Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny Router til hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe ny router til ett hjemmenettverk som får ADSL linje om noen uker!

Vi har 1 maskin som må ha sikkerhet, fordi det er mye hemmelig informasjon på den.

Vi har 2 maskiner som brukes av tenåringsgutter som ikke vil ha noe sperre fra online spill og DC++ osv.

Vi har en Bærbar PC som har trådløs tilkobling. så dette bør inngå i routeren.

Prisen har ingen spesiell betydning.

Vi har en 10\100 switch tilgjengelig.

Noen anbefalinger med grunn?

På forhånd takk :)

Edit: Det er en 2048/448 linje fra Directconnect med fast IP

Endret av StoreStå
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært en del tråder på dette i det siste, og som i alle de andre må jeg anbfale Linksys sine, eller Asus wl 500g. Har brukt testet de fleste merker, og disse to er klart mer stabile og samarbeidsvillige(mot andre produsenter) enn noen av de andre jeg har brukt, som bla. d-link, smc, 3com, belkin, jensen

Lenke til kommentar

Personlig har jeg erfaring med 2 trådløse rutere, en fra SMC og en fra Linksys. SMC-ruteren (SMC2804 WBR) var jeg misfornøyd med. Ved belastning (vi har 2 stasjonære og 1 bærbar i hus) knakk den sammen flere ganger om dagen (behov for omstart). Jeg hadde muligens et mandagseksemplar, men SMC imponerte ikke med firmwareoppdateringene sine. De kom sjelden og skapte, for den modellen jeg hadde, flere problemer enn de løste.

Jeg skaffet meg en Linksys WRT54G. Denne har fungert uten noen omstarter i over et halvt år (med unntak at et par strømbrudd). Firmwareutviklingen er utmerket, både fra Linksys og andre tredjepartsutviklere (åpen kildekode). Linksys er, slik jeg har forstått det, Ciscos konsumentbrand. Det burde borge for kvalitet, og det gjør det også etter min fattige mening.

mvh

IP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...