Gå til innhold

Skjermkort til under 3000 med klokkingspotensiale?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, kan du leve med 3085? :p

MPX har 6800GT 256GDDR3 fra Club3D, til den prisen, i alle fall sist jeg sjekka! Mulig den er gått ned noe...

Dette vil jeg tro klokker bra, og yter som en GUD!

Beste valget, klarer vel alltids å skrape sammen nærmere hundrelappen ekstra for noe som vil gi mye bedre ytelse enn kort til en lavere pris...

Lenke til kommentar

MPX har 6800GT 256GDDR3 fra Club3D, til den prisen, i alle fall sist jeg sjekka! Mulig den er gått ned noe...

Beste valget, klarer vel alltids å skrape sammen nærmere hundrelappen ekstra for noe som vil gi mye bedre ytelse enn kort til en lavere pris...

Er det verdt det?

Støtter den sli (mulighet for to grafikk-kort)?

Lenke til kommentar
Jeg kjøper to slike:

Albatron GeForce 6600GT 128MB Skjermkort

Det vil gi bedre ytelse enn 6800GT når jeg kjører sli.....

Lite trolig, nei!

Du vil nok ikke få spesielt mye bedre ytelse pga at de færreste program/spill er optimalisert for å kunne utnytte to kort maksimalt, uavhengig av hvor bra SLI-implementeringen er i hardware.

Dette er lett å se ut fra de som faktisk har TESTET dette...

OG ikke minst, du har muligheten til å oppgradere til TO GT-kort når denne muligheten byr seg...

Lenke til kommentar

Koster faktisk 3300kr nå, steget i pris, noe som er veldig kjipt egentlig. 6800GT kortet.. Men enig med at det er et konge kort. Yter meget bra.

Lenke til kommentar

Jeg hadde satset på et GF 6800 NU, GF 6800 LE (litt billigere) eller et Radeon X800 XL som du får til 2800 kr hos PCutstyr.no.

Redigert: Det er hvis du har veldig lyst til å klokke og softmodde. Hvis ikke kjøper du deg et GF 6600 GT. (Eller det litt dyrere Radeon X800 XL)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Jeg kjøper to slike:

Albatron GeForce 6600GT 128MB Skjermkort

Det vil gi bedre ytelse enn 6800GT når jeg kjører sli.....

Lite trolig, nei!

Du vil nok ikke få spesielt mye bedre ytelse pga at de færreste program/spill er optimalisert for å kunne utnytte to kort maksimalt, uavhengig av hvor bra SLI-implementeringen er i hardware.

Dette er lett å se ut fra de som faktisk har TESTET dette...

OG ikke minst, du har muligheten til å oppgradere til TO GT-kort når denne muligheten byr seg...

Dette gir heldigvis ikke spill utviklerene noe ekstra arbeid. Det er ikke noe ekstra optimalisering som trengs å gjøre fra dems sin side.

GF6800GT 256MB vil være raskere pga det vil fremdeles ha dobbelt så mange ROPs og dobbelt så mye minne.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Jeg hadde satset på et GF 6800 NU, GF 6800 LE (litt billigere) eller et Radeon X800 XL som du får til 2800 kr hos PCutstyr.no.

Redigert: Det er hvis du har veldig lyst til å klokke og softmodde. Hvis ikke kjøper du deg et GF 6600 GT. (Eller det litt dyrere Radeon X800 XL)

Jeg har lyst til å klokke. Både CPU og GPU. Tenker at et skikkelig vannkjølingsanlegg kan få begge til å yte 25% bedre (minst...) (vet om noen som klokket et kort nærmere 70% av normal ytelse). Men vannkjøling koster penger....noen som har et sett å anbefale? Gjerne noe som er til tilbud til under 2000. Har hørt at BigWater er veldig bra, og billig (kun 1000). Men i hvilken norsk butikk selges dette?

Og noen ting til: X800 XL var over dobble prisen. Tror at 6600GT er et veldig bra kjøp. Og det er vel ikke så farlig om jeg dreper det som med et kort til over dobble prisen, når forskjellen kun vil utgjør noen få framrates i svært krevende spill.

Og: Jeg har blandede følelser med mitt aldrende (over to år) ATI Radeon 9700 TX 128MB. Jeg har opplevd skrekkelige flimmer problemer i enkelte spill. Men til gjengjeld yter det fortsatt utrolig bra med hensyn til at jeg kjøpte det for 1500 for over to år siden. Kjørte Half Life 2 på medium med glimrende framrate uten antydning til etterslep. Men når jeg stilte det opp på high, begynte det å hakke når mye skjedde på skjermen samtidig. Mistenker det også for å ødelegge lyden i HL2 (ifølge valve). Skurrer noe sykt når jeg snur meg mot en lydkilde når jeg spiller med surround. stereo går greit, men det blir liksom ikke det samme.

Når heg du sikkert glemt sprøsmålene mine. Stikkord: Vannkjøling, BigVater, høy ytelse/pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...