Rosa Tanga Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 1.Jeg lurer på om det er mulig å kjøre 2 harddisker i Raid, når de er av ulikt merke? De er like store og like raske(7200RPM) 2.Jeg lurer også på om det finnes software raid for win98/me? eller er dette bare mulig for nyere operativsystemer? leste gjennom hardware.no sin guide, men det var lite nevnt angående dette.har også søkt litt i forumet, men lite var oppklarende. Lenke til kommentar
sof Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 om diskene er like raske, store og samme cache, skal det ikke være noe problem. softraid er mulig i 2000/server/adv.server/datacenter++. Kjenner ikke løsningene for andre os (linux el.l.) sjekk RAID artikkelen på hw.no. Den er ganske bra :smile: Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 det går utmerket. Kjører selv raid-0 med 1 ibm og 1 wd disk på 60gb. Lenke til kommentar
Rosa Tanga Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Takker for svarene ja:) Har lest artikkelen til Hardware.no. Men fant ingen løsning om software raid i win98/me. Noen som vet om det er mulig å laste ned noen software raid kontrollere for win98/me? Vurderer å kjøpe et Raid-kort hos komplett for 369kr. Er dette dyrt/alt for billig? + er det verdt å koste på et raid kort. Er raid så sinnsykt mye bedre som "forstår-seg-påere" skal ha det til? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Nop er ikke noe mye bedre. Overall ville jeg si 25% cirka. Jeg kjører RAID 0 med to WD Caviar 80GB m/8mb cache, og jeg merker ikke noe forskjell fra andre med samme disken, uten RAID... Ikke noe å sløse bort penga på. Det er en sånn funksjon man bare bruker hvis man alikevel har innebygd RAID kontroller på hovedkortet og man tilfeldigvis har to HDer (hvertfall i midt tilfelle). Det er også litt dumt hvis den ene HD går til helvete, så blir alt på den andre ødelagt å (dog ikke fysisk). Software RAID høres jalla ut uansett. Ta mitt råd og drit i det. Lenke til kommentar
Rosa Tanga Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Synes nå at 25% bedre ytelse høres ganske bra ut jeg men.. Ingen som har peiling om det finnes programmer som kan kjøre hd'er i Raid i win98/ME? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå