Gå til innhold

komplett + retur av HK = problemer?

Anbefalte innlegg

har hatt problemer med et Hovedkort og lagde en tråd for en stund siden

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=344028&hl=

da jeg byttet hovedkortet til et nytt ett forsvant alle mine problemer.

Fikk netopp en mail fra komplett med dette svaret.

Order reason: A_Return back to customer

Hovedkortet er testet ok i henhold til feilmelding. Kortet

hadde feil minneinstillinger som muligens kan være

årsaken til problemene, og derfor trolig en brukerfeil.

Retur- vare testet OK! Kostnad påløper

jeg må også opplyse om at jeg inngikk en avtale med komplett at jeg kjøper ett nytt hovedkort (da jeg ikke hadde mulighet til å være fri for PC i den tiden det tar for komplett å teste + postgangen) også skulle de teste det HK jeg sendte inn. Om de da fant dette defekt fikk jeg da pengene tilbake for det kortet jeg kjøpte, om de ikke fant feil ble jeg belastet.

Jeg hadde selfølgelig heller ikke returnert det gamle HK om jeg hadde hatt de samme problemer når jeg satte inn det nye HK, derfor ble jeg svært overrasket over dagens svar.

sitter å snikrer sammen en mail som jeg skal sende samt at jeg skal ringe komplett i morgen.

Så langt har jeg skrevet dette.

Feil minneinstilliger?

Hvilke minneinstillinger man kjører er avhengig av hvilke minnemoduler en har. Dette kortet dere har testet har jeg kjørt med standard/by spd og med de som var innstilt da dere mottok kortet. Jeg har Corsair og disse minnemodulene står oppført på Asus sin anbefalingsliste over godkjente minnemoduler.

Jeg kan forøvrig opplyse om at korrekt minneinstilling for de modulene jeg har er 2-3-2-6-8 og det er det jeg kjører på dette nye hovedkortet og jeg har overhodet ikke problemer med dette I det hele tatt. Alle de problemene jeg hadde forsvant da jeg satte inn det nye hovedkortet, så og hevde at dette er årsaken til problemene jeg hadde ved oppstart stiller jeg med helt uforstående til.

Jeg har altså kjørt med 2-3-2-6-8 siden dag 1 men det var først etter 10 mnd at disse boot-problemene oppsto så hvordan dette skal skyldes minne-konfigurasjon/brukerfeil skjønner jeg lite av.

Hvordan kan dere da forklare årsaken til at alle mine boot-problemer forsvant da jeg monterte inn det nye hovedkortet?

Dersom det et andre som har tilsvarende erfaringer eller tips i en slik sak som dette taes det imot med takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...