Gå til innhold

Video-INN funksjon spørsmål


Anbefalte innlegg

Har tenkt å handle meg et Gainward TI4400 Golden Sample kort.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan koble tv apparat inn på skjermkortet ? Har søkt litt gjennom forumet her, og det snakkes om å koble igjennom video og andre tunere.

 

Jeg regner ikke med at dette skjermkortet har noen tuner, men kan jeg iallefall få bilde fra tven inn på dataskjermen min ? Via S-Video eller composite kabel tilkobling ? ....

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo fullt mulig å ta opp på video, den kanalen man "har oppe" på TV'en, selv om antenneledning ikke er tilkoblet video'en. Derfor burde det også være mulig å hente bildesinal fra scartutg. på TV'en..., men denne må jo selvfølfelig stå på den kanalen man vil ha inn på PC'en.

Lenke til kommentar

Det er mulig at SCARTen bak Tv-en din har Composite utgang, her er en av de mulige pinouts varianter:

http://tvtool.info/english/cablefaq4_e.htm

 

Jeg har to SCARTer på TVen min, en har bare RGB-in og Composite-in, den andre har S-Video -in og -out. Jeg får S-Video fra TV-en inn på videoen, så de burde gå greit til skjermkortets inngang også.

 

Du må bare kjøpe konverter, det heter "Adapter, SCART til RCA/S-VHS eller vise versa" på ClasOhlsson (69kr), og prøve deg fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...