Svelge Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 I dag kom mitt nye hk, et abit kv7. Etter å ha koblet det opp startet jeg det opp og alt så ut til å fungere. Helt til jeg ville stille inn systemet til riktig klokkefrekvens. Systemet starter på laveste innstilling, 1,09 Ghz/266, stiller jeg det noe høyere enn dette så nekter maskina å starte. Og ja, bios er oppdatert. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har du stilt opp volten? Muligens den også er på minimum. Lenke til kommentar
Svelge Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) har ikke satt opp volten manuelt, bare prøvd å sette systemet på auto -> 3200+ og da økes også spenninga. Mener du at jeg skal prøve å øke spenninga ytterligere? Endret 11. januar 2005 av Svelge Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Finn standard innstillinger (google.com) til CPU-en din, så setter du de innstillingene i BIOS. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvilken CPU har du? Hvilken ram har du? Hvilke innstillinger har du prøvd? (sikker på det var riktig FSB:ram:PCI-forhold?) Lenke til kommentar
Svelge Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Minne - Corsair PC3200 DDR 512MB CPU - XP 3200+ 400Mhz Bus, 512Kb, Barton Jeg har nå prøvd med de korrekte ratio og spenningsinnstillingene, men systemet starter fortsatt ikke. Systemet er og ustabilt sånn som jeg kjører det nå, 1,09 Ghz/266 Forslag fra forsamlingen? Endret 11. januar 2005 av Svelge Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har du prøvd å resette CMOS? Er du sikker på at kjøleren sitter skikkelig på CPU'en? Er PSU'en din kraftig nok? Har du skjekket minnebrikkene for feil? (bruk Memtest86) Kan være feile innstillinge, varm CPU, for svak PSU, eller feil på noen av komponentene. Lenke til kommentar
Svelge Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Takker for hjelp.. Jeg må resette cmos for hver gang jeg har prøvd å endre på cpu speed i bios, så jeg har resett cmos omtrent 10 ganger. Uten at det har hjulpet meg nemneverdig Minnebrikkene er feilfrie, det samme gjelder Cpu. Cpu ble ikke særlig varm heller, var aldri over 55 grader, og i og med at shutdown tempraturen var satt til 120 grader har jeg utelukket kjøleren som årsaken til problemet. Om PSU leverer nok strøm er jeg usikker på, men jeg rekner med at 350W er nok til å forsyne 2 harddisker, tvkort og et Radeon 9200. Satte inn min gamle 1,4Ghz Cpu, og kjører nå feilfritt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Prøv å napp ut både TV-kort og harddisker og se om maskinen POST'er på 166 eller 200 MHz FSB. Lenke til kommentar
Svelge Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Se der ja! Alt fungerer som det skal, når jeg kobler fra "alt" Trenger ny PSU, min gamle var ikke mer enn 315 watt, ikke 350 som jeg trodde. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå