Gå til innhold

Garanti osv på skjermkort


Woilef

Anbefalte innlegg

Lurte litt på hvordan det var med reklamasjon evt garanti på skjermkort.

Har et kort kjøpt hos komplett for litt over et år siden som har noen feilsymptomer, for det første står det at det ikke får strøm gjennom den ekstra pluggen (har seff sjekket ut dette) når jeg starter opp, og i tillegg faller jeg ofte ut av spill osv og da står det at "the clockspeed has lowered itself to a operational speed"... Har gjort alt fra og formatere sjekke om viften går byttet drivere osv... gidder ikke mer, hva skjer hvis jeg sender kortet til komplett...

 

 

Er btw et Terratec FX5800

 

Kortet ble kjøpt for 1200 da disse var veldig billige en periode, jeg bare lurte på, hivs jeg skulle få et nytt kort, vil jeg da få et

 

1. Til samme pris?

2. Som er likt i ytelse

3. Som tilsvarer kortet i Nvidias nye serie

 

 

Noen som har noen synspunkter her, gjerne folk som jobber i en webshop e.l

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett vil ta i mot kortet, sjekke at det du sier stemmer. (Det må altså være en feil som lar seg sjekke uten å vente i dagesvis)

 

* Hvis de ikke finner noen feil så får du kortet i retur og regning på kontrollen.

 

* Hvis de finner feil så sjekker de om garantien er gyldig. Hvis den er det sender de kortet videre til produsenten for å få en erstatningsvare som de kan sende til deg.

 

* Hvis de finner feil men ikke finner noen gyldig garanti så får du det på reklamasjon. (Komplett dekker tapet og gir deg et nytt tilsvarende eller bedre kort tilbake)

 

NB. Pass opp for sleipe folk som bare avfeier deg med "garantien er gått ut" uten å opplyse om at reklamasjonen fortsatt er fullt gyldig.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja ok, problemet er bare et dette ikke er et vedvarende problem, det kommer og går, av og til funker det helt greit og av og til ikke hvis du skjønner... derfor kjip og sende det inn hvis de ikke ifnner noe.... hvor mye kommer i så fall denne regningen på?

Lenke til kommentar

Komplett tar nok i mot kortet men jeg tror du må å reklamere det i og med at det er over ett år gammelt? Som Simen1 sier ovenfor bør du passe deg for folk som bare sier at "garatien din er gått ut" :) Så send en e-post til komplett og spør. Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg måtte sende inn mitt MSI Geforce 4 Ti4200.

 

Det kostet meg 150 kr å sende inn, men hvis det faktisk var en "godkjent" feil så skulle jeg få dekket den utgiften. I tillegg måtte jeg legge ved en forklaring. (Jeg la også med alt jeg fikk med kortet av CD-er og kabler)

 

Komplett fant ut at jeg hadde rett på nytt kort og de sendte meg et Gainward Geforce 4 Ti4200 Ultra 650.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...