Gå til innhold

kræsj, kræsj og kræsj MSI K8N NEO platinum

sega

Anbefalte innlegg

nå er jeg egentlig drittlei av det forbanna kortet...

den vil overhodet ikke virke uansett hva jeg gjør, har prøvd alle de tingene jeg har sett som har vært skrevet om det kortet her...

jeg får aledes ikke til å kjøre 3dmark eller spille noe som helst, virker i noen minutter så blir bare programmet/spillet avsluttet og windows sier at den har streika

og avogtil kommer det BSoD istedet for at applikasjonen blir avsluttet...

dette har jeg prøvd uten hell:

-bios updates fram og tilbake med forskjellige versjoner.

-harddiskene i rekkefølge.

-ram instillinger.

-ram plassering.

-corecentral/msi programmer har jeg ikke.

-røsta ut alt ekstra utstyr

men likevel, ikke faen om den virker... :(

any help here would be hot

specs:

a64 3400+

MSI neo8 platinum socket 754

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

gainward geforce 6800LE

36.7gb WD raptor sata

200gb WD sata

Endret av sega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

delene er helt nye...

psu'en er en Northq 400w 4001 SE

har en del firewalls på, men dem har jeg prøvd å fjerne...

i blåskjermen får jeg opp alt mulig rart.

f.eks

BAD_POOL_HEADER

IRC_LESSER ettellerannet, rakk ikke å se helt hva det sto....

jeg skal prøve nå med ett annet skjermkort å håpe at det er det som er feilen... :thumbup:

prøver en liten memtest først...

Lenke til kommentar

nu fikk jeg enda en melding.

BAD_POOL_CALLER

men etter blåskjermen og rebooten starter hdd'en opp igjen... liksom om den har stoppa... tro om det kan være disken som kødder...?

jeg slet som faen med å få installert winxp, men etter jeg bytta strømkabel på disken fikk jeg til å installere...

Lenke til kommentar

oh. genialt. da har vi konkludert at det er minnet det er noe galt med... eller ?

men jeg kjørte full systemtest, den kræsja ikke en eneste gang... men jeg fikk meget lav score på HDD tho... fikk 7k på cpu 8k på ram og 1k8 på HDD....

Lenke til kommentar

sjekk de 4 adressene innenfor f.eks. <0x00000000, 0x00000007, 0x00000041, 0x00000099> og lemp de inn her, så kan man se nøyaktig hvor feilen er (som oftest).

edit:

har mer tro på at det er en driverkonflikt (ett av parametrene skal begynne med 0xC2), eller som det står:

>A Stop 0xC2 message might occur after installing a faulty device driver, system service, or firmware. If a Stop message lists a driver by name, disable, remove, or roll back the driver to correct the problem. If disabling or removing drivers resolves the issues, contact the manufacturer about a possible update.<

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

det er ikke minnet. nu er jeg helt overbevist om at det er skjemkortet. fikk en ny melding og den sier at det er skjermkortet det er galt med. evt laste ned nye drivere til den, men iom. at jeg har de nyeste driverne så får jeg vel laste ned en gammel en...

Lenke til kommentar
fikk en ny melding og den sier at det er skjermkortet det er galt med. evt laste ned nye drivere til den, men iom. at jeg har de nyeste driverne så får jeg vel laste ned en gammel en...

sikkert en god ide å prøve, men husk å avinstallere/ fjerne alle forekomster av skjermkortdriverne før de nye "gamle" legges inn, for at du ikke skal dra feilen med i oppdateringen.

edit:

... ville nok sett nærmere på dette med flere aktive brannmurer (software?). De er flere om samme oppgave.

Da jeg la inn Norton Antivirus på en maskin med WinXP Pro, stoppet installasjonen og meldte om en mulig konflikt med to 2 brannmurer. Tror det samme gjelder Norton Internet Security. Disablet WinXP brannmuren og lot Norton ha jobben alene, og det funker knirkefritt.

Er det problemer å disble den? For å lage en enkel tilgang, høyreklikk oppgavelinja og velg Properties ->Start Menu ->Classic Start menu/Customize og sett en hake for Expand Control Panel. Hvis du nå åpner startmenyen ->settings og Firewall kommer du rett inn og disabler.

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...