres - men du går da glipp av de fordeler et pakkesystem som rpm gir deg. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Skal jeg pakke ut pakken først? Ja, det er det vi prøver å si, men først kan du ta en file på den: file navnpåfil.t*2 og poste output her Endret 11. januar 2005 av RatiX Lenke til kommentar
eLang Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 jeg må vist virkelig ha dette inn med teskje etter jeg har pakka ut pakken sitter jeg igjen men en mappe som heter Azueres, og som inneholder sys.filene. hva nå??? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Den inneholder også fila som startet programmet. Fila heter azureus, og er bare og dobbelklikke på. Du kan lage en snarvei fra skrivebordet til denne. Bare å høyreklikke på skrivebordet, velge "create launcher", og bla deg frem til filen. En annen måte og pakke ut filer på er og høyreklikke på de, og velge "Extract here". Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Gå inn i mappen, skriv ./azureus Lenke til kommentar
eLang Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 når jeg dobbel klikker på "azureus" får jeg spørsmål om jeg vil kjøre eller vise, og det skjer ingen ting når jeg trykker på kjør... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Azureus krever Java. Du må køyre det frå terminal for å sjå kva for meldingar som kjem. F.eks om du lastar ned Azureus til ditt home directory /home/dinbruker tar -jxvf <filnavn> cd azureus ./azureus Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 "beste" SUN Java får du hos dag wieers: http://dag.wieers.com/packages/j2re/ Lenke til kommentar
eLang Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) ENDELIG mangla jo selvfølgelig Java. Tusen takk for all hjelp... Endret 11. januar 2005 av eLang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå