Gå til innhold

nytt kabinett til vannkjøling

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal har nettopp kjøpt meg min første vannkjøling(tt bigwater) så skal jeg ha et kabinett til dette, vil jeg få den inn i et chieftec dragon full tower? vet at disse vannkjølingene passer perfekt til tt shark, men hvordan blir det hvis jeg skal oppgradere til nyere og bedre vannkjøling senere? hvilket kabinett anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

shark har fremdeles en 120mm vifte bak i kabinettet så den passer da ypperlig til single rad om du skulle bytte. grunnet HD racket mister du mye gulvplass i shark.

samt en ting til som jeg irriterer meg over. det er en 120mm vifte i front, men med døra igjen blåser denne bare middels bra. MAO på LAN og med 6-7MBps ut og inn over lengre tid vil diskene bli for varme for den kjøleløsningen. er ikke vanskeligere enn å åpne døra 2 cm(som forøvrig er bare holdt igjen med svake magneter og må låses om det skal fraktes)

+design

+enkle konstruksjoner

+perfekt til TT vannkjøling

+lett

+plass til CD ROM og HDD. er fulltower men ser ut som midi

-idiotisk vifteløsning i front. man kan jo ikke låse kabinettet foran uten å bli redd for at diskene blir meget varme(dog dem kjøles for det)

-er ikke plexi i siden, men en slags mesh. for meg egentlig ikke et minus, men dette innebærer at du har åpent rett inn i kabinettet

-pris

(-er ikke plass til 30cm katoder i bunn, så mine slenger bokstavelig talt inni der)

jeg anbefaler dette om du har TT BW settet. kan sikkert slenge opp noen bilder

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale dette kabinettet på det varmeste. :thumbup:

Jeg har ikke TT Bigwater selv, men det er ihvertfall god plass til MIST settet mitt

Skal bestille dette kabinettet selv. Har som trådstarter her TT big water, men pga mangel på støvfilter og at det er åpent inn i kabinettet på siden av shark, så går jeg for Lian Li sitt. Er litt dyrere, men tror det vil være verdt de ekstra kronene det koster.

Ser at microplex nå tar inn ett nytt Lian Li kabinett til 795. Frister litt å får for dette da det er 1000 kr billigere. Finner 120mm vifter i front og bak på det også, så det må jo være mulighet for å kunne montere radiatoren i en av disse. Eneste jeg lurer på med dette er om det følger med støvfilter...

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale dette kabinettet på det varmeste. :thumbup:

Jeg har ikke TT Bigwater selv, men det er ihvertfall god plass til MIST settet mitt

Merkelig, hos microplex står det oppgitt at den medfølgende 120 mm viften har et støynivå på 34 dB, mens den medfølgende 80 mm viften har 22 dB støy. Jeg trodde poengen med 120 mm vifter var å øke gjennomstrømningen ved lavere volum.

Dårlig vifte eller må den bare styres litt. ?

Leoss

Lenke til kommentar
Merkelig, hos microplex står det oppgitt at den medfølgende 120 mm viften har et støynivå på 34 dB, mens den medfølgende 80 mm viften har 22 dB støy. Jeg trodde poengen med 120 mm vifter var å øke gjennomstrømningen ved lavere volum.

Dårlig vifte eller må den bare styres litt. ?

Tror kanskje Microplex har bytta om der. Nå har ikke jeg god nok hørsel til å fastsette noe dB nivå på min 120mm vifte, men jeg tviler sterkt på at den er 34.4 dB. Jeg kan knapt høre den.

Lenke til kommentar

Bestilte meg nylig nytt kabinett fra PS-DATA som forhåpentligvis er klart til henting i morgen. Et slikt et. Det er et av de største miditowerene jeg har sett med plass til 120mm vifte. Måler hele 20.5 x 54 x 52.4 (B x D x H) og det burde være tilstrekkelig til å skjule det man måtte ha av vannkjølingskomponenter. :) Sidedør med plexiglass ble også med :thumbup:

Lenke til kommentar
Måler hele 20.5 x 54 x 52.4 (B x D x H) og det burde være tilstrekkelig til å skjule det man måtte ha av vannkjølingskomponenter.

Det skulle nok holde i massevis. Meget bra kabinett til den prisen må jeg si.

PS. Lian Li kabinettet mitt er hele 11 kubikk cm større :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
huff jeg er ikke flink med bilder og slikt. disse ble da veldig store

uansett, plukka ut noen som kanskje er mest interresante. tok hundre år å gjøre noe på start.no, men jeg legger ut link forde. mulig ikke alle bildene er der enda men de flyttes over atm

bilder

hvordan fester du pumpen i kabinettet? får ikke til å feste den skikkelig jeg :\

Lenke til kommentar

du må fjerne to "greier" (i mangel av et bedre ord) så de mothakene nederst på pumpa kan hvile på kabinettet, så er det en lang skrue du skrur igjennom kabinettet og inn i metallet på pumpa. dette er et bra design, for det metallet som holder pumpa oppe, er støydempet mot selve pumpa, så du slipper vibrasjoner direkte over til kabinettet.

en ulempe er at du må fjerne pumpa om du skal gjøre noe med f.eks. skjermkortet, men det er da snakk om bare en skrue, som er veldig lett å få ut, siden den skrus fra baksiden av kabinettet.

'

ang. de "greiene" så er det slike over hele baksiden til inn og utganger for slanger, men bare to for feste til pumpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...