Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

dyrt å lakke en bil i matt svart?

ebso86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjeme jo ann på kor masse du vill gjøre sjøl med bilen din!

hvis du levera inn bilen din uten og gjøre noke me den sjøl kan det fort bli dyrt.

har du peiling kan du eks (pusse ned lakken) osv gjøre den heilt klar sånn at der er bare og lakke den trur ikkje eg de kjeme til og bli so veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Litt av poenget med å ha bilen i matt svart, er jo at det skal se litt hjemmelakka ut etter min mening.

Da blir det litt feil å få en proff-lakkerer til å gjøre dette for deg for 10-30 tusen.

Jeg ville ikke hatt min bil i matt svart, men smaken er som baken...

Lenke til kommentar

Kun metallic lakk som må ha klarlakk!! Å lakke en bil matt svart er enkelt og billig, bruk bengalack eller kjøp rester hos noen. Får sikkert lakken t under 1000,-. Du klarer sikkert å lakke bilen sjøl? Matt farge=vanskli å se skjønnhetsfeil!

Lenke til kommentar

For å svare litt mer realistisk, uten bengalakk og slikt..

En kjenning av meg har en 1988 ford scorpio som han fikk omlakkert i en eller annen bmw blåfarge. Det ble også rettet noen små parkeringbulker og sveist litt rust. Han betalte 13.000. Og såvidt jeg forsto det gjorde han ingenting selv. Han bare leverte fra seg bilen, valgte farge og hentet bilen senere.

Lenke til kommentar

Det hele kommer jo an på om du skal ha kvittering for arbeidet dersom du leverer til et lakkverksted. De prisene som har blitt nevnt her på 20-30 k er jo ikke veldig realistiske, hvis man fremtrer rasjonelt og vil ha bilen matt svart.

Jeg vil foreslå å lakke selv, dersom du har muligheten til det.

Lenke til kommentar
Litt av poenget med å ha bilen i matt svart, er jo at det skal se litt hjemmelakka ut etter min mening.

Da blir det litt feil å få en proff-lakkerer til å gjøre dette for deg for 10-30 tusen.

Jeg ville ikke hatt min bil i matt svart, men smaken er som baken...

Å få lakkert en bil bra med matt svart er betydelig dyrer og vanskligere en å få bilen lakkert med en metalikk lakk.

Grunnen til dette er at alle bulker og ujevnheter vises utrolig godt på en mattsvart flate.

De som skal ha en kamelonlakk eller lakk med mye effekter i, sliper ned hele bilen og lakkerer den mattsvart for å få frem ujevnheten før den blir slipt en gang til, slik at men er helt sikker på at alle overflater er helt jevne, og deretter blir lakkert i den fargen bilen skal ha til slutt.

Den bilen i Sverige/Danmark som vant flest priser for styling og finnish på lakk og resten av bilen generelt i 2004 var en mattsvart peugot.

Lenke til kommentar

Attached the winner: a 206 GTi, with: - Matte black paint - Adjustable air suspension - 19 or 20" (?) Centre-nut wheels - A rubber band as tyres - All steel arch extensions - Nice detail on the rear spoiler/top of the hatch - Throttle bodi

1089250334.jpg

1089250309.jpg

1089250363.jpg

1089250411.jpg

1089250433.jpg

1089250452.jpg

1089250471.jpg

1089250550.jpg

en eller annen rar mod. tok å fjærna bildan men de ligger hær

Endret av ATi-Radeon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...