Gå til innhold

kræsj, kræsj og kræsj MSI K8N NEO platinum

sega

Anbefalte innlegg

ja, nå har jeg gitt helt opp, har prøvd alt nå, ny psu... men nei... ikke helvette heller om det vil virke!!

men kom fram til en konklusjon :

sende inn hovedkortet på angrefristen og IKKE kjøpe MSI kort... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også dette hovedkortet, og har vært "sinnsykt" plaget med dette siden jeg fikk det. Har byttet PSU, RAM oppdatert drivere, reinstallert XP mm, men til ingen nytte.

Jeg var plaget med at maskinen "frøs/låste seg", og dette skjedde uansett hva jeg gjorde.

Løsningen for min del var å sette HT Frequency til 4X i BIOS (ver 1.4), og kjøre standard windowsdrivere for IDE diskene mine (3 stk). Har i tillegg en WD Raptor S-ATA disk som systemdisk.

Systemet mitt fungerer nå knirkefritt etter 3-4 ukers frustrasjon.

Lenke til kommentar

Synd du ikke fikk ordnet det men nå må ikke du rake ned på MSI hovedkort. Har selv nå "MSI K8N Neo" og den funker 100% så du har nok bare fått et dårlig eksemplar og fra før har jeg også hatt flere MSI hovdkort .

Aldri noe prob. :thumbup:

Endret av aleh
Lenke til kommentar

det der skulle du sagt litt før da... :D den begynte faktisk å henge seg etter jeg installerte driverne som var på cd'en som fulgte med... :( jaja, ikke noe å gjøre med det, ting skal virke slik som dem skal virke og ikke finne en bestemt måte å gjøre ting på...

men returforespørsel er sendt og bestilling på ASUS kort er gjort :thumbup:

Lenke til kommentar

Man gir opp med MSI ting :D

jeg har hatt 4 MSI produkter, og bare ETT har virka som det skal

cdbrenner - ikke virke

dvdbrenner - virker såvidt

hovedkort - ikke faen om den vil virke

men skjermkortet jeg har virker =) gf4 ti4200

så MSI kan drite og dra for min del :thumbup:

skal aldri kjøpe mer MSI ting.

Lenke til kommentar

Pøh.. Msi ting funker fett :D Men føler med deg, Å ha hardware som bugger, er vel en av de tingene jeg hater mest i hele verden...

Btw: Mitt Msi k8n neo platinum funker helt utmerket. Har ikke hatt et eneste problem hvor hk var årsaken.

Lenke til kommentar

Jeg fikk den der bad_boot_caller når jeg testa en 754 maskin med noe dårlig pc2700 minne. Når jeg satt inn et par sticks med Corsair PC3200LL funka den som ett skudd.

Irq_not_less_or_equal er vanligvis ett gfx driver problem. Få fatt i noen nye drivere eller reinstaller dem du har. Det pleier å hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ca. 9 forskjellige feilmeldinger, og alle sa at det va noe annet som va galt.

det va agp feil, hdd feil, minnefeil =) en feil til hver komponent i hele maskina =)

men nå er kortet sendt inn igjen og har det nye kortet om noen dager :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke no fasit svar jeg heller, men prøv å kjøre systemet med absolutte minium av hardware...

Du kan også sende det inn og klage på det...

Ellers kommer jeg ikke på med så mye mer i farten. Men for litt siden var det et innslag her som fortalte at det var brukt dårlige konensatorer og transistorer? ¨på hk, ingen av dem er gåen på ditt hk? (er jeg helt på jordet?)

Ellers må jeg legge til at MSI har jeg bare posetive erfaringer med. Har selv et MSI hk og aldrig opplevd no galt med det. Kun driverne som lagde krøller tilbake i tiden og et chieftec psu som feilet.

MSI liveupdate er en grei ting...

EDIT: Så ikke at du hadde sendt det inn...

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så hadde jeg et helvete i starten med HW'en min. Frøys, bsod, vpu recovery i et sett. Satte ned minnehastigheten til 133/266mhz da gikk ting stabilt nok til at jeg kunne spille litt osv, men fortsatt ganske ustabilt. Så en dag formaterte jeg, unnlot å installere ati sin største driverpakke (som inneholder nye catalyst conrol center driten) la inn driverene og gamle control center og har såvidt jeg kan huske ikke fått en bsod siden det.

Det du kan prøve er en clean install av windows, prøv å kjør noen programmer som trekker litt minne og cpu, hvis ting er stabilt da, kan du prøve å installere en og en driver til det blir ustabilt, så har du forhåpentligvis kilden til problemene dine. En annen metode kan være å klokke ned på minnet, evt cpu for å se om det har noen effekt.

Lykke til ihvertfall! og ALDRI gi opp :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde liknende problemer med at maskinen låste seg/frøys selv under vanlig surfing. Trodde HK var årsaken og oppdaterte BIOS/drivere på liveupdate uten at dette hjalp. Viste seg at det var skjermdriverene som var problemet. Jeg avinstallerte 66.93 driveren fra nvidia, og la inn 66.97 driveren som ligger på hjemmesiden til Gainward. Siden har maskinen vært dønn stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...