Gå til innhold

Sammenkobling og deling av mapper på 2 pc'er i XP

Anbefalte innlegg

Har hjulpet en kamerat med oppsett på 2 pc'er - en stasjonær og en laptop. Begge har Win XP med SP II installert, tilgang til internett er med IDSN-modem.

Testet begge pc'er hjemme hos meg før vi puttet de i bilen og kjørte langt hjem til han og monterte opp alt sammen. Da kom det "lille" problem at pc'ene ble koblet sammen med krysset nettverkskabel - ikke i et nettverk slik som hjemme hos meg - og jeg kunne ikke hverken flytte eller åpne noen mapper lenger på annet enn "egen" pc. Poenget var jo å utveksle filer for at han skulle kunne bl a ha en form for back-up. På den stasjonære pc'en fikk jeg opp en melding om at nettilgangen var disablet. Når jeg åpnet nettverksforbindelsen var det et gult symbol hvor det sto "inaktiv" over nettverks-"utgangen". Forsøkte "alt mulig" med delinger osv for å få det til, men noe har jeg vel glemt. Hjemme, før vi dro var den ikke slik i det hele tatt - og jeg har ikke funnet ut av det. Hjelp!!! Noen som kan det?

Dette innlegg er også postet under nettverk så har du en god ide post i innlegget under nettverk.

Endret av husmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...