Soho Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har en netopia 3351 router og en Smc barricadeG-router(Smc2804wbr) Har som sagt nextgentel-internett. Og vanligvis har jeg ikke hatt problemer med porter. Før var interne Ip'ene 10.0.0.2 f.eks. MEd den nye routeren har jeg no fått intern ip 192.168.2.114 om jeg ikke tar feil. Går det an å slå av routerfunksjonen i routeren? Slik at den bare fungerer som et aksesspunkt? Noen som har en ide? Videre, når jeg åpner opp porter i endringsweben, skal jeg bruke den nye interne ipadressen? Har slått av Dhcp i netopiarouteren fordi jeg alikevel fikk 192.168.2.114 som internip. Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Det går bare fint det! (slå på DHCP i netopia-routeren!) 1. Slå av DHCP i router 2. Sett IP på router til samme subnet som netopia F.eks: IP: 10.0.0.3, Subnetmask: 255.255.255.0 Obs. "error: Your lan IP adress falls in the same subnet as your internet IP adress" - Får du meldingen over, må du gå til WAN og legge inn noen tilfeldige data under Static IP... En IP-adresse som ikke kommer i konflikt med dsl-routeren. 3. Fjern nettverkskabel fra WAN-porten til smc'n. og koble netopia på en av switchportene 1-4. Du vil da kunne sette pc'n tilbake med ip 10.0.0.2... og ting vil funke som normalt igjen. Bruker selv dette oppsettet... Router blir 100% mer stabil Endret 11. januar 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
Soho Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Thnx Du er en knupp. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Det går bare fint det! (slå på DHCP i netopia-routeren!)1. Slå av DHCP i router 2. Fjern nettverkskabel fra WAN-porten til smc'n. og koble netopia på en av switchportene 1-4. 3. Sett IP på router til samme subnet som netopia F.eks: IP: 10.0.0.3, Subnetmask: 255.255.255.0 Du vil da kunne sette pc'n tilbake med ip 10.0.0.2... og ting vil funke som normalt igjen. Bruker selv dette oppsettet... Router blir 100% mer stabil Lite problem Kommer ikke inn på smcrouteren/aksesspunktet(det er jo blitt det no) Og dermed klarer jeg ikke konfigurere diverse andre ting. Ellers skjønner jeg ikke helt hva du mener med sett ip på smc router til samme subnet som netopia router Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Husk at du gir smc-router ny ip... Skal du endre oppsettet igjen går du i dette eks til: http://10.0.0.3 Lenke til kommentar
Soho Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Man må gjøre dette før man bytter fra Wan-porten til 1-4 portene da? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Eventuelt sett ip'en din i windows til samme ip'en som du hadde før, for så å koble opp mot smc routeren og stille på ip'en Har samme routeren, men føler jeg sliter litt med rekkevidde og link quality, routeren fungerer jo helt stabilt og fint, men sliter litt med rekkevidde. Endret 4. november 2013 av kpolberg Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Eventuelt sett ip'en din i windows til samme ip'en som du hadde før, for så å koble opp mot smc routeren og stille på ip'en Har samme routeren, men føler jeg sliter litt med rekkevidde og link quality, routeren fungerer jo helt stabilt og fint, men sliter litt med rekkevidde. Mvh Knut Petter Ølberg Har koblet ut noen av de mer avanserte trådløsfunksjonene... Jeg bruker bare 11mbps og har svært godt signal og kvalitet Lenke til kommentar
Soho Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Husk at du gir smc-router ny ip...Skal du endre oppsettet igjen går du i dette eks til: http://10.0.0.3 Når jeg prøver å forrandre ip'en til 10.0.0.3 slik du sier så får jeg opp en errormelding. "error: Your lan IP adress falls in the same subnet as your internet IP adress" Ellers klarer jeg ikke konfigurere subnet i samme menyen? ka i svarte? Ellers føler jeg meg jævlig newbie her. Skjønner ikke hva dere sier lengre. Er det mulig å få det LITT mer med treskje her? Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) "error: Your lan IP adress falls in the same subnet as your internet IP adress" .... Hehe... Den fikk jeg også... Det du må gjøre er å legge inn noe oppdiktede data under WAN. Se bildet for eks. Endret 11. januar 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
Soho Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 ah, men da er vi kommet til neste spørsmål Du har vel ikke fast ip? Jeg har ikke det. Skal jeg velge dynamisk da eller? Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har ingen betydning... Velg Static IP... (Denne er ute av funksjon uansett!) Velger du Dynamic vil du få mye tullball i loggen Lenke til kommentar
Soho Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg fikk det til å funke no så tusen takk for hjelpen. Men eneste "problemet" no er at det står at jeg ikke har noen forbindelse lengre. Selv om internetten funker da. Under status : Current Time: 2005/01/11 07:57:09 PM INTERNET Cable/DSL: DISCONNECTED <--------------- Rart? GATEWAY IP Address: 10.0.0.3 Subnet Mask: 255.255.255.0 DHCP Server: Disabled Firewall: Disabled UPnP: Disabled Wireless: Enabled Men hvis ikke du har statisk ip du heller og merker null problemer så må det jo være greit dette her. Så nok en gang takk for hjelpen. Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jepp! Det er slik det skal være! Cable/DSL: DISCONNECTED == WAN - og denne er jo koblet fra! Du har ikke lenger noen kabel koblet til WAN-porten på SMC'n Lenke til kommentar
Soho Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Jepp!Det er slik det skal være! Cable/DSL: DISCONNECTED == WAN - og denne er jo koblet fra! Du har ikke lenger noen kabel koblet til WAN-porten på SMC'n Doh ellers funker det trådløse nettet greit da? Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ja. Ser slik ut: Wireless: Enabled Du har nå en router som ikke lenger er en router, men en ren Switch/AP. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har akkurat gjort dette. Nå har jeg som du sa en ruter som kun er switch/AP. En uønsket bieffekt er at jeg ikke lenger får konfigurert SMC-ruteren. Den fungerer, men nekter forøvrig å innrømme at den eksisterer. Svarer ikke engang på ping på den ip-addressen jeg ga den. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Du må inn å lage en slik fake ipadresse til routeren. En som du har "fått" av NGT. Og gir du den nye routeren din egen ip adresse, som f.eks 10.0.0.3 så kan du logge inn via denne seinere. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tror jeg var litt kjapp da jeg forandret oppsettet. Jeg ga ruterens WAN-port en ip-addresse men glemte antagelig å gjøre det samme med LAN-porten. Det funker jo...gidder rett og slett ikke gjøre noe med det før jeg er nødt. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Det går bare fint det! (slå på DHCP i netopia-routeren!)1. Slå av DHCP i router 2. Sett IP på router til samme subnet som netopia F.eks: IP: 10.0.0.3, Subnetmask: 255.255.255.0 Obs. "error: Your lan IP adress falls in the same subnet as your internet IP adress" - Får du meldingen over, må du gå til WAN og legge inn noen tilfeldige data under Static IP... En IP-adresse som ikke kommer i konflikt med dsl-routeren. 3. Fjern nettverkskabel fra WAN-porten til smc'n. og koble netopia på en av switchportene 1-4. Du vil da kunne sette pc'n tilbake med ip 10.0.0.2... og ting vil funke som normalt igjen. Bruker selv dette oppsettet... Router blir 100% mer stabil Etter å ha testet dette en stund nå så må jeg si jeg opplever problemer Alt funker perfekt bortsett fra det tar JÆVLIG lang tid å koble til med trådløse enheter. Virker nesten som om DHCP fra NGTrouter ikke klarer å slå igjennom via den trådløse senderen. Og nå i det siste klarer jeg ikke logge på i det hele tatt. Prøver jeg å koble via Wanporten igjen forsvinner problemene med pålogging av trådløse enheter. Men da opplever jeg problemer på min stasjonære maskin som er trådet i forhold til SMCrouteren. I spill som f.eks DOD opplever jeg kraftige lagspikes med gjevne mellomrom. Pingen hopper fra 20-30 til 80 så plutselig låser alt seg på rundt 800. Før det ordner seg og stabiliserer seg på rundt 20-30 igjen. Så samme rundgangen litt seinere. Har prøvd å skru av Nat'ingen i NGTrouter og dhcp, men ser ikke ut som problemene forsvant. Lurer så på om noen har noen gode tips? Skal sies at Steam har hatt problemer med serverene sine det siste døgnet. Men, når jeg har spilt med en jeg kjenner så har ikke han opplevd problemer. Selv om jeg har hørt småprat på serverene om andre som har hatt problemer. Problemet er jo at folk ikke gidder svare når man spør dem om ting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå