sablabra Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Nå har jeg nok en gang fått begrenset linja av Telenor . Det er andre gangen nå! Det er på grunn av portscan sier de. Jeg fikk plutselig sinnsykt mye virus og spyware fra en IRC kanal tror jeg. Da kobla jeg meg fra internett og tror jeg fikk sletta alt. Noen som har en ide på hvordan jeg skal hindre dette??? Jeg har Norton Internet Security og diverse anti-spyware programmer. Jeg har windows xp pro men bare sp1 innstallert. Kan det være problemet? Bør jeg installere sp2? Takker for tips for å hindre dette igjen. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 sp2 hjelper jo den, tetter endel sikkerhets hull Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Trodde de ikke kunne gjøre det, Portscan er lovlig, bare ISPer ikke liker det så mye... hmm Lenke til kommentar
So|o Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 De har litt info om det her : "Informasjon og råd til deg som har fått begrenset din Internettilgang." http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du får jo anti-virus prog av telenor da, som du kan bruke. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Trodde de ikke kunne gjøre det, Portscan er lovlig, bare ISPer ikke liker det så mye prøv å ta en portscan på en større bedrift og se hvem som kommer på besøk Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Trodde de ikke kunne gjøre det, Portscan er lovlig, bare ISPer ikke liker det så mye prøv å ta en portscan på en større bedrift og se hvem som kommer på besøk Det er fortsatt ikke ulovlig Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 du bruker vel kanskje ikke wlan da ? så driver naboen din og leker ellerno... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg har windows xp pro men bare sp1 innstallert. Kan det være problemet? Bør jeg installere sp2? Selvfølgelig. Et patchet system er 99% sikkert selv uten antivirus såsant brukeren ikke er idiot og svarer 'yes' på alt mulig rart som popper opp. Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Men så er jo bruker også skyld i 99% av tilfellene man får virus. Men som sagt en oppdatert versjon av windows er sikrere enn en uoppdatert. Så anbefallingen må være og holde seg oppdatert og ha et anti-virus prog. Og ikke svare ja på alt mulig man får opp av spørsmål. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det sikreste er vel å formatere->reinstallere og ta en kjapp restart av adsl-modemet. Men det finnes jo mange anti-spyware progs der ute som scanner gjennom harddisken og fjerner det mest utbredte snusket Lenke til kommentar
RayR Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Når vi nå snakker om atiSpyware program kan jeg jo si at Windows har nå en BETA versjon av et slikt program. Programmet kan du finne her Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nå har jeg nok en gang fått begrenset linja av Telenor . Det er andre gangen nå! Det er på grunn av portscan sier de. Jeg fikk plutselig sinnsykt mye virus og spyware fra en IRC kanal tror jeg. Da kobla jeg meg fra internett og tror jeg fikk sletta alt. Noen som har en ide på hvordan jeg skal hindre dette??? Jeg har Norton Internet Security og diverse anti-spyware programmer. Jeg har windows xp pro men bare sp1 innstallert. Kan det være problemet? Bør jeg installere sp2?Takker for tips for å hindre dette igjen. Ikke trykk på alle mulige rare porr\generellt bullshit urls som blir spamma på IRC, så får du ikke virus derfra. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Trodde de ikke kunne gjøre det, Portscan er lovlig, bare ISPer ikke liker det så mye... hmm Det er lovlig, men et brudd på abonnementsvilkårene. Så Telenor kan fritt begrense linjen dersom det er unormalt mye av det fra din maskin. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nå har jeg nok en gang fått begrenset linja av Telenor . Det er andre gangen nå! Det er på grunn av portscan sier de. Jeg fikk plutselig sinnsykt mye virus og spyware fra en IRC kanal tror jeg. Da kobla jeg meg fra internett og tror jeg fikk sletta alt. Noen som har en ide på hvordan jeg skal hindre dette??? Jeg har Norton Internet Security og diverse anti-spyware programmer. Jeg har windows xp pro men bare sp1 innstallert. Kan det være problemet? Bør jeg installere sp2?Takker for tips for å hindre dette igjen. Ikke trykk på alle mulige rare porr\generellt bullshit urls som blir spamma på IRC, så får du ikke virus derfra. Enig. Har selv en regel: "Er du kåt på internett, så vil du til slutt få virus" Har du prøvd kombinasjonen Norton Systemworks 2004(/5?) sammen med Norton firewall? Liker Norton Firewall, når jeg trenger ekstrem beskyttelse, men av og til går den for langt... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Trodde de ikke kunne gjøre det, Portscan er lovlig, bare ISPer ikke liker det så mye prøv å ta en portscan på en større bedrift og se hvem som kommer på besøk Her er det stort...kom igjen på besøk her! Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Bruker nod32 som jeg vil si er det beste anti virus programmet der ute samt spybot for å fjerne alt mulig piss som kommer. Den har en immune funksjon som funker særdeles godt. Firewall er oppskrytt, driver bare å lager en masse jalla. Det er i hvertfall min mening. Hvis du da ikke sitter med en cisco pix som jeg er ganske sikker på at du ikke har Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Det siste jeg gjorde foer pcen ble bomba med spyware og virus var paa en IRC kanal. Det var en irc kanal om multi theft auto og jeg klikket ikke paa noen ting. Naa har jeg formatert da. maa fikse norske bokstaver naa TJOHEI!! Innlegg nr. 300 Endret 13. januar 2005 av sablabra Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Da fjerna telenor begrensningen . Må huske å oppdatere med windows update nå da :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå